با حفظ سمت و موافقت مقام معظم رهبری؛ سرلشکر صفوی عهده‌دار مسئولیت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شد

گروه سیاسی الف،   3980909066

با موافقت مقام معظم رهبری در خصوص انتصاب سرلشکر پاسدار صفوی به ریاست پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، سرلشکر صفوی با حفظ سمت در مسئولیت دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، عهده دار ریاست پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شد.

به گزارش الف به نقل از سپاه نیوز، آئیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار گردید.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات سرتیپ پاسدار محمد نبی رودکی ،رئیس سابق پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ، با موافقت و ابراز خرسندی مقام معظم رهبری در خصوص انتصاب سرلشکر پاسدار دکتر صفوی به ریاست پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ، سرلشکر صفوی با حفظ سمت در مسئولیت دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا به ریاست این پژوهشگاه منصوب گردیدند.

پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ،مرجع و بزرگترین مرکز پژوهشی و آموزشی علوم و معارف دفاع مقدس در کشور است که در ساختار جدید خود ، مستقل و زیر نظر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اداره می شود.

لازم به توضیح است از مهمترین وظایف این پژوهشگاه می توان به تولید علم، ترویج و تربیت نیروی متخصص در زمینه علوم دفاع مقدس، تهیه و تدوین سیاست ها و راهبردهای پژوهشی و آموزشی در حوزه علوم دفاع مقدس، تدوین دائرة‌المعارف دفاع مقدس، تربیت پژوهشگر در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر و برگزاری دوره‌های آموزشی، نظارت بر محتوای آثار منتشره دفاع مقدس و همچنین تأیید یا اصلاح و یا رد آثار منتشره به منظور جلوگیری از تحریف حقایق تاریخی و همچنین زمینه‌سازی آموزش علوم دفاعی و آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس از طریق همکاری با وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری اشاره کرد.

شایان ذکر است توسعه کمی و کیفی فعالیت های پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در دوره جدید مدیریتی آن در دستور کار پژوهشگاه قرار گرفته است.

این مراسم با حضور فرماندهان عالی نیروهای مسلح و با حضور و سخنرانی سرلشکر پاسدار محمد باقری ، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و با حضور سرلشکر سلامی  فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی برگزار گردید.