پایان زودهنگام ویلموتس در ایران؛ فدراسیون به دنبال برانکو است

گروه ورزشی الف،   3980901113 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

مسئولان فدراسیون به دنبال قطع همکاری با ویلموتس و آوردن برانکو ایوانکوویچ است.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران این روزها کارش برای صعود از مرحله پیش مقدماتی جام جهانی 2022 قطر گره خورده و این موضوع برای هواداران فوتبال در تیمی که دیگر دغدغه صعود به جام جهانی نداشت و داعیه حضور در مرحله حذفی این رقابت‌ها داشته اصلاً قابل پذیرش نیست. از همین رو فشارهای وارد شده از سوی افکار عمومی مخاطبان فوتبال و انتقادات صریح کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال از اوضاع تیم ملی باعث شده سران فدراسیون فوتبال به فکر راه حل برای این موضوع باشند و خبرهای رسیده حاکی از آن است که دیگر تمایل چندانی به حضور ویلموتس روی نیمکت تیم ملی وجود ندارد و سرمربی بلژیکی به احتمال زیاد به پایان زودهنگام فعالیت در ایران رسیده است.

در این شرایط شنیده‌ می‌شود نسخه عاجل فدراسیون برای نیمکت تیم ملی در این شرایط حساس که جایی برای ریسک باقی نمانده، کسی است که با فوتبال ایران آشنایی کامل داشته و جو نیمکت تیم ملی را هم به خوبی می‌شناسد.

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات سابق تیم ملی و پرسپولیس که دوران فعالیتش در ایران همواره با موفقیت همراه بوده در حال حاضر نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت تیم ملی برای جانشینی ویلموتس است و فدراسیون نشین‌ها در نظر دارند تا او را به ایران بازگردانده و به عنوان سرمربی جدید تیم ایران برگزینند.

در این راه البته چند مشکل جدی وجود دارد. موضوع اول پرداخت دستمزد ویلموتس و فسخ قرارداد اوست. سرمربی بلژیکی تا این لحظه حدود یک میلیون یورو دریافت کرده که جلوتر از ماه‌های فعالیت او در ایران است و مقداری از قراردادش را پیش از موعد دریافت کرده و مسئولان فدراسیون در تلاش هستند تا او را راضی کنند که با همین مبلغ دریافتی راضی به فسخ قرارداد شود و مطالبه بیشتری نداشته باشد و در این صورت امکان جذب برانکو هموار خواهد شد.

مورد دیگر اختلافات جدی برانکو با مسئولان فدراسیون در سال‌های اخیر است. برانکو با محمدرضا ساکت و مهدی تاج اختلافی کهنه دارد که باعث شده چند بار در سال‌های اخیر مواضعی به شکل غیر مستقیم علیه هم بگیرند که این موضوع همکاری را سخت می‌کند ولی شرایط حساس تیم ملی و احتمال زیاد حذف شدن از مرحله پیش مقدماتی جام جهانی به شدت به موقعیت سران فدراسیون ضربه خواهد زد و صندلی آنها به همین خاطر در خطر است و طبیعتاً اولویت‌شان هم حفظ موقعیت کنونی است تا اینکه به دنبال دامن زدن به اختلافات قدیمی باشند.

مشکل بعدی هم حساسیت‌های ایجاد شده در 3-4 فصل اخیر حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس است که او را وارد چالش جدی با هواداران استقلال و حتی چند تیم دیگر کرده است و اختلافات دامنه دار برانکو با کی‌روش و متهم شدن وی از سوی سرمربی پرتغالی برای چشم‌داشتن به جایگاه او در صورتی که چند ماه پس از خروجش از ایران به وقوع بپیوندد به نوعی تایید کننده حواشی آن زمان خواهد بود و بعید نیست عده زیادی از فوتبال‌دوستان ایرانی به همین خاطر علیه سرمربی کروات موضع گرفته و فدراسیون نشین‌ها هم بیش از پیش به رنگی بودن متهم شوند.

با تمامی این تفاسیر  به نظر می‌رسد در صورتی که تصمیم قطع همکاری با ویلموتس جدی باشد و عملی شود، در حال حاضر گزینه‌ای بهتر از برانکو میان مربیان خارجی برای جانشینی او وجود ندارد چرا که آوردن سرمربی جدید که با فضای فوتبال ایران و بازیکنان آشنایی ندارد در این مقطع حساس که تیم ملی نیاز به 4 برد پیاپی برای صعود دارد ریسک خیلی بزرگی است و از همین رو جذب برانکو معقول‌ترین کار ممکن به نظر می‌رسد.

شایان ذکر است که هنوز مذاکره مستقیمی با برانکو صورت نگرفته و مطرح شدن نام او برای نیمکت تیم ملی ایران در حد صحبت‌‌های مسئولان فدراسیون است و تا زمانی که مشکل قطع همکاری با ویلموتس حل نشود کسی برای جذب برانکو پیش قدم نخواهد شد.

