نظرات برگزیده مخاطبین الف: اگر کار احمدی‌نژاد اشتباه بود چرا روحانی آن را تکرار کرد؟/ شبکه ملی اطلاعات، جدا از اینترنت بین‌المللی نیست/ دولت با گران‌کردن بنزین همه را جریمه کرد

گروه سیاسی الف،   3980829098 ۱۵۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل مطالب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: اگر کار احمدی‌نژاد اشتباه بود چرا روحانی آن را تکرار کرد؟/ شبکه ملی اطلاعات، جدا از اینترنت بین‌المللی نیست/ دولت با گران‌کردن بنزین همه را جریمه کرد

سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین  و در پی آن یادداشت انتقادی الف با عنوان «افزایش قیمت بنزین؛‌ چرا حالا،‌ چرا به این شکل؟» با نظرات متعدد مخاطبین الف همراه شد که برخی از آنها را می‌خوانید:

*سهمیه بندی بنزین کار کاملا درستی است ولی قیمت سهمیه نباید گران می شد تا بهانه ای برای افزایش کرایه  ها ایجاد نشود ولی در عوض بنزین آزاد باید حداقل ۵۰۰۰ تومان می شد در ضمن افزایش میزان یارانه ها کاملا اشتباه است و فقط برای مستمندان واقعی باید به شدت زیاد می شد، بایستی با درآمد حاصله برنج و روغن و اقلام اصلی و ضروری مردم ارزان می شد

*چرا چیزی که جواب نمیده رو دوباره امتحان میکنید؟ چند وقت دیگه تورم ناشی از این گرونی مصرف رو پوشش میده دوباره خیابونها شلوغ و بدبخت مردمی که درآمد کم دارن یا درآمدشون ثابته اونی که شغلش آزاده پول بنزینشو میزنه روی کالاش. دوما بنزین با استاندار پایین رو اگه به مردم نفروشین به کیا میخواین بفروشین؟ به افغانستان؟ پاکستان؟

*همین الان مردم با مشکل بیکاری روبرو هستند و جرایم رو به افزایش ناشی از همین مورد است ، آیا عقلانی است به بهانه نبودن بودجه جرایم را در جامعه افزایش دهیم. ،خودرو برای آقای نوبخت کالای لوکس است برای مردم بیکار شده، در نتیجه توقف تولید کارخانه ها توسط دولت ناتوان و مدیرنماهای .. و رانت خور وارداتی چی دلال پرور خودرو ابزار زندگی که نه ،وسیله زنده ماندن و تنازع بقا شده ..بجای گران کردن بنزین با ضرب الاجل اموال چهار دهه مسئولان کشور را شبیه برخی کشورهای عربی ارزیابی و مفسدان خاین را دستگیر و بودجه چندین سال کشور را از این اموال فساد و باستی هیلز ساز و باستی هیلز نشین در می‌آوردید نه اینکه به مردم بدبخت ..زور بیاورید

*من نمیدونم این چه دیدگاهی هست که یعده میگن بنزین توایران ارزانه وباید به قیمت جهانی عرضه بشه؟یعنی حقوق ودرآمد مابراساس دستمزدجهانیه که شمابنزین روبادلارمیسنجین؟یعنی واقعا درک اینموضوع اونقدر سخته که باتوجه به دستمزد توایران بنزین واسه مردم ازتمام دنیاگرونتره

*این اقدام در وضعیت ملتهب فعلی و وضعیت کشورهای اطراف تهدید امنیت ملی است و قوه قضاییه حافظ امنیت ملی است نیروهای امنیتی ورود کنند و عاملان این اقدام را دستگیر کنند همزمان با فشار های خارجی در جهت تحمیل برجام های جدید مهره های داخلی هم فعال شدند قوه قضاییه و نیروهای امنیتی در جهت جبران بودجه نظیر برخی کشورهای عربی رانت خوران موجود تریلیاردر شده با رانت خوری فساد را و مدیران چهاردهه را مطابق اصول ۴۹ و ۱۴۲ قانون اساسی مورد مشروعیت سنجی اموال قرارداده و اموال نامشروع را مصادره کنند بودجه چندین سال کشور فراهم می‌شود این افزایش قیمت بنزین خطرناک است و توسعه مهره های خارجی

*خوب حالا اگر مردش هستند واردات ماشین را آزاد کنند و تعرفه اش را بیارن روی بیست درصد. اونوقت دیگه آزاد کردن قیمت بنزین اعتراض نمیکنیم.

