در آستانه چهلمین روز رحلت مرحوم حجت الاسلام مصطفی آژینی ویژه‌نامه «آسمان در قاب» منتشر شد

گروه فرهنگی الف،   3980903060
ویژه‌نامه «آسمان در قاب» منتشر شد

ویژه‌نامه «آسمان در قاب» در آستانه چهلمین روز درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام مصطفی آژینی منتشر شد.
به گزارش  الف ویژه نامه «آسمان در قاب» در آستانه چهلمین روز رحلت مرحوم حجت الاسلام مصطفی آژینی مسافر کربلا و زائر اربعین که صبح روز اربعین به لقاءالله پیوست، منتشر شد.

حجت الاسلام «مصطفی آژینی» طلبه بسیجی و فرزند محسن آژینی از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای بود.

این مجموعه مروری بر احوالات و زندگینامه و برخی از آثار علمی، اخلاقی و هنری مرحوم آژینی، همچنین پیام های شخصیت ها و بیانات و نوشته های مسئولان حوزه علمیه مشکات و برخی از خاطرات دوستان او که عمدتاً اساتید و طلاب محترم حوزه علمیه مشکات است خواهد داشت.

برای دریافت این ویژه نامه اینجا را کلیک کنید.

 

 

نگاهی به زندگینامه حجت الاسلام «مصطفی آژینی»

بسم الله الرحمن الرحيم

مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا

 

از مومنین مردانی هستند که به عهدی که با خدا بستند صادقانه وفا کردند، بعضی از آنها پیمان خود را به آخر رساندند و به لقاءا... پیوستند و برخی دیگر منتظرند و هرگز در پیمان خود تغییر و تبدیلی ندادند.

 

مصطفی آژینی فرزند محسن در مهرماه سال ۱۳۶۵ چشم به جهان گشود. کودکی و نوجوانی او همچون سایرین سپری شد با این توضیح که او از همان طفولیت و بویژه در دوران نوجوانی، علاقمند و دلبسته به دین و اهل بیت (علیهم السلام) و عامل به واجبات و ترک محرمات بود. مصطفی فردی باهوش، دارای اراده قوی و پشتکار، با محبت و ساده و بی تکلف بود.

دوره دبستان را در مجتمع آموزشی معلم و دوره راهنمایی و دبیرستان را در مجتمع آموزشی امام صادق (علیه السلام) طی کرد و با توجه به رشته در سی او که ریاضی بود در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت پذیرفته شد. پس از اخذ مدرک کارشناسی، در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرد و در رشته مهندسی مخابرات گرایش سیستم در دانشگاه تهران پذیرفته شد.

مصطفی از همان دوران نوجوانی به مطالعه علوم دینی علاقمند بود. در دوره دانشجویی و در کنار درس دانشگاه، مطالعه علوم دینی اعم از فلسفه و عرفان و تفسیر و فقه را آغاز کرد و روز به روز شوق و علاقه او به کسب معارف و علوم دینی بیشتر شد.

بعد از فارغ التحصیل شدن و در حالی که اطرافیان انتظار ادامه تحصیل او را در دانشگاه داشتند اما او راه دیگری را برگزید و آن، طلبگی علوم دینی و کسوت روحانیت بود. در سال ۱۳۹۰ در آزمون حوزه علمیه تازه تأسیس مشکات شرکت کرد و در دوره دوم این حوزه پذیرفته و رسما طلبه تمام وقت گردید. طلبه شدن مصطفی تحولی بزرگ در زندگی او از لحاظ شخصیتی، علمی و معنوی بود که حیات فردی و اجتماعی او را بطور کامل تحت تأثیر قرار داد. مصطفی در سال ۱۳۸۹ با همسری مؤمن از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ازدواج کرد و خداوند متعال پس از چندی به او فاطمه را هدیه داد که اکنون ۶ سال دارد.

همسر مصطفی بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، راه مصطفی را برگزید و طلبه حوزه علمیه مشکات شد.  مصطفی طلبه ای جدی، تلاشگر، دقیق، منظم، انقلابی و ولایی بود. علاوه بر کار علمی، بخش مهمی از وقتش را به عبادت، قرآن و نماز اختصاص داده بود و در واقع کسب علم را با کسب معنویت پیوند زده بود.

او بویژه به نماز اهتمام بسیار داشت. مصطفی به مسائل سیاسی و اجتماعی و مسائل انقلاب نیز توجه و حساسیت خاصی داشت و از اوضاع جاری داخل و خارج کشور دارای خبر و تحلیل بود. در هر یک از عرصه های انقلاب که نیاز به حضور داشت او همیشه و به هنگام حاضر بود.

مصطفی به قصد اعزام به سوریه در گردان فاتحین حوزه علمیه مشکات ثبت نام کرد و حتی آموزش نظامی دید که البته مانعی پیش آمد و اعزام نشد.

نسبت به جامعه و مردم خصوصا نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه نه تنها بی تفاوت نبود بلکه دغدغه مند بود و در حد وسع و توان به آنها توجه و کمک می کرد. با این که اهل اتلاف وقت و کلام بیهوده و نبود اما همیشه رویی گشاده و چهره ای باز و متبسم داشت و عندالاقتضاء اهل مزاح و شوخی های حلال نیز بود.

مصطفی اهل شعر هم بود و طبع شعر داشت. از ۱۵ سالگی سرودن اولین اشعار خود را آغاز کرد و تا زمان رحلت اشعار متعددی سروده و از او بر جای مانده است. باید به شعرهای او نه بعنوان یک شاعر حرفه ای بلکه بعنوان کسی که حرف های دلش و مکنونات قلبی اش را در قالب شعر و نظم بیان نموده نگاه کرد.

مصطفی در سال ۱۳۹۶ تصمیم گرفت ملبس به لباس روحانیت شود و این کار به دست مبارک مقام معظم رهبری(مدظله العالی) انجام شد. معظم له پس از عمامه گذاری، او را دعا و چند توصیه به او کردند. یکی از توصیه های ایشان در مورد نماز بود. این واقعه، تحول دیگری را در مصطفی رقم زد و موجب ارتقاء معنوی او گردید.

یکی از نکات برجسته شخصیت و زندگی او، عشق و ارادت وصف نشدنی به اهل بیت (علیهم السلام) خصوصا حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) و زیارت آن حضرت بود که در این زمینه مداومت داشت.

از حدود ۲۳ سالگی زائر اربعین بود و هر سال مسیر نجف تا کربلا را پیاده طی می کرد. در اربعین سال جاری نیز همراه با خانواده برای زیارت و حضور در راهپیمایی عظیم و تمدن ساز اربعین از شهر مقدس قم عازم مرز شلمچه شد و پس از زیارت حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) و پیاده روی و زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و حضرت ابوالفضل العباس (عليه السلام)، در روز اربعین حسینی مصادف با ۹۸ / ۷ / ۲۷ پس از اقامه نماز صبح در سانحه رانندگی دعوت حق را لبیک گفت و به آرزویش که وصال یار بود رسید.