کلینتون از اغتشاشات در ایران حمایت کرد

گروه جهان الف،   3980902135 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

در ادامه حمایت‌های چهره‌های شناخته شده هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه از اغتشاشات در ایران، «هیلاری کلینتون» نیز پیامی توئیتری منتشر و درباره «سرکوب معترضان» ابراز نگرانی کرده است.

کلینتون از اغتشاشات در ایران حمایت کرد

به گزارش فارس، وزیر خارجه اسبق آمریکا و رقیب دموکرات «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با اتخاذ موضعی مشابه با موضع دولت جمهوری‌خواه ترامپ، از اغتشاشات ایران حمایت کرده است.

با شدت گرفتن حمایت‌های مقام‌های جمهوری‌خواه و دموکرات دولت و کنگره آمریکا از اغتشاشات اخیر در ایران، هیلاری کلینتون چهره شناخته شده دموکرات‌ها هم پیامی توئیتری منتشر کرده و درباره آنچه که «سرکوب معترضان» خوانده، به شدت ابراز نگرانی کرده است.

کلینتون که در کارنامه خود سابقه‌ای طولانی در اتخاذ مواضع ضد ایرانی در مقام سناتور ایالت نیویورک و بعدا وزیر خارجه دوره اول ریاست جمهوری «باراک اوباما» داشته است، در یک توئیت نوشت: «گزارش‌ها درباره سرکوب‌‌های معترضان، تجمع بیش از حد افراد در بیمارستان‌ها و قطعی اینترنت در ایران بسیار نگران‌کننده است. در وضعیت جاری (انجام) تحقیقات و پاسخگویی ضرورت دارد».

مقام‌های ایران ضمن رد مواضع مداخله‌جویانه خارجی درباره ناآرامی‌ها در ایران به دنبال اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، از دستگیری یکصد نفر از سردسته‌ها و لیدرهای اغتشاشات اخیر خبر داده‌اند (جزئیات بیشتر).

توئیت هیلاری کلینتون در حالی منتشر شده که او پیشتر به ارتباط خود و وزارت خارجه تحت امرش با آشوب‌های فتنه 88، اذعان کرده بود.

این چهره سرشناس دموکرات‌ها و همسر «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در کتاب خاطراتش تحت عنوان «انتخاب‌های دشوار» نوشت: «در پشت صحنه، گروه من در وزارت خارجه به طور مداوم با فعالان در ایران در ارتباط بودند و برای جلوگیری از تعطیل شدن توئیتر، فورا مداخله کردند؛ قطع شدن توئیتر به معنای از بین رفتن یکی از وسایل اصلی ارتباطی معترضان بود».