وزیر کشور: باید به ابهامات مردم درباره سهمیه‌بندی بنزین پاسخ دهیم

گروه جهان الف،   3980905200

وزیر کشور با اشاره به اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین گفت: در این چند روز ابهامات و شبهات بسیاری مطرح شده و ما باید به سوالات مردم جواب دهیم.

به گزارش فارس عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در برنامه نگاه یک در مورد اجرای طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین و مسائل پیرامون آن گفت: در این چند روز ابهامات و شبهات بسیاری مطرح شده است و ما باید به سوالات مردم جواب دهیم.

وی ادامه داد:  همه دولت‌ها و حکومت‌هایی که تجلی اراده مردم هستند برای مردم امنیت آرامش رفاه توسعه و نیکبختی می‌خواهند. همه مردم عزیزمان می‌دانند ما دشمن داریم؛ ۴۰ سال است که دشمنان ما به طرق مختلف درگیر بودند و به نحوی می‌خواستند کارآمدی نظام یا ساختارهای نظام را دچار مشکل کنند. ما باید بدانیم و قبول کنیم که مشکلاتی در جامعه به خصوص در حوزه های اقتصادی و معیشتی داریم.

وزیر کشور بیان داشت: در این چهل سال با توجه به شرایط مختلف و نوع عملکرد توانسته بخشی از مشکلات را انباشته کند هرچند روند کلی مثبت است. بخشی از مشکلات نیز برمی‌گردد به دخالت‌های خارجی از جمله تحریم‌هایی که با آن مواجه است.

وی در مورد بنزین گفت: این طرح از دولت آقای هاشمی بوده است، در دولت آقای خاتمی و احمدی‌نژاد هم مطرح بود و در دولت ما هم مطرح بوده است چون خیلی اهمیت دارد و حجم یارانه‌ها در استفاده از انرژی به گونه‌ای است که قابل توجه برای همه باشد و مردم عزیز ما کاملا به این مساله آشنا هستند.

وزیر کشور گفت: در مقطعی از دولت آقای احمدی‌نژاد آزادسازی انرژی انجام شد و ما در آن مقطع دو تا سه روز شاهد اغتشاش بودیم که حتی منجر به خسارت به اموال عمومی شد و دلیل آن این بود که سه ساعت قبل از اجرا، این طرح اعلام شد و صف‌های طولانی تشکیل شد که منجر به برخی از خسارت های در تهران و برخی نقاط کشور شد.