زمان و مکان دیدار زلنسکی و پوتین رسانه‌ای شد

گروه جهان الف،   3980906180

کاخ کرملین زمان و مکان دیدار زلنسکی و پوتین را اعلام کرد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ کرملین امروز چهارشنبه  اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه و ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی‌ وی ماه آینده میلادی و در جریان نشست چهارجانبه پاریس (نرماندی) با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

بر اساس اعلام کرملین، پوتین و زلنسکی قرار است همراه با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه در ۹ دسامبر در نشستی چهارجانبه شرکت کنند.

لازم به ذکر است، تا کنون اعضاء این گروه با هدف برقراری صلح میان گروه های درگیر در شرق اوکراین چندین نشست برگزار کرده اند.

در ۱۱ فوریه سال ۲۰۱۵، این گروه (با حضور رهبران اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان) موفق شد توافق صلحی موسوم به «پیمان مینسک» را در شهر مینسک پایتخت بلاروس به امضاء برساند.

این توافق مجموعه گام هایی برای اتمام منازعات در مناطق بحرانی شرق اوکراین را در خود جای داده است. توافق مذکور، دربرگیرنده آتش بس، خارج کردن تسلیحات از مناطق درگیری، تبادل زندانیان و انجام اصلاحات قانون اساسی است.

در این میان غرب روسیه را متهم به دامن زدن به بحران شرق اوکراین می کند حال آنکه روسیه این اتهام را رد کرده و همواره بر التزام خود به اصول توافق مینسک پافشاری می کند.

گفتنی است کشورهای روسیه، فرانسه، اوکراین و  آلمان اعضای گروه نرماندی محسوب می شوند.