*بجای کمک به قشر ضعیف کار ایجاد کنید تا زندگیش را خودش بسازد ،نه اینکه صدقه بگیر بشود .

*جناب روحانی چرا گرانی بنزین و سهمیه بندی را به رفراندوم نمی گذاری؟؟ 

*متاسفانه ملت توجهی نمیکنند که بعضی ها اصلا ماشین ندارند .واین یارانه های پنهان بیشتر به جیب ثروتمندان|(چندماشین برای خانوار) واریز میشود.راهکار اصلاح قیمت تمام شده آب وبنزین وبرق است.البته باید از دهک های 1تا7حمایت کرد. درضمن ازماشین خارجیها باید لیتری10هزار تومن گرفت.

*پس چرا این همه تکذیب میکردند، فرمول قدیمی و تکراری، که سالهای سال اجرا میشود، شایعه، تکذیب، اجرا

*اگرچه از نظر شخصی به ضرر منه ولی چرا پول بنزین من شهرنشین باید از جیب اون روستایی تو زاهدان پرداخت بشه که هیچ وقت تو عمرش ماشین نداره؟!؟!؟

*(در پاسخ به کامنت بالا) هموطن محترم الان اون روستایی هم تاوانشو میده با چند برابر شدن کرایه ها قیمت همه چیز از جمله مواد غذایی هم گرون میشه.چرا همش به دنبال سیاسی بازی هستین.حمایتهای الکی. دولت به جای بدبخت کردن مردم میتونست حقوق مدیرانشو کم کنه.جلوی ریخت و پاشها رو بگیره.دولت رو کوچیک کنه.چرا تاوان بی لیاقتی مدیران رو مردم بد بخت باید بدن؟؟؟

*احمدی نژاد همه چی رو گرون کرد و یارانه داد. بعد این دولت اومد و گفت کار اشتباهی کرده و ضمن اینکه یارانه ها رو همگام با تورم گرون نکرد، بلکه شروع به قطع یارانه خیلی ها هم کرد. طبق اعلام دولت قراره این مبلغی که تو جیب دولت میره عینا به حدود شصت میلیون ایرانی سبد حمایتی(نام گول زنک برای یارانه) پرداخت بشه. دو سال بعد این دولت میره کنار یکی دیگه میاد و میگه چرا باید شصت میلیون چنین مبلغی بگیرن. اونوقت عین دولت آقای روحانی، ضمن افزایش ندادن مبلغ مربوطه، یک عده رو هم به بهانه های مختلف حذف می کنه. نتیجه همین خواهد بود که الان شده: گران شدن همه چیز و زیر زیرکی افزایش ندادن و حذف چندر غازی که به مردم بدبخت ایران پرداخت میشه (ببخشید بابت این کلمه نامناسب، اما وقتی میرم تو مغازه و نمی تونم و نمی تونیم خیلی جنسهای واجبمون رو بخریم، دلم بحال خودمان میسوزه). خدایا تو شاهدی که این ملت شایسته وضعیت فعلی نیستند

*واژه " آزادسازی قیمت ها" نام رمز فقیر کردن کارگران و کارمندان و طبقه متوسط است. دولت برای جبران کسری بودجه،به جای مالیات گرفتن از ثروتمندان،قیمت بنزین را سه برابر میکند.

