آیت‌الله نوری همدانی: نقشه دشمن برای آشوب در کشورمان نقش بر آب شد

گروه سیاسی الف،   3980901044

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به برنامه‌های دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی گفت: دشمنان تصور داشتند آشوب در کشور برپا کرده و مردم را به خیابان بکشانند ولی نقشه آنان بر آب شد.

به گزارش تسنیم،آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان شامگاه پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و هفتمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد،اظهار داشت:  کشورهای اروپایی که امروز مدعی حقوق بشر هستند در 8 سال جنگ تحمیلی به حمایت از صدام پرداختند.

وی افزود: دشمن نقشه‌های زیادی برای مقابله با آرمان‌های انقلاب اسلامی کشیده است، مشت آن‌ها بازشده و هدف آن‌ها مشخص است ولی مردم همواره حامی انقلاب اسلامی هستند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به دوران سیاه رژیم پهلوی بیان کرد:در زمان شاه مردم تحت ظلم و زیر سیطره بودند ولی به برکت انقلاب اسلامی راه و مسیر خود را پیدا کردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد:درس علامه طباطبایی انسان‌ساز و سازنده بود، 5 سال در درس ایشان حضور پیدا کردم و از محضر این مفسر بزرگ قرآن کریم استفاده کردم، ایشان قرآن را به‌گونه‌ای تفسیر می‌کرد که آیات الهی در وجود ایشان تجلی پیداکرده بود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به آیه 102 سوره بقره ادامه داد:علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن کریم گفت که این آیه یک‌میلیون و دویست و شصت هزار مفهوم دارد.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت دین اسلام عنوان کرد: پیامبران و معصومین برای ترویج دین اسلام زحمات زیادی کشیدند و تأکید کردند روزی دنیا به سمت ما خواهد آمد.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه مسلمانان باید ازنظر علم، حجت، قرآن و جهاد قوی باشند،ادامه داد: باید در کل دنیا عزت و عظمت اسلام ظاهر شود، دشمنان درک نمی‌کنند که اسلام چیست و در قلوب مردم چه جایگاهی دارد.

 استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت:یکی از موضوعات منعکس‌شده در قرآن وظیفه مسلمین در حفظ عزت و غلبه اسلام است و درآیات متعدد به آن اشاره‌شده است.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه دشمنان تمام حقایق را در تشکیلات ظاهری می‌بینند،افزود: دشمن خبر ندارد که اسلام در قلوب مردم دنیا رسوخ کرده است، استادان حوزه باید طلاب آگاه و هوشیار تربیت کنند که عامل حفظ عزت و غلبه اسلام باشند.

وی عنوان کرد:دشمنان مسلمانان را نشناخته‌اند، آن‌ها پول‌های فراوانی خرج کرده‌اند تا بتوانند شورش‌هایی را در ایران ترتیب دهند، اما به‌مرور مشت آن‌ها باز شد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های علامه طباطبایی گفت: این عالم ربانی در کنار تفسیر، فقیه و فیلسوف و عارف بزرگی بود و شخصیت باعظمتی داشت، وی معتقد بود که همه موجودات عالم، درک دارند و خداوند موجودی را که درک نداشته باشد، نیافریده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به برنامه‌های دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان تصور داشتند آشوب در کشور برپا کرده و مردم را به خیابان بکشانند ولی نقشه آنان بر آب شد.