چین سفیر آمریکا را احضار کرد

گروه جهان الف،   3980907115

سفیر آمریکا در پکن به دلیل آنچه که «مداخله شدید» واشنگتن در امور داخلی چین عنوان شده، روز پنجشنبه از سوی وزارت امور خارجه این کشور احضار و مراتب اعتراض شدید دولت پکن به اقدامات مداخله جویانه کاخ سفید به وی ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شین هوا، وزارت خارجه چین روز پنجشنبه اعلام کرد که «تری برند استد» را احضار کرد تا از آمریکا بخواهد فورا" دخالت شدید در امور داخلی آن کشور را متوقف و از تحمیل آسیب بیشتر به روابط دو جانبه جلوگیری کند.

لی یوچنگ معاون وزیر امور خارجه چین خطاب به سفیر آمریکا گفت: چین قویا از آمریکا می خواهد که اشتباه خود را اصلاح کند و با برداشتن یک گام جدید، فورا به اقدامات مداخله جویانه در امور داخلی چین خاتمه دهد.

 وزارت امور خارجه چین یک روز پس از آن که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مصوبه کنگره در حمایت از معترضان ضد دولتی در هنگ کنگ را با وجود اختلاف های پکن امضا کرد ، سفیر آمریکا را احضار کرده است.

 علاوه بر احضار سفیر آمریکا، وزارت خارجه چین ساعاتی پیش در بیانیه‌ای اقدام آمریکا در تصویب قوانینی در حمایت از معترضان هنگ‌کنگی را محکوم و واشنگتن را تهدید به اقدام متقابل کرد. دستگاه دیپلماسی پکن دخالت آمریکا در امور داخلی هنگ‌کنگ را "محکوم به شکست" دانست و تهدید به "اقدامات متقابل قاطعانه" کرد.

کاخ سفید شب گذشته اعلام کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دو قانون مصوب کنگره این کشور در حمایت از معترضان هنگ‌کنگ را امضا کرده است.