حقوق شهریور کارگران هفت تپه پرداخت شد

گروه اجتماعی الف،   3980908068 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیر کل بیمه بیکاری و حمایت از پایداری مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از پرداخت حقوق شهریورماه کارگران هفت تپه خبر داد.

کریم یاوری در گفتگو با مهر، درباره آخرین وضعیت کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اعلام اظهار داشت: حقوق شهریور ماه کارگران هفت تپه پرداخت و با پرداخت حقوق شهریور ماه، کارگران فقط با دو ماه حقوق معوق مواجه هستند.

 مدیر کل بیمه بیکاری و حمایت از پایداری وزارت کار افزود: به کارگران شریف و صبور هفت تپه عرض می کنم پرداخت حقوق و مطالبات کارگران باید از محل تولید که حاصل دسترنج و زحمات کارگران عزیز است، تامین و پرداخت گردد، لذا کارگران باید با تمام توان همت خود را در تولید کمی و کیفی بکار گیرند.

یاوری گفت: بنگاه اقتصادی کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با حدود بیش از چهار هزار کارگر می بایستی از محل کاشت، داشت و برداشت محصول  مطالبات  کارگران را تامین نماید و کارگران شریف به این موضوع واقف هستند بنابراین هر یک روز وقفه در کار برای تولید، تاثیرات خود را بر معیشت کارگران بروز می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مطابق قانون کارفرما مکلف است حق السعی کارگران اعم از مزد یا حقوق کمک عائله  مندی، هزینه مسکن ، خوار وبار، ایاب و ذهاب، مزایای غیر نقدی ، پاداش افزایش تولید و .... را در موعد مقرر به کارگران پرداخت کند، افزود: کارفرمایان در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی برای حل  مشکلات بنگاه و بهبود و رونق تولید از تشریک مساعی و هم فکری و توان و تجربه کارگران می توانند بهتر بهره ببرند.

مدیر کل بیمه بیکاری و حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار گفت: تمام عناصر موثر در تولید اعم از کارگر و کارفرما در کارگاه خواسته های خود را صرفاً از مجاری قانونی و دستگاههای ذیصلاح مرتبط پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: هر گونه وقفه در کار، تولید را با مشکل مواجه کرده و دشواری‌ها را در پی دارد.