اختصاصی الف/ جزئیات درگیری‌های سنگین در جنوب شرق استان ادلب سوریه؛ حملات پیش دستانه گروهک‌های تروریستی برای خرید زمان و فرار از شکست + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3980909139 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نیروهای ارتش سوریه در جریان درگیری های دو هفته گذشته در جنوب شرق استان ادلب با عقب راندن گروهک های تروریستی موفق شدند شهرک های « لوبیده، تل خزنه، مشیرفه شمالی و ام خلاخیل» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

اختصاصی الف/ جزئیات درگیری‌های سنگین در جنوب شرق استان ادلب سوریه؛ حملات پیش دستانه گروهک‌های تروریستی برای خرید زمان و فرار از شکست + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین‌الملل الف، گروهک های تروریستی از جمله « جبهه النصره» که از شکست های اخیر در شوک فرو رفته اند و خوب می دانند در معرض خطر جدی هستند از صبح امروز حملات گسترده ای را با هدف طرد نیروهای سوری از محور جنوب شرقی استان ادلب آغاز کردند تا ابتکار عمل را در این محور در دست گیرند.

به گفته منابع میدانی، عناصر تروریستی حملات وسیعی را برای اشغال شهرک های « سرجه و اعجاز» آغاز کردند اما نیروهای ارتش سوریه که در آماده باش کامل بودند به سرعت متوجه تحرکات شدند و با آتش توپخانه مواضع آنان را هدف قرار دادند.

در حال حاضر، درگیری میان نیروهای سوری و تروریست ها در حومه شهرک های « اعجاز، سرجه، ام خلاخیل و ام الزرزو» در جریان است؛ تاکنون تروریست ها در این محورها موفق نشدند پیشروی کنند اما به دلیل درگیری های سنگین این احتمال وجود دارد مناطق از دو طرف تخلیه شوند.

جنگنده های سوری و روسی نیز در حال هدف قرار دادن مواضع تروریست ها در مناطق درگیری هستند؛ عناصر تروریستی  تلاش می کنند با عقب راندن نیروهای ارتش سوریه و اشغال شهرک های « سرجه و اعجاز» خود را به غرب شهرک راهبردی « سنجار » برسانند و از محور شمالی به 4 شهرکی نزدیک شوند که تازه از دست داده اند.

شهرک مهم «سنجار» در مسیر خط راه آهن « دمشق - حلب» واقع شده و اگر تروریست ها موفق شوند این شهرک را به اشغال دربیاورند این مسیر در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت و ناامن خواهد شد. 

به گزارش الف، گروهک های تروریستی روز گذشته نیز شانس خود را برای اشغال شهرک « اعجاز» آزمایش کردند و حملاتی را ترتیب دادند اما با واکنش قاطع نیروهای ارتش سوریه مواجه شدند و ناکام ماندند.

شماری از عناصر تروریستی در جریان درگیری ها در حومه شهرک « اعجاز» در جنوب شرق استان ادلب کشته و زخمی شدند و تعدادی از خودروهای زرهی و تانک آنان هم هدف قرار گرفتند و منهدم شدند.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، همزمان با درگیری ها، چند گروه از نیروهای ارتش سوریه با تجهیزات سنگین نظامی برای آغاز عملیات بزرگ به سمت مناطق جنوبی و جنوب شرقی استان ادلب اعزام شده اند.

روند تحولات میدانی نشان می دهد گروهک های تروریستی خوب می دانند فاصله کمی تا شروع عملیات بزرگ پاکسازی مناطق اشغالی استان ادلب باقی مانده و همین مسئله باعث شده حملات پیش دستانه را علیه نیروهای ارتش سوریه انجام دهند تا زمان بیشتری را برای فرار از شکست بخرند.