تقابل بهترین خط حمله با بهترین خط دفاع

گروه ورزشی الف،   3980909001

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با اشاره به رکورد سپاهان در عدم دریافت گل گفت: سپاهان در بین لیگ‌های معتبر، تنها تیمی است که تا هفته دوازدهم تنها یک گل دریافت کرده است.

به گزارش مهر، آندره‌ استراماچونی، پیش از تقابل دو تیم سپاهان و استقلال در ورزشگاه نقش‌جهان، در نشست خبری اظهار داشت: استقلال در ۵ ماه گذشته، پیشرفت زیادی داشته و اکنون باید در برابر تیمی بازی کند که در ۱۰ بازی گذشته خود از ابتدای فصل، در مسیر دقیق و خوبی بوده است.


وی بازی در برابر سپاهان را امتحان بزرگ استقلال توصیف کرد و ادامه داد: این بازی برای ما حکم یک امتحان سخت و  بزرگ را دارد.

سرمربی آبی‌پوشان در واکنش به سوالی پیرامون عملکردش در زمانی سرمربیگری اینتر و ۷ پیروزی پیاپی با این تیم و سپس مشکلاتی که ایجاد شد خاطرنشان کرد: شرایط استقلال با شرایط اینتر متفاوت است. استقلال پیشرفت زیادی داشته و نوع بازی بازیکنان ما با گذشته فرق کرده است درحالی که در اینتر مشکلات ما درست زمانی ایجاد شد که  ما ۳ بازی سنگین در مسابقات اروپایی داشتیم و بازیکنان مهمی را با مصدومیت‌های پی‌درپی از دست دادیم. البته در استقلال هم مسیر سختی را در پیش داریم و ممکن است نتایج مثبتی نگیریم؛ باید ببینم در این شرایط سخت چطور عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌تواند به هواداران استقلال قول پیروزی بدهد تصریح کرد: وقتی هدایت استقلال را به دست گرفتم، در ابتدا تلاش کردم عملکرد بازیکنان تغییر بدهیم و فوتبال هجومی ارائه کنیم؛ اکنون استقلال به بلوغ رسیده اما این به این معنی نیست که همه بازی‌ها را ببریم؛ ما به هوادارانمان قول پیروزی نمی‌دهیم اما قول می‌دهیم همان استقلال هجومی را به نمایش بگذاریم و برای همه توپ‌ها می‌جنگیم.

استراماچونی با تمجید از قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان افزود: قلعه‌نویی بهترین مربی لیگ و نمونه‌ای برای مربیان جوان است؛ سپاهان در بهترین شرایط آمادگی است و باید به این تیم احترام گذاشت. در این فصل سپاهان تنها یک گل دریافت کرده که آن‌هم از روی نقطه پنالتی بوده است. در میان لیگ‌های معتبر دنیا سپاهان تنها تیمی است که تا هفته دوازدهم تنها یک گل و آن‌هم از روی نقطه پنالتی دریافت کرده است. ما تلاش می‌کنیم این روند و رکورد را فردا بشکنیم.

وی بازی فردا را تقابل بهترین خط دفاع و بهترین خط حمله لیگ عنوان کرد و افزود: به طور کلی از روند تیمم رضایت دارم ولی شرایط سختی داریم و به خاطر آن نگران هستم چراکه دو بازی دشوار در پیش داریم. بازی فردا در برابر سپاهان تقابل بهترین خط حمله لیگ با بهترین خط دفاع لیگ است و تماشای این تقابل برای تماشاگران لذت‌بخش خواهد بود.

سرمربی استقلال با اشاره به بازی هفته گذشته این تیم در برابر نساجی مازندران بیان کرد: در بازی با نساجی، در نیمه نخست عملکرد رضایت‌بخشی نداشتیم اما در نیمه دوم بهتر شدیم ولی من دوست ندارم عملکرد سینوسی داشته باشیم. ما فردا با سخت‌ترین حریف خود روبرو خواهیم شد. تیم بسته‌ای که سخت می‌شود به آن حمله کرد و  به گل رسید؛ بازیکنان حرفه‌ای و باتجربه‌ای نیز در اختیار دارد و میانگین سنی این تیم، نسبت به ما ۳ سال بیشتر است و بازیکنان باتجربه آن در شرایط سخت بهتر می‌توانند عمل کنند.

وی بابیان اینکه تمرکز استقلال در بازی فردا بر روی عملکرد دفاعی است تصریح کرد: بازیکنان باکیفیت سپاهان در فضای کم نیز قادر به گلزنی هستند و به همین دلیل تمرکز اصلی ما بر روی عملکرد دفاعی خواهد بود. تفاوت سپاهان و استقلال در نوع پاس‌کاری این دو تیم است. سپاهان سعی دارد با استفاده از توپ‌های بلند از پرس فرار کند درحالی که ما پاس‌کاری کوتاه و پرس را در دستور کار داریم.

استراماچونی با برشمردن مصدومان و محرومان تیمش خاطرنشان کرد: چشمی، فرشید اسماعیلی به طور کامل برای بازی فردا آماده نیستند. چشمی در پایان تمرین امروز و فرشید در دیدار با نساجی مصدوم شد که البته در بدترین حالت تا آخر روی نیمکت خواهند بود ولی به احتمال ۵۰ درصد در ترکیب قرار خواهند گرفت. هم.چنین دانشگر به دلیل مسائل انضباطی در ترکیب نخواهد بود.