۱۷ پروژه عمرانی و ترافیکی در تهران افتتاح شد

گروه اجتماعی الف،   3980905040

۱۷ پروژه عمرانی ترافیکی، مشارکتی و خدمات شهری با حضور شهردار تهران و برخی از اعضای شورای شهر امروز در منطقه ۱۷ تهران افتتاح شد.

به گزارش فارس، صبح امروز 17پروژه عمرانی،‌ترافیکی، مشارکتی، خدمات شهری و اجتماعی با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و مجید فراهانی عضو شورای شهر و همچنین برخی از مسئولین آموزش و پرورش افتتاح شد.

مجموعه آبی دارالشهدا (استخر آدم)، پایانه تاکسی و اتوبوس شهید چراغی، ایجاد دسترسی از بزرگراه شهید کاظمی به خیابان شهید غلامرضایی (زمزم)، هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در محور ابوذر، اجرای توافق با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، راه‌اندازی پیست دوچرخه متین، راه‌اندازی جایگاه سبز سوخت و بوستان ثامن از جمله پروژه‌هایی است که امروز با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

همچنین مزرعه خانواده، پایتخت اورژانس در بوستان بهاران، مجتمع کارآفرینی و آموزشی زمزم، اجرای فاز اول و دوم طرح نوآورانه از خانه تا مدرسه با دوچرخه، تراش و روکش آسفالت در محور شهید رشیدی‌جهان، همچنین مجموعه ورزشی شهید مایلی و حوزه علمیه حضرت ابوطالب (ع) از دیگر پروژه‌هایی است که در منطقه 17 افتتاح شده است.

محمود کلهری شهردار منطقه 17 در مراسم افتتاح 17 پروژه عمرانی و ترافیکی این منطقه اظهار داشت: این منطقه مساحتی بیش از 822 هکتار دارد و جمعیت آن 278 هزار و 354 نفر است و ویژگی‌های فرهنگی زیادی داشته و اماکن گردشگری و مذهبی بیشماری از جمله آستان مقدس امامزاده حسن (ع) را در خود جای داده است.

وی درباره تامین دسترسی از بزرگراه شهید کاظمی به خیابان شهید غلامرضایی گفت: مسدود بودن دسترسی خیابان‌های شهید غلامرضایی به بزرگراه شهید چراغی به عنوان مرز جنوبی منطقه 17 محدودیت‌ها و مشکلات فراوانی را برای شهروندان بخش جنوبی محلات زمزم، زهتابی و بلورسازی ایجاد کرده بود که با تلاش‌های صورت گرفته در کوتاه‌ترین زمان بازگشایی و محلات فوق از بن‌بست خارج شده است.

شهردار منطقه 17 خاطرنشان کرد: این دسترسی خواسته 20 ساله شهروندان این محلات بوده و عملیات اجرایی پروژه به طول متوسط به طول 300 متر در محدوده شهید چراغی در نظر گرفته شد.

وی گفت:‌طراحی و احداث سه و نیم کیلومتر مسیر دوچرخه در خیابان شهید متین به صورت رفت و برگشت و اتصال آن از طریق کریدور ایستگاه مترو به رینگ دوچرخه بوستان ولایت صورت گرفته است.

همچنین امروز پروژه استفاده از دوچرخه تحت عنوان از خانه تا مدرسه همزمان با اجرای سه‌شنبه‌های بدون خودرو آغاز شد.

کلهری گفت: در قالب این پروژه تعدادی دوچرخه به دانش‌آموزان و فرهنگیان منطقه ارائه می‌شود تا شاهد توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در پایتخت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: فاز اول طرح از خانه تا مدرسه با دوچرخه در خیابان قزوین اجرایی شد و فاز دوم آن امروز در خیابان شهید غلامرضایی و در دبیرستان پسرانه سلمان فارسی صورت گرفت.

شهردار منطقه 17 در مورد تسهیل‌گری برای راه‌اندازی پایگاه اورژانس گفت: کمبود امکانات و سرانه درمانی به همراه متراکم بودن بافت مسکونی منطقه از مهمترین مشکلاتی است که گریبان اهالی این محدوده را گرفته و سبب شده تا در مواقع بحرانی خدمات امدادی با روندی کند در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی گفت: مدیریت شهری منطقه 17 تلاش کرده تا مطابق مصوبه سازمان مدیریت بحران شهر تهران و با تسهیل فرایند راه‌اندازی پایگاه خدمات اضطراری در سطح محدوده مدت زمان امدادرسانی را کاهش داده تا در مواقع لزوم و نیاز شهروندان خدمات امدادی پزشکی در کوتاه ترین زمان انجام گیرد.

کلهری خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پایگاه اورژانس در ضلع جنوبی بوستان بهاران و در مساحتی حدود 34 متر مربع به همراه پارکینگ آمبولانس در نظر گرفته شده است.