با این وجود برانکو هم اخیراً پیشنهاد خوبی از لیگ امارات داشته که آن را رد کرده و به نظر می‌رسد او هم از شایعه جدی بازگشت به ایران استقبال کرده و منتظر پیشنهاد رسمی است و به همین خاطر به سایر پیشنهاداتش فعلاً جواب منفی می‌دهد.

از سوی دیگر شایعاتی مطرح شده که برانکو برای آمدن به ایران شرط دریافت مطالباتش از پرسپولیس را مطرح کرده که این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و طلبش از سرخپوشان پرونده‌ای جداگانه است که آن را به طور مجزا پیگیری می‌کند و ارتباطی با مذاکرات آینده با فدراسیون فوتبال ندارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۹۶۳۹۵۰۰:۵۴:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۲
برانکو با ترکیب قبلی پرسپولیس زمان خودش بعلاوه چند بازیکن که کم هم نیستند مانند طارمی، آزمون، و... هم می تواند تیم ایران را در این شرایط نجات دهد. تیم به شوک روحی نیاز دارد که با آقای ویلموتس امکان ان ضعیف است.
Yasin۱۱۹۷۰۴۵۱۰:۲۱:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۲
لطفاً نسخه نپیچید،دربازیهای ملی ،دیگه داوران با بازیکنهای های یک تیم خاص مماشات نمیکنند،تو بازی ملی ،نتیجه تو زمین معلوم میشه،پس خیال‌بافی نکنید.
ناشناس۱۱۹۷۲۲۷۱۱:۰۴:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۲
چه کسانی از آوردن مربیان ضعیف خارجی مانند ویلموتس، کالدرون، شفر و نیز بازیکنان ضعیفی چون جونیور بار .. ؟؟؟؟
ناشناس۱۱۹۷۵۰۷۱۲:۱۶:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۲
هر چی آقا برانکو بگه
ناشناس۱۱۹۷۸۸۰۱۳:۲۲:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۲
برانکو که نه ، دیدی که چجوری دو هفته ای از تیم درجه سوم عربی اخراج شد . اونی که سه فصل پرسپولیس رو بالا آورد شخص .. بود ، نه برانکو
ناشناس۱۱۹۶۵۲۳۰۲:۴۷:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۲
باز هم تصمیمی یک شبه و عجولانه
ناشناس۱۱۹۶۶۰۹۰۶:۳۲:۳۴ ۱۳۹۸/۹/۲
از ویلموتس حمایت کنید بهتره.
ناشناس۱۱۹۶۶۵۷۰۷:۳۱:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۲
یا خود خدا
ع.ح۱۱۹۶۶۵۹۰۷:۳۳:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۲
ببین برادر بذار یه چیزی بهت بگم خیالت رو راحت کنم: تا زمانی که فوتبال ما اسیر مافیا است وضع همین است، مثلا با وجود این همه بازیکن آماده و جوان و خوب در تیم های باشگاهی مون مثل پدیده خودرو، سپاهان، تراکتورسازی، استقلال و ... چرا یکی مثل مسعود شجاعی هنوز باید تو تیم ملی بازی کنه؟!!!
ناشناس۱۱۹۶۷۳۶۰۸:۲۸:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۲
این مطلب تکراری و کهنه بود
ناشناس۱۱۹۶۷۴۴۰۸:۳۳:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۲
با توجه به در نظر گرفتن زمان ، بهترین مربی برای حال حاضر فوتبال ما یک مربی ایرانی مثل قلعه نوعی یا گل محمدی است که بتونه با تعصب و غیرت یک کاری انجام دهد اشتباه است دوباره برانکو رو برداریم بیاریم
ناشناس۱۱۹۶۷۶۵۰۸:۳۹:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۲
وقتی کسی می خواهد برای منزل خو خریدی کند ویا نیروی کار برای شرکت خودش انتخاب و استخدام کند تمام جوانب را می سنجد تا انتخاب اشتباهی نکند. اما مدیران دولتی ما از جیب مردم کیروش را از تیم ملی که مدت ها بود معنی باخت را از یادمان برده بود و انتظار برد در مقابل پرتقال را هم داشتیم کنار گذاشتند. وقتی برانکو که بدون داشتن 11 نفر بازیکن ثابت و با چند جوان توانست پرسپولیس را تا نایب قهرمانی آسیا ببرد کنار گذاشتند. چرا؟
ناشناس۱۱۹۸۴۶۸۱۵:۲۰:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۲
شاید از یاد شما که بازیها رو پیگیری نمیکردید بره ولی ما یادمونه تو آخرین بازی بدترین نتیجه تیم ملی در تاریخ جام ملتهای آسیا با کیروش رقم خورد
ناشناس۱۱۹۶۸۰۱۰۸:۵۷:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۲
چرا کیروش را بر نمی گردانید؟؟؟
ناشناس۱۱۹۸۳۲۷۱۴:۴۸:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۲
پول زیاد میخواد
ناشناس۱۱۹۶۸۹۳۰۹:۳۵:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۲
بله به ريخت و پاش ها از کيسه مردم هزينه کردن دستمزد ويلتموس نيز اضافه شد!‌ واقعا که خزانه کشور شده حياط خلوت مسئولان بي لياقت
ناشناس۱۱۹۶۹۱۷۰۹:۴۴:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۲
دیدین کی روش رو دادین رفت الان کاسه چه کنم چه کنم گرفتین دستتون