*خيلي راهش ساده بود. كل كارت جايگاه دارها باطل و هر خودرويي صرفا با كارت خودش بايد سوختگيري كنه، خودروي زير ١٠٠ مليون با بنزين ليتري ١٠٠٠ تومان، خودروي ١٠٠ تا ٢٠٠ مليون با بنزين ليتري ٢٠٠٠ تومان، خودروهاي ٢٠٠ تا ٤٠٠ مليون با بنزين ليتري ٣٥٠٠ تومان، خودروهاي ٤٠٠ تا ٨٠٠ مليون با بنزين ليتري ٥٠٠٠ تومان و خودروهاي بالاي ٨٠٠ مليون با فوب خليج فارس و ارز آزاد. درامد ناشي از اون هم بين فقرا و ٤ دهك اول به صورت پلكاني توزيع ميشد.  اين موضوع و نتايج خروجي يك پايان نامه دانشگاه تهران هست

*مگر سران سه قوه بالاتر از قانون اساسی ایران هستند . مگر سه نفر می‌توانند برای ۸۵ میلیون انسان با دور زدن روند قانونی و خارج از ردیف‌های تعریف شده بودجه کالای استراتژیک سوخت را گران کنند . این بدعت جدید است برای دست اندازی به جیب مردم . چه تضمینی دارید که فردا برق . آب . گاز وووو را با جلسه بین خود گران نکنند ؟

*عده یی معتقدند دولت باید جراحی اقتصادی را آغاز کند ولی سوال مهم اینجاست که چرا زور دولت فقط به مردم میرسد و چرا جراحی اقتصادی را از بانکها که به قول خود دولتیها بزرگترین عامل ایجاد نقدینگی در کشور هستند را استارت نمیزنند

*دولت با گران کردن بنزین همه را جریمه کرد. هم پر مصرف ها و هم کم مصرف ها را. دولت می توانست بنزین سهمیه ای را لیتری 1000 تومان نگه دارد و فقط بنزین آزاد را گران کند. 

***

«حکایت ما و این روزهای اینترنت / از شبکه ملی اطلاعات چه خبر ؟»عنوان یادداشتی بود که به بررسی اختلال در اینترنت در پی اغتشاشات و ناامنی‌ها پرداخت. تعدادی از نظرات مردم درباره این یادداشت می‌خوانید:

*کسانی که از فیلترینگ سایتها انتقاد داشتند، امروز خود کل اینترنت را فیلتر کرده اند. اینها با چه رویی اکنون با مردم صحبت می کنند؟؟؟

*من میخوام به قطعی اینترنت اعتراض کنم. مسولین هم که همگی میگن همه شهروندان حق اعتراض دارند. اصلا این حق اعتراض بر اساس قانون اساسی هم هست. حالا لطفا بگید کجا بریم اعتراض کنیم ؟؟

*سوال: الان اگه از دشمنان عزت، اقتدار، نفوذ و امنیت ایران (مثلاً بدخواهان سعودی و اسرائیلی و آمریکایی و مجاهدین خلق و ...) بپرسی نظر شما در مورد قطع شدن اینترنت ایران در این چند روزی که آشوب شده (و یه عده ای برای خط دادن و خط گرفتن جریان آشوب به شدت به اون نیاز دارن) چیه؟ دوس دارین الان اینترنت وصل بشه یا نه؟ فکر می کنی چه جوابی میدن؟ همون جواب باید برای من و شما نشون بده که در مقیاس کلان، وصل بودن اینترنت به نفع میهن عزیزمان هست یا به ضرر اون. (صرفنظر از این که برخی از ما، مثل خودِ من، ممکنه در کارهامون به طور موقت متضرر بشیم)

