گزارش تکان دهنده وزارت بهداشت یمن

گروه جهان الف،   3980901036

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، صد هزار کودک سالانه در این کشور به دلیل جنگ، بیماری‌ و سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: سالانه صد هزار کودک به دلیل جنگ، بیماری، سوء تغذیه و نبود داروهای مورد نیاز  به خاطر محاصره ظالمانه دشنم سعودی جان خود را از دست می‌دهند.

در همین راستا، طه المتوکل، وزیر بهداشت یمن خاطرنشان کرد: حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در یمن به بیماری وبا مبتلا شده‌اند که حدود ۳۷۵۰ تن از آنها جان خود را به خاطر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند و ۳۲ درصد آنها کودک هستند.

وی در ادامه افزود: در نتیجه حملات هوایی مستقیم جنگنده‌های سعودی ۷ هزار و ۲۰۰ کودک یمنی تاکنون کشته و زخمی شده‌اند و بیش از ۸۰۰ کودک دچار معلولیت شده‌اند.

المتوکل همچنین تصریح کرد: ۸۶  درصد از کودکان زیر پنج سال از یکی از انواع کمبود آهن رنج می‌برند و ۴۶ درصد آنها نیز دچار لکنت زبان هستند. ۸۰ هزار کودک هم دچار اختلالات روحی به علت صدای هواپیماها و صدای انفجار موشک‌ها هستند.

وزیر بهداشت یمن خاطرنشان کرد: تجاوزگری، تداوم محاصره و هدف قرار دادن زیرساخت‌ها باعث شده کودکان یمنی از حق سلامتی و زندگی محروم شوند.

وی گفت: ۴۲ هزار بیمار از میان ۳۲۰ هزار بیمار ناتوان از درمان در خارج از یمن به خاطر بسته بودن فرودگاه صنعاء جان خود را ازدست داده‌اند و ۳۰ درصد از آنها کودک هستند.

حملات ائتلاف عربی به یمن منجر به کشته و زخمی شدن شدن هزاران نظامی و غیرنظامی، تخریب زیرساخت‌های یمن، شیوع بیماری‌ها از جمله وبا و قحطی در برخی از مناطق این کشور شده است و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران انسانی جهان را تجربه می‌کند و نزدیک به ۸۰ درصد مردم این کشور به همه انواع کمک‌های انسانی و حمایتی نیاز دارند.