گسترش فقر در میان کودکان مدرسه‌ای و دانشجویان انگلیسی

گروه اقتصادی الف،   3980904133 ۶۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نتایج نظرسنجی از اعضای اتحادیه ملی آموزش و پرورش انگلیس نشان می دهد فقر در میان کودکان در دوران مدرسه و دانشگاه در چهار سال گذشته به میزان چشمگیری افزایش یافته است. 

گسترش فقر در میان کودکان مدرسه‌ای و دانشجویان انگلیسی

به گزارش الف در این نظرسنجی 62 درصد از از اعضای این اتحادیه گفته اند از سال 2015 تاکنون فقر کودکان در دوران مدرسه و حتی دانشگاه افزایش یافته است، در حالی که بیش از یک سوم پرسش شوندگان می گویند برای محصلینی که از عهده هزینه های غذا برنمی آیند این اقلام را تهیه کرده و 57 درصد نیز می گویند لوازم التحریر آنها را خریداری کرده و 21 درصد حتی از خرید یونیفورم مدرسه برای کودکان خبر داده اند. 

در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر فقر کودکان بر محصلین و دانش جویان، 62 درصد اعضاء این نهاد می گویند از سال 2015 تاکنون شاهد افزایش تعداد محصلان گرسنه بوده اند؛ این رقم درباره معلمین دوران ابتدایی 71 درصد ذکر شده است. 74 درصد نیز از افزایش کودکان بدون یونیفورم و یا دانش آموزانی که باید یونیفورمشان را تعویض کنند، خبر می دهند. این رقم در میان معلمان مدارس ابتدایی 81 درصد است. 

در این نظرسنجی همچنین افزایش کودکان فاقد تجهیزات مناسب مدرسه، کودکانی که نمی توانند بهداشت را رعایت کنند و همچنین دانش آموزانی که قادرنیستند در سفرهای مدرسه شرکت کنند و از آن شوک آورتر، دانش آموزانی که مشتاقند سبک زندگی خود را مخفی نگه دارند، به عنوان معضلات دیگر یاد شده است. 

بنا بر گزارش وب سایت نهاد مرتبط با برنامه های آموزشی در انگلیس، پاسخ های ارائه شده به پرسش های مرتبط به این شرح است:

-   "بسیاری از کودکانی که به مدرسه می آیند گرسنه و تشنه هستند، و بعد از تعطیلات آخر هفته اوضاع بدتری دارند."

-  "کودکان از سایر دانش آموزان درخواست غذا می کنند." 

-  "افزایش کودکانی که چند روز غذا نخورده اند." 

-  "من در یک منطقه بسیار محروم تدریس می کنم. بیشتر کودکان ما در خانه غذا ندارند. آنها مشمول تغذیه رایگان در مدرسه هستند اما این تنها وعده غذایی شان در 24 ساعت است." 

-  "خانواده های بیشتری – در حدفاصل ناشتایی تا عصرانه رایگان- به مراکز توزیع غذای رایگان مراجعه کرده و درخواست حمایت می کنند." 

-  "ما برای بسیاری از کودکانی که قادر به خرید یونیفورم نیستند، این اقلام را تهیه کرده ایم. هزینه کفش هایشان را نیز می پردازیم. ما حتی برای آنها شامپو و مواد بهداشتی خریده ایم." 

-    "کاهش بودجه سبب شده است برنامه ناشتایی رایگان آسیب  ببیند." 

-  "کودکان بدون کت، یا لباس غیراندازه. کودکانی با کفش های بزرگ یا کوچک تر از پا."

-   "کودکان لاغر و حمام نکرده با کفش های پاره و کثیف."

-   "افزایش اختلالات روانی و ناتوانی در دسترسی به خدمات."

-  "کودکان شپش زده، که در منازلشان موش وجود دارد." 

-    "کاهش شدید اعانات مدارس برای سفرهای کوتاه، گردش، پویش های جمع آوری پول؛ و خانواده هایی که بابت هزینه های شام مدارس، بدهکارند." 

-  "آنها در خانه پول ندرند، و با ما درباره آن به گونه ای حرف می زنند که گویی امری عادی است. بسیار غم انگیز است." 

پرسش شوندگان در پاسخ به سوالی درخصوص بهترین راهکار برای کاهش تاثیر فقر کودکان معتقدند خدمات حمایت از خانواده و اعتبارات مراکز آموزشی افزایش یافته و فرصت های شغلی و همچنین دسترسی آنها به مزایای برنامه های حمایتی کودکان و  نوجوانان بهبود یابد.

بنابراین گزارش در سال های 2016 تا 2017، بیش از 4.1 کودک انگلیسی در فقر زندگی می کردند و در سال گذشته این رقم 100 هزار نفر افزایش یافته است. 

"کوین کورتنی" دبیرکل اتحادیه ملی آموزش و پرورش انگلیس می گوید: "همان گونه که نتایج وحشتناک این بررسی نشان می دهد، تنها معلمان در خط مقدم می دانند که فقر کودکان چه تاتیراتی دارد. این یک حکایت غمبار و آشنا است، که نباید برایمان عادی شود. ما اطمینان داریم تعداد کودکانی که کفش های پاره پاره می پوشند و یا غذای مناسب و کافی نمی خورند، بسیار بیشتر از این است، مساله که معلمان کودک و کارکنان مدارس با آن آشنا هستند. این واقعیتِ ریاضت اقتصادی است. و بسیاری از کودکان و خانواده هایشان روزانه با آن دست و پنجه نرم می کنند.

این انتخابات باید بر مساله ای فراتر از برگزیت تمرکز کند. توانمند ساختن نسل بعد قطعا برای هر رای دهنده، یک اولویت است و در همان انتخابات است که باید با معضل فقر کودکان به عنوان یک موضوع بسیار ضروری برخورد کنیم.

دولت آنقدر به فقر کودکان حساس است که اجازه داده است بدون هرگونه مانع، افزایش یابد. قانون مقابله با فقر کودکان در سال 2016  قانونی به دردنخور بود. در این قانون نقش خودِ دولت در ایجاد این هرج و مرج کاملا منتفی شده است."