دمای هوای در خلخال به ۱۴ درجه زیر صفر رسید

گروه اجتماعی الف،   3980830061

برف و سرما دمای هوای خلخال را در آخرین روز از دومین ماه پاییز به ۱۴ درجه زیر صفر کاهش داده و موجب بروز پدیده یخبندان در معابر این شهر شد.

رییس اداره هواشناسی خلخال روز پنجشنبه به  ایرنا گفت: با قطع بارندگی ۶ روزه در این شهر و صاف شدن آسمان، دمای هوا به ۱۴ درجه زیرصفر کاهش یافت که در مقایسه با  دمای روز گذشته ۱۲ درجه سردتر شده است.

فرامرز فرض‌الله پور افزود: در هفته جاری بیش از ۳۵ سانتیمتر برف در شهر خلخال باریده که این میزان در ارتفاعات، بلندی‌ها و گردنه‌های برف‌گیر شهرستان بیش از یک متر گزارش شده است.

او از افزایش ۶۶ درصدی میزان بارندگی برف و باران آبان ماه امسال در مقایسه با آبان ماه سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در حالی که حداکثر باندگی سال قبل ۱۳.۸ میلیمتر بوده این میزان در دومین ماه پاییز امسال به ۴۰.۳ میلیمتر رسیده است.

 قطع بارش برف، صاف شدن آسمان و کاهش قابل ملاحظه دمای هوا موجب بروز پدیده یخبندان در خیابان‌ها و معابر عمومی این شهر و لغزندگی جاده‌ها و راه‌های ارتباطی بین شهری و روستایی و کندی رفت و آمد خودروها در جاده‌ها شده است.

شرکت آب و فاصلاب روستایی و شهری خلخال با هشدار به احتمال یخ‌زدگی کنتورهای آب از همه مشترکین خود خواست تا نسبت به پوشش کنتورها و همچنین لوله‌های آب  اقدام کنند.