*شبکه ملی اطلاعات یعنی ارتباط داخلی یعنی همین چیزی که هست. اونی که شما میخواید با دستور ایجاد نمیشه بازار میخواد. وزیر ارتباطات چیکار کنه وقتی هیچ شرکتی در ایران توانایی پیاده سازی موتور جست و جو گر رو نداره؟ دقت کردید حتی در جهان هیچ شرکتی حتی مایکروسافت که همه با عظمتش آشنا هستیم نتونسته جست و جو گری ایجاد کنه که با گوگل توانایی رقابت داشته باشه؟ بعدش هم چرخ رو هزار بار اختراع نمیکنند وقتی سرویس ایمیل به تعداد زیاد موجود هست چرا یه شرکت بیاد سرویس ایمیل بزنه در حالی که هیچ کس به برنامه های داخلی اعتماد نداره؟ شکست پیام رسان ها کافی نبود درس نبود برای شما ها؟ زیرساختی که شما میگی میدونی کلا چند تا شرکت غول تو دنیا میتونند تولید کنند که اون شرکت ها ارزششون چند برابر کل بودجه این مملکته؟ میدونید خط تولید اینتل برای این شرکت ۱۵ میلیارد دلار هزینه دربرداشته برای راه اندازی؟ وزارت ارتباطات بیاد معجزه کنه؟ 

*(در پاسخ به کامنت بالا)کشور کره جنوبی که از نظر آمادگی الکترونیک و پهنای باند رتبه نخست را در دنیا دارد و مقامات وقت وزرات ارتباطات بارها در مورد راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، این کشور را مورد مثال قرار داده‌اند، ۸۰ درصد پهنای باند داخلی است. یعنی شبکه‌‌ای دارد که بی‌نیاز از ارتباطات خارجی، ۸۰ درصد ارتباطات کره در آن داخل به گردش در می‌آید

*برخلاف عقیده برخی که شبکه ملی اطلاعات را شبکه‌ای داخلی و جدای از اینترنت می‌دانند این شبکه مکمل اینترنت است که خدمات با هزینه کمتر و کیفیت بهتر را با افزایش امنیت داده‌ها برای شهروندان ایرانی فراهم می‌کند.

*متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق، درست و به اندازه درباره شبکه ملی اطلاعات ، به محض اینکه کاربران ایرانی این نام را می شنوند، افکاری مانند اینترنت محدود و بسته و به دور از ارتباطات بین‌المللی به ذهنشان خطور می کند. بنابراین، نیاز است که در این زمینه اطلاعات دقیقی به مردم داده شود تا نگرانی های احتمالی شان رفع شود.

دیدگاه کاربران

تبریزی۱۱۹۵۰۴۴۱۶:۴۳:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۱
خدایا خسته شدیم.
محمد۱۱۹۵۵۵۳۱۹:۵۱:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۱
ایرانی ها بنزین زیاد مصرف میکنند؟ دولت پول یارانه بنزین از جیب باید بده؟ هوا الوده میشه؟ من پراید صفر تحویلی ابان گرفتم مصرف سوختش حدود ۱۰ !!! نمایندگی کار خاصی نمیکنه !!! چرا خودرو هارو کیفیتشو بالا نبری ؟ چرا خودرو هیبریدی و برقی وارد نکنیم و نسازیم؟ فقط گرون کردن برات راحت تره؟؟؟؟؟
ناشناس۱۱۹۵۸۰۲۲۱:۱۹:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۱
مردم اقناع نشدند چرا کارت سوخت و سهمیه بندی در سال 93 حذف و حالا دوباره احیاء شد ؟!
ناشناس۱۱۹۶۰۳۳۲۲:۴۲:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۱
چون کار داشت به سمت اصلاح اقتصاد پیش میرفت. دوست عزیزتان ترامپ و شما از داخل همه چیز رو بهم زدید
ناشناس۱۱۹۷۰۴۸۱۰:۲۲:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۲
یعنی با افزایش قاچاق سوخت و افزایش مصرف آن کار داشت به سمت اصلاح اقتصاد پیش می رفت ؟!
ناشناس۱۱۹۶۰۵۹۲۲:۵۳:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۱
آمریکا وزیر جوان را به علت اینکه دستش رو کلید قطع اینترنت رفته، تحریم کرد. ظاهرا" آمریکا بیشتر از روحانی حواسش به وعده های او جمع است!!!
ناشناس۱۱۹۶۰۶۵۲۲:۵۶:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۱
جالب است که حضرات همگی خودشان به اينترنت دسترسي دارند و دائما توییت می کنند. اما مردم عادي نه.
ناشناس۱۱۹۶۰۸۸۲۳:۰۴:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۱
چون این دولت در مدیریت ضعیف ترین دولت بعد از انقلابه
ناشناس۱۱۹۶۷۳۷۰۸:۲۸:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۲
اگر خودرو هیبری وارد بشه اشغالهایی که اطرافیان مسئولان بنام خودرو تولید می کنند و به چند برابر قیمت می فروشند را چگونه آب کنند. اگه زیرساخت حمل و نقل شهری درست بشه از چه طریق بخوربخور کنند. اگر از تولید کننده حمایت کنند (نه با شعار) چگونه ثروت های بادآورده از واردات انحصاری گیر فرزندان مسولان بیاید و اگرهای دیگر
ناشناس۱۱۹۷۴۴۴۱۱:۵۸:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۲
کاش یکی حساب می کرد درآمد دولت از افزایش قیمت بنزین در این چند روز بیشتر بوده یا خسارتی که به کشور برای قطع اینترنت وارد شده واقعا قطع کامل دسترسی بخش فعال اقتصاد کشور، بدون پیش بینی عواقب آن و یا حتی تمهیدی برای جبران آن چه توجیهی دارد؟!!
سعید۱۱۹۵۶۳۸۲۰:۲۰:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۱
دوستان اینترنت رو وصل نکن مشکلی نیست فقط اجازه خروج از کشورو ازاد کنن برای همه سنین و جنسیت ها
ناشناس۱۱۹۵۸۲۴۲۱:۲۹:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۱
اگه خروج از کشور آزاد بشه که کسی نمیمونه. کدوم آدم عاقلی تو کشوری میمونه که تو یه شب بنزین سه برابر میشه و کل اینترنت قطع. اسیر شدیم به خدا
ناشناس۱۱۹۵۹۵۶۲۲:۲۱:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۱
هدف اینها هم همینه همه رو فرار بدهند منابع کشور رو بخورن
ناشناس۱۱۹۶۵۱۴۰۲:۲۹:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۲
خیلی حس بدیه انگار تو کشور خودمون زندانی هستیم.
ناشناس۱۱۹۶۰۴۱۲۲:۴۵:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۱
فقط یه آمار بگیرید که چند نفر از ددوروبرتون رفتن اقدام کردن برای دریافت کارت سوخت؟بنظرتون چقدر پول میره به جیب دولت از این کارت سوخت؟ تازه علاوه بر افزایش قیمت بنزین... حالا اینترنت و باز کنید...
ناشناس۱۱۹۶۷۴۵۰۸:۳۳:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۲
ببخشید مگه الان شما را ممنوع الخروج کرده اند که نمی توانی بروی؟؟ خوب برو اگه فکر می کنی جای دیگه ای شما را پولدار می کنند برو انگار منت گذاشته ای که مانده ای ؟؟ راه باز و جاده دراز بفقرمایید بروید همان جاهایی که ادعا می کنند از شما حمایت می کنند اگر تحویلتان گرفتند
ناشناس۱۱۹۶۰۴۹۲۲:۴۸:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۱
محمود نعمت بود در مقابل پرزیدنت
ناشناس۱۱۹۶۳۲۰۰۰:۱۸:۳۴ ۱۳۹۸/۹/۲
حیف ما جوونا که بهترین دوره زندگیشون تو بدترین دوره یک کشوره
ناشناس۱۱۹۶۴۸۴۰۱:۴۵:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۲
ما خودمون انتخاب کردیم که اینجوری زندگی کنیم !!!
000۱۱۹۶۷۳۳۰۸:۲۶:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۲
روحاني و دولت او و اصلاح طلبان بايستي رسما از آقاي احمدي نژاد و دولت او عذر خواهي كنند و همين طور از همه مردم بابت اينهمه دروغي كه به مردم گفتند
محتشمی۱۱۹۵۰۶۱۱۶:۴۹:۰۴ ۱۳۹۸/۹/۱
من موندم با خودشون چی فکر کردند که توی این وضعیت نرخ بنزین رو سه برابر کردند...این نشانه دوری و بی خبربودن از وضعیت بغرنج اقتصادی و روانی جامعه هست..موج مهاجرت به خارج از کشور پس از جریانات اخیر و قطعی اینترنت که فضایی امنیتی و کم نشاطی بیشتر از گذشته از فضای ایران را در میان جوانان متبادر میکند پس از این شدت بیشتری میگیرد..سرزنش از آنِ مسؤلانی که با تدبیری که برای تأمین کسری بودجه اونم به روش غافلگیرانه اندیشیدند بدبینی به مسؤلان و ناامیدی از بهبود روند اصلاح امور و رفاه زندگی مردم را بیش از پیش به مغز استخوان جامعه تزریق کردند..گل بود به سبزه نیز آراسته شد:(
ناشناس۱۱۹۵۰۶۳۱۶:۴۹:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۱
از 20 آبان ، درصد محبوبیت روحانی به زیر 5 درصد و یا شاید کمتر سقوط کرد.
ناشناس۱۱۹۵۳۲۴۱۸:۳۲:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۱
روحانی، آشنا، ابتکار و.... چهره خود را آشکار کردند.
سلام۱۱۹۵۹۶۱۲۲:۲۲:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۱
چرا گیر دادید ب روحانی ؟ مگر گرونی بنزین نتیجه جلسه رئیسی ، روحانی و لاریجانی و نبود؟ پس معلومه ک هیچ کسی وجود نداره ک دلش ب حال مردم فقیر بسوزه
ناشناس۱۱۹۷۱۶۵۱۰:۴۸:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۲
روحانی نه درست گفت و نه درست عمل کرد.
ناشناس۱۱۹۶۳۲۹۰۰:۲۲:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۲
محبوبیت کل رییس روسا نه فقط حسن کلیدساز
ناشناس۱۱۹۶۶۸۷۰۷:۵۸:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۲
نگران نباشید، بزودی میاد و با چند جمله جنجالی جو رو عوض میکنه.
پشیمان و شرمنده۱۱۹۵۰۶۶۱۶:۵۰:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۱
روحانی درست نمی گوید.
سید احمد۱۱۹۵۰۷۱۱۶:۵۲:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۱
باز نظرات خاصی که می خواهید بولد کردید و اوردید !نه اکثریت پیام ها پیامی را باید بولد کنی که لایک بیشتری خورده است. پیام های پر لایک چی شد؟سایت الف شما هم درد دل مردم را نشنیدید متاسفم! با قطع اینترنت اولین ادرس داخلی که می دانستم شما بودید ولی مطمين باشید با برقراری نت دیگر سراغ سایتهایی مثل شما نمی ایم و باز از رسانه های خارجی استفاده می کنم لطف کنید پیام بنده را منتشر کنید.
ناشناس۱۱۹۵۰۷۹۱۶:۵۶:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۱
روحانی داره کار احمدی نژاد را اصلاح ميکنه. از بيشترين گيرندگان يارانه پنهان ميگيره ، ميده به کمتر گيرندگان يارانه پنهان.
ناشناس۱۱۹۵۳۳۰۱۸:۳۴:۴۳ ۱۳۹۸/۹/۱
شما به من بگو، با این گرانی و تورم آیا دادن ماهی 55 هزارتومان بیشتر به افراد ضعیف درد و مشکلاتشان را حل می کند؟
ناشناس۱۱۹۵۷۵۵۲۱:۰۲:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۱
چرا کسی توجه نکرد که برای همین مبلغ کمکی هم کلی تبعیض قایل شدن به یکی دادن به دیگری نه یه نفره ۵۵ تومن ۶ نفره نفری۳۵ تومن یعنی کشته این عدالتم
ناشناس۱۱۹۵۵۳۴۱۹:۴۷:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۱
روحانی چون نتونست تحریم ها رو دور بزنه تصمیم گرفت مردم و دور بزنه
ناشناس۱۱۹۵۶۹۵۲۰:۴۰:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۱
براحتی نمی شود دور دور کرد می گیرند!
ناشناس۱۱۹۶۷۲۷۰۸:۲۴:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۲
روحانی بدجوری فیتیله پیچ شده , داره دق دلیشو سر مردم درمیاره,اون از برجامش که خیلی با تدبیر بود,این از کنترل مملکتش که خیلی با تدبیره
ناشناس۱۱۹۵۸۰۹۲۱:۲۲:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۱
دکتر احمدی نژاد طرح سهمیه بندی بنزین و هدفمندی یارانه ها را با کمترین تنش اجرا کرد اما حالا با عجله و شتابزدگی و بی برنامگی اجرا شد و باعث هرج و مرج و آشوب در 70 شهر شد.
ناشناس۱۱۹۶۴۹۵۰۱:۵۷:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۲
دست از سرمون وردارید که کل بدبختیامون از زمان همون دکتر احمدی نژادتون شروع شد و تمومی هم نداره
ناشناس۱۱۹۷۰۵۹۱۰:۲۴:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۲
مشکلات اقتصادی از وقتی شروع شد که در دولت حجت الاسلام هاشمی نرخ ارز دولتی از 7 تومان به 144 تومان افزایش یافت یعنی 21 برابر شد.
ناشناس۱۱۹۵۰۹۵۱۷:۰۴:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۱
لطفا به مسئولین بگویید: گرانی 300 درصدی بنزین را تحمل کنیم نداشتن اینترنت را تحمل کنیم و یا این پارازیت هایی که به همه جسم و روح مردم آسیب می زند؟
ناشناس۱۱۹۵۳۷۰۱۸:۴۸:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۱
با اينهمه توضيح دوستان، شما هنوز دست از يقه 300 درصد برنداشتی؟! استفاده بيشتر اژ بنزين با افزايش 50 درصدی و مصرف کمتری با افزايش 200 درصدی ارائه ميشه. ميبنيد که گرانی بنزين در حقيقت کمتر از 200 درصد است. و ادعای گرانی 300 درصدی شما درست نيست.
ناشناس۱۱۹۵۹۰۴۲۲:۰۳:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۱
مجید جان دلبندم 1000 شده 3000 تومن یعنی هر صد در صد که بشه میشه هزار تومن و سه تا هزار تومن میشه 3000 تومن سه تا صد در صد میشه 300 درصد شیر فهم شد؟؟؟؟ 1000*3=3000 و 300 درصد
ناشناس۱۱۹۶۰۲۶۲۲:۴۰:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۱
3000-1000=2000 2000%1000=2 2*100=100 درصد
نیلز۱۱۹۶۳۲۲۰۰:۱۹:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۲
بذارید یه بار دیگه حساب کنیم: اگه 1000 تومن بشه 1500 تومن یعنی 50 درصد گرون شده ... حالا اگه 1000 بشه 2000 تومن اونوقت میگن 100 درصد گرونش کردن ... در نتیجه وقتی 1000 بشه 3000 تومن میگن 200 درصد گرونش کردن ... به همین سادگی
ناشناس۱۱۹۷۱۵۴۱۰:۴۵:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۲
رقم نهایی (3000) تقسیم بر رقم مبنا (1000) ضربدر 100 کنید و نهایتا منهای صد کنید تا درصد افزایش به دست بیاد
ناشناس۱۱۹۶۷۱۷۰۸:۱۷:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۲
مجید دلبندم قبلا 1000میدادی برای بنزین الان 3000 میدی برای بنزین 2000 هزار اضافه شده هر صد درصد هم به قول خودت میشه 1000 تومن پس 200 درصد گران شده یا اضافه شده یا رفته روی قیمت یا .....
ناشناس۱۱۹۵۰۹۶۱۷:۰۴:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۱
جالب اینجاست که همه می دانند به دلیل بی سابقه ترین تحریم های امریکا ، خزانه خالی است و دولت با بحران مواجه است ، اما امیال سیاسی باعث می شود چشم روی این واقعیت ببندند و این موضوع را محلی برای تسویه حساب سیاسی با دولت قرار دهند ، اما یادشان می رود که این مسئله در جلسه سران سه قوه تصویب شده یعنی با اجماع این سه نفر تبدیل به قانون شده است و هیچ ژست و فرار رو به جلویی نمی تواند باعث رفع مسئولیت شود . همانطور که امروز اینترنت به دستور شورای امنیت ملی قطع است و عده ای به ظاهر وزیر کشور را مورد انتقاد قرار می دهند ، اما همه می دانند که شخص وزیر کشور این قدرت و اختیار را ندارد که مافوق همه دستگاههای اجرایی حکم به قطعی اینترنت دهد ،
ناشناس۱۱۹۵۷۰۵۲۰:۴۳:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۱
فرمایشات شما رافع مسوولیت نیست، در صورت عدم توانایی در عمل به تعهدات استعفا می‌تواند چاره ساز باشد
ناشناس۱۱۹۵۷۲۶۲۰:۵۱:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۱
اصل تصمیم درست بود نحوه و زمان اجرای آن توسط دولت غلط بود.
ناشناس۱۱۹۵۸۱۴۲۱:۲۵:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۱
با شما موافق نیستم . اگر مردم خودروی شخصی خود را کنار بگذارند و بخواهند از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند آیا این ظرفیت موجود است ؟ باید دولت قبل از اینکه به سراغ تامین کسری بودجه خود از مجرای افزایش قیمت حامل های انرژی نظیر بنزین به بهانه حمایت از اقشار کم درآمد بکند باید حداقل های لازم را برای مردم مهیا کند.
ناشناس۱۱۹۵۸۳۸۲۱:۳۵:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۱
اصل تصمیم هم اشتباه بود و فقط یه تورم بزرگ نصیب ملت و به ویژه اقشار کم درامد شد. پنجاه تومن هم جوابگوی مشکلات نیست. من نمیدونم یه عده چرا میگن تصمیم اشتباه بود. کجای دنیا سه برابر کردن قیمت بنزین که در حمل و نقل و تولید همه کالاها نقش داره, تصمیم درستیه ?
ناشناس۱۱۹۶۱۱۷۲۳:۱۲:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۱
۳ نفر به چه حقی برای ۸۰ میلیون نفر، تصمیم گرفته و به بدترین شکل برنامه ریزی و اجرا می‌کنند،؟؟ آیا تنها مرجع قانون گذاری مجلس نیست؟
ناشناس-محمد۱۱۹۵۱۱۲۱۷:۰۹:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۱
با معترضین وارد گفتگو شوید حساب معترضینی را که با حرکتی به سوی حرکتهای کور راهنمایی می شوند با ایادی وعناصر استکبار جدا کنید
قاسمی۱۱۹۵۱۲۰۱۷:۱۴:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۱
جدا از اینترنت بین المللی نیست بله بلکه یک شبکه داخلی است نه اینترنت لطفا با واژه ها بازی نکنید
ناشناس۱۱۹۵۱۲۲۱۷:۱۴:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۱
کار احمدی نژاد در شرایط فروش نفت بشکه ای 140 دلار انجام شد. اما کار روحانی در شرایط تحریم صد درصی فروش نفت انجم گرفته .این دو خیلی با هم فرق دارد .
ناشناس۱۱۹۵۲۵۷۱۸:۰۵:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۱
برای مردم چی فرق داشت؟
ناشناس۱۱۹۵۷۳۲۲۰:۵۳:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۱
نفت 120 دلاری نتیجه غنی سازی 20 درصدی و مقاومت در مقابل استکبار بود و تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن نتیجه برجام است.
ناشناس۱۱۹۵۸۹۴۲۱:۵۸:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۱
بعد میشه بفرمایید تحریمهای کمرشکن بین المللی وشورای امنیت در زمان غنی یازی 20درصدی نتیجه چه چیز بود ؟!
ناشناس۱۱۹۶۰۱۳۲۲:۳۶:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۱
عجب تمام تحریم ها که بواسطه برجام برداشته شده پس حرص نخور
ناشناس۱۱