کلاهبرداري از فروشندگان دلار با شمش طلاي قلابي

گروه حوادث الف،   3980905034

کلاهبردار حرفه‌اي که به فروشندگان دلار شمش طلاي قلابي مي‌داد، دستگير شد.

به گزارش شرق، روز 13 آبان پرونده كلاهبرداري تحت عنوان بدل‌اندازي از شعبه 2 دادياري دادسراي ناحيه 7 تهران به پايگاه سوم پليس آگاهي ارجاع شد.

شاکي در تحقيقات ابتدايي گفت: در خيابان شيخ‌صفي در حال فروش دلار بودم كه فرد ناشناسي كه گويا از قبل مرا زير نظر گرفته و شناسايي کرده بود، به من نزديك شد و گفت: چرا به جاي دلار شمش طلا نمي‌گيري. او با چرب‌زباني مرا فريب داد و ترغيب به خريد شمش طلا كرد. پس از جلب اعتماد من، با هم سوار خودرو 405 او شديم و متهم يك عدد شمش طلاي 180گرمي به من نشان داد و به جاي شمش طلا از من دلار گرفت و پس از اينكه من از خودرو پياده شدم متواري شد. شمش طلا را به طلافروشي بردم و آنجا بود كه متوجه شدم اين شمش فقط يك شي‌ء تزييني است و هيچ ارزشي ندارد. با توجه به اطلاعاتي كه شاكي در اختيار كارآگاهان قرار داد، اقدامات پليسي به منظور شناسايي متهم و محل اختفاي وي آغاز شد و پس از گذشت چند روز كارآگاهان متوجه شدند متهم در خيابان سهروردي در حال فروش خودرو 405 خود است. بلافاصله اكيپي از كارآگاهان به خيابان سهروردي رفتند و متهم را دستگير کردند.

متهم كه حامد نام دارد، مردي 53ساله و داراي چندين سابقه درخصوص جرائم مالي است. او در همان ابتدا به جرم خود اعتراف کرد و درخصوص شيوه و شگرد كلاهبرداري گفت: چند ماه پيش تعدادي شمش تزييني خريدم و سپس در خيابان‌هايي كه مي‌دانستم محل حضور فروشندگان ارز است، پرسه مي‌زدم و پس از انتخاب سوژه مورد نظر به او نزديك و مشغول گفت‌وگو مي‌شدم و با چرب‌زباني او را فريب مي‌دادم و به خريد شمش طلا تشويقش مي‌کردم و وقتي اعتمادش جلب مي‌شد به او شمش طلاي قلابي مي‌دادم و درعوض، از او دلار مي‌گرفتم. 

سرهنگ كارآگاه كاميار چهري رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي پايتخت با تأييد اين خبر گفت: ارزش ريالي كلاهبرداري صورت‌گرفته كه تاكنون حامد به آن اعتراف کرده 240 ميليون ريال است.