کلافِ سر در گم کشت وصنعت نیشکر هفت‌تپه

گروه اقتصادی الف،   3980901004

تجمعات و اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه آنهم به دلایل مختلف یک پای ثابت همیشگی اخبار خوزستان شده است.

به گزارش فارس،تجمعات و اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه آن‌هم به دلایل مختلف  یک پای ثابت همیشگی اخبار خوزستان شده است.

بازار شایعات در این میان کم و بیش داغ است از دستگیری برخی کارگران در مسیر تهران بگیر تا دستگیری‌های گسترده در شوش و... اخبار جعلی این‌چنینی که هرزگاهی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه های ضدانقلاب دست به دست می‌شود.

آغاز مصیبت...

آنطور که کارگران می‌گویند و بر همه هم روشن است مصیبت از وقتی آغاز شد که این شرکت به بخش خصوصی  واگذار شد و حالا روزی نیست که برای دریافت حقوق معوقه خود و البته لیست بلند بالای خواسته هایشان کارگران را درب فرمانداری پیدا نکنید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان خوزستان در این خصوص گفته است بخشی از مطالبات کارگران صنفی و بخشی دیگر غیرصنفی است که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان وظیفه پیگیری مطالبات صنفی کارگران را دارد.

یک دنیا خواسته و یک دنیا وعده

غمگین چندی پیش از استقرار یک هیات سه نفره از کارشناسان حوزه روابط کار در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خبر داده بوده و گفته بود افزایش پرداخت هزینه غذا، صدور احکام شغلی تعیین سمت سرپرستان، تامین لباس کار وفق مقررات، ساماندهی و تعدیل بازنشستگان و تنها استفاده از نخبگان بازنشسته، تشکیل کمیته دائمی طرح طبقه بندی مشاغل برای پیگیری امورات طرح و واریز حقوق شهریورماه حداکثر تا دهم آبانماه از جمله توافقات کمیته استقرار با کارفرما بوده است.

حالا کارگران می‌گویند به انتهای آبان رسیده‌ایم ولی خبری از حقوق نیست آنها خواستار پرداخت حقوق معوقه مرداد، شهریور و مهر خود هستند و اصرار دارند تجمع خود را تا پرداخت این حقوق ادامه دهند.

این در حالی است که احسان اله اسدبیگی رییس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه گفته تلاش بر این است که حقوق معوقه کارگران قسمت کشاورزی شرکت تا پایان آبان‌ماه پرداخت شود.

کارخانه تعطیل است!

اما این حرفها تاثیری در پایان دادن به تجمعات در مقابل فرمانداری،درب کارخانه یا راهپیمایی در خیابان های شوش نداشت و در نهایت در کمال تعجب همگان، مدیرعامل شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت‌تپه با صدور اطلاعیه ای تمام واحدهای این کارخانه به غیر از واحد حراست را بدلیل اعتصاب‌ و تامین نشدن منابع مالی برای پرداخت حقوق کارگران تعطیل اعلام کرد تا کلاف سر در گم این شرکت پیچیده تر شود!

کارخانه تعطیل نیست!

اما امروز فرماندار شوش در مصاحبه با رسانه ها این تعطیلی را تکذیب کرد و گفت  شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه تعطیل نیست و فعالیت آن در هفته آینده با پرداخت حقوق کارگران از سر گرفته می‌شود.

حال باید منتظر ماند و دید آیا کشتی پر تلاطم شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه  با ۲۴ هزار هکتار وسعت اراضی و  حدود پنج هزار و ۵۰۰ نفر نیروی رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری روی آرامش را به خود خواهد دید و مشکلاتش حل خواهد شد یا کماکان باید شاهد خبرهای بد از هفت تپه باشیم.