ناشناس۱۱۹۶۹۹۵۱۰:۰۸:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۲
خدا کنه سریع حذف بشه تیم ملی تا کمتر مفت خوری و بیت المال سوزی بشه
ناشناس۱۱۹۷۱۷۲۱۰:۵۰:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۲
بهترین گزینه یحیی گلمحمدی هست دنبال خارجی ها رفتن اشتباه هست ما حتی با کیروش هم که این همه تعریفش را میدیم هیچ عنوانی کسب نکردیم به گزینه های داخلی اعتماد کنید
امیر۱۱۹۷۱۷۷۱۰:۵۱:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۲
به نظرم در شرایط فعلی گزینه های داخلی مثل اکبر میثاقیان می‌توانند به تیم ملی کمک کنم. اینقدر ارز رو به باد ندید که بعدش فشارش رو بخواهند روی مردم بگذارند
ناشناس۱۱۹۷۳۳۵۱۱:۲۹:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۲
با توجه به شرایط موجود تقریباً با اطمینان میتوان گفت تیم فوتبال ایران به جام جهانی راه نخواهد یافت نتیجه های بدست آمده در بازیهای قبلی ایران با عراق و بحرین نشان میدهد که احتمال بدست آوردن پیروزی در هر چهار بازی بعدی ایران بسیار کم است فوتبال ایران قربانی فساد مافیایی .. شده است
ناشناس۱۱۹۷۳۹۸۱۱:۴۵:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۲
اولا گزینه داخلی ثانیا بهترین گزینه علی دایی است .
ناشناس۱۱۹۷۴۰۱۱۱:۴۵:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۲
اونوقت تکلیف رسیدگی به دور ریختن پول ملت توسط مسئولین فوتبال چی میشه؟ باید یک صورتحساب منتشر شه معلوم شه این مسئولین فوتبال بی کفایت هر سال چقدر پول صرف پرداخت جریمه های بی کفایتیشون کردند!!!
ناشناس۱۱۹۷۴۴۱۱۱:۵۷:۰۵ ۱۳۹۸/۹/۲
کجایند آنتی کیروش ها؟؟؟؟؟
ناشناس۱۱۹۷۵۸۹۱۲:۳۳:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۲
چرا این آقای تاج اینقدر به پستش چسبیده و کنار نمی رود؟ لطفا کنار برو بس است دیگر.
ناشناس۱۱۹۷۶۶۸۱۲:۴۸:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۲
کلا پیروزی رو به عنوان تیم ملی معرفی کنید
ناشناس۱۱۹۷۶۷۴۱۲:۴۹:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۲
سه دوره پیش فکر کنم این آقا مربی ایران در جام جهانی بود. یادتون رفته یا سنت قد نمیده یادآوری کنم؟
ناشناس۱۱۹۷۷۱۹۱۳:۰۰:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۲
برانكو قطعا از مربي موجود بهتر است فوري بايد اقدام شود كه برانكو فرصت لازم براي مسابقات اينده را داشته باشد ولي هيچكس براي تيم ملي كيروش نميشود كلاس تيم ملي را از سطح آسيا بالاتر برده بود
ناشناس۱۱۹۷۸۸۱۱۳:۲۲:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۲
برانکو حرف نداره
ناشناس۱۱۹۸۰۳۲۱۳:۴۷:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۲
مربی نداشته باشیم بهتر از اینه که برانکو سرمربی بشه
مسعود۱۱۹۸۰۳۳۱۳:۴۷:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۲
یادش بخیر ،کیروش رو بهش گفتن دلال موزابیکی ، لااقل بدون استرس و نگرانی تیم رو برد جام جهانی . یعنی یه بار نمیشه یه مربی بیاد ، فدراسیون و تیم های باشگاهی پولشو بدن. بعد میره شکایت میکنه ده برابرشو میگیره . الان هم پول برانکو ..، هم الباقی حساب کیروش .
ناشناس۱۱۹۸۰۵۴۱۳:۴۹:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۲
یک میلیون دلار از جیب کی داده میشود ؟ بیت المال ؟ یا آقایون فدراسیون ؟ با یک میلیون دلار دهها کودک کار رو میشه نجات داد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

    3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

    7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

    9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

    10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

    11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

    12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

    13. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

    14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

    15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    4. جلاد، به پایان سلام کن!

    5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    10. انتقام از پوتین؟

    11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

    12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    آخرین عناوین