تداوم آلودگی هوا در کلان‌شهرها

گروه اجتماعی الف،   3980904032

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور تا روز چهارشنبه (۶آذر) گفت: از بعد از ظهر این روز سامانه بارشی جدید به کشور وارد می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که از امروز تا چهارشنبه (۴تا ۶ آذرماه) جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور حاکم خواهد بود اظهار کرد: از این رو با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا انتظار می‌رود از امروز تا اواسط پنج شنبه به تدریج بر غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور به ویژه تهران، اصفهان، کرج و اراک افزوده شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز دوشنبه (۴ آذر) در برخی از نقاط غرب، جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس و مرکزی رگبار باران و گاهی با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات این استان‌ها بارش پراکنده برف و در شمال خلیج فارس، رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیائیان از بعد از ظهر چهارشنبه (۶آذر) با توجه به ورود سامانه جدید بارشی در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور بارش باران و برف خواهیم داشت. همچنین طی روز پنج شنبه و جمعه (۷ و ۸  آذر) بارش در نیمه غرب کشور ادامه خواهد داشت.

وی در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت:‌ آسمان تهران فردا ۵ آذر کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد و طی روز چهارشنبه (۶ آذر) صاف همراه با غبار محلی و در بعد از ظهر قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود.