روایتی از جلسه مجلس پیش از گرانی بنزین/ لاریجانی: راهکار تامین بودجه سال آینده اصلاح قیمت بنزین است

گروه سیاسی الف،   3980909032

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: لاریجانی پیش از گرانی بنزین به نمایندگان گفت «یکی از راهکارهای تأمین منابع موردنیاز برای بودجه سال آینده، می‌تواند اصلاح قیمت حامل‌های انرژی باشد.»

روایتی از جلسه مجلس پیش از گرانی بنزین/ لاریجانی: راهکار تامین بودجه سال آینده اصلاح قیمت بنزین است

علی اکبر کریمی در گفتگو با مهر، با اشاره به اظهارات اخیر جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اینکه نمایندگان از گرانی بنزین مطلع بودند،گفت: همان طور که برخی از نمایندگان بارها مطرح کرده‌اند، ما هیچ اطلاعی از اصلاح قیمت بنزین پیش از اعلام رسمی آن نداشتیم.

وی متذکر شد: تنها موضوعی که در مجلس اتفاق افتاد، آن بود که یک هفته قبل از گرانی بنزین، جلسه‌ای غیرعلنی برگزار کردیم و رئیس مجلس حدود نیم ساعت با نمایندگان درباره مسائل مختلفی به ویژه پیرامون موضوعات منطقه و مسائل بین المللی بحث و تبادل نظر کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: همچنین آقای لاریجانی در آن جلسه مباحثی پیرامون مسائل کلان بودجه در سال ۹۹ مطرح کرد و اشاره ای گذرا هم به این موضوع داشت که یکی از راهکارهای تأمین منابع موردنیاز برای بودجه سال آینده، می‌تواند اصلاح قیمت حامل‌های انرژی باشد که در آن جلسه هم بسیاری از نمایندگان مخالفت خود را اعلام کردند.

کریمی تأکید کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی در آن جلسه هیچ اشاره‌ای به تهیه طرح مشخصی برای اصلاح قیمت بنزین و چارچوب طرح به نمایندگان ارائه نکرد و ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه نمایندگان در جریان این طرح بودند، کذب محض است.

وی درباره راهکار فوری برای تنظیم بازار و کنترل قیمت ها، تصریح کرد: دولت باید آثار روانی و واقعی گرانی بنزین روی قیمت سایر کالاها و خدمات را مدیریت و کنترل کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: متأسفانه این روزها برخی افراد وضعیت نابسامانی را ایجاد کرده اند و به خودشان اجازه می دهند که قیمت کالاها و خدمات را به میزان دلخواهشان افزایش دهند، در حالی که نهادهای نظارتی باید با این افراد برخورد کنند چرا که گرانی کالاها و خدمات اجحاف در حق مردم است.