کلاهبرداري به بهانه فروش وام خوداشتغالي

گروه حوادث الف،   3980907074

اعضاي باند کلاهبرداري که با راه‌اندازي شرکت صوري فروش وام خوداشتغالي و فروش خودرو اقدام به پنج ميليارد کلاهبرداري از شهروندان کرده بودند، دستگير شدند

سرهنگ «محمد نادربيگي»، رئيس‌پليس آگاهي استان البرز، با اعلام اين خبر گفت: در پي دريافت خبري مبني بر اينکه يک باند کلاهبرداري با راه‌اندازي شرکت جعلي فروش وام خوداشتغالي و فروش خودرو با تبليغ در شبکه‌هاي اجتماعي و سايت ديوار مشتريان خود را به دفتر فروش خود کشانده و با دريافت 20 درصد از مبلغ قرارداد وعده تحويل دوماهه به آنها مي‌دهد، رسيدگي به موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: کارآگاهان پس از اطمينان از صحت خبر وارد عمل شدند و با انجام اقدامات پليسي دريافتند با توجه به نزديک‌شدن موعد تحويل خودروهاي پيش‌فروش‌شده، متهمان قصد جمع‌کردن وسايل خود و متواري‌شدن را دارند. اين مقام انتظامي گفت: در ادامه کارآگاهان با تعقيب و مراقبت متهمان اصلي پرونده، با هماهنگي مقام قضائي در يک عمليات غافلگيرانه چهار نفر از آنها را که تحت تعقيب مراجع قضائي و انتظامي استان خوزستان بودند، دستگير و به پليس آگاهي منتقل کردند.

وي تصريح کرد: در ادامه يکي ديگر از متهمان اصلي پرونده که قرارداد اجاره ساختمان شرکت و همه سفته‌هايي که براي دريافت مبالغ کلاهبرداري‌شده به نام وي صادر شده بود، در يک عمليات جداگانه دستگير و به پليس آگاهي منتقل شد.

سرهنگ نادربيگي درباره شيوه و شگرد اين باند کلاهبرداري توضيح داد: متهمان با راه‌اندازي يک شرکت جعلي و صوري بدون هيچ‌گونه مجوز قانوني، با تبليغ در شبکه‌هاي اجتماعي و سايت ديوار و اعلام شرايط سهل و آسان براي فروش وام خوداشتغالي و فروش خودرو به عنوان پيش‌پرداخت از مشتريان مبالغي را دريافت و بدون اينکه خودرو يا وامي وجود داشته باشد با بستن يک قرارداد صوري با سربرگ‌هايي که به صورت جعلي تهيه کرده و دادن سفته در ازاي پول‌هايي که از مشتري‌ها دريافت کرده بودند، براي جلب اطمينان آنها اقدام و پس از رسيدن موعد تحويل وام يا خودرو،  شرکت را جمع‌آوري و از محل متواري مي‌شدند.

رئيس‌پليس آگاهي استان البرز با بيان اينکه مبلغ کلاهبرداري اين باند بيش از پنج ميليارد ريال بوده است، گفت: تاکنون 36 نفر از مال‌باختگان شناسايي شده‌اند و تلاش براي شناسايي ساير آنها ادامه دارد.