انصارالله آزادی ۲۰۰ اسیر توسط سعودی‌ها را تکذیب کرد

گروه جهان الف،   3980906068

کمیته امور اسرا در جنبش انصارالله یمن خبر آزادی ۲۰۰ تن از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از سوی ائتلاف عربی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المسیره، عبدالقادر المرتضی، مسؤول کمیته امور اسیران در جنبش انصارالله یمن ضمن تکذیب ادعای رسانه‌های سعودی مبنی بر آزادی ۲۰۰ اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، گفت: ما تاکید می‌کنیم که تاکنون هیچ اسیر یمنی آزاد نشده و تمامی مسائل را در این خصوص توضیح خواهیم داد.

ائتلاف عربی پیشتر از آزادی ۲۰۰ اسیر یمنی خبر داده بود. قبل از تکذیب این خبر، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به تصمیم ائتلاف عربی تحت امر عربستان برای آزادی ۲۰۰ اسیر یمنی، ضمن استقبال از این تصمیم خواهان آزادی همه بازداشت‌شدگان شد.

ائتلاف متجاوز عربی در دوره گذشته در روند تبادل اسرا مانع تراشی کرده و علی‌رغم انسانی بودن این پرونده، تمامی پیشنهادات کمیته ملی اسیران یمن را رد کرده بود.

یمن از سال ۲۰۱۴ شاهد درگیری مسلحانه میان نیروهای دولت مستعفی این کشور و نیروهای انصارالله است و ائتلاف عربی از سال ۲۰۱۵ عملیاتی را به بهانه حمایت از دولت مستعفی آغاز کرد که تا به امروز همچنان ادامه دارد و به کشته شدن هزاران تن منجر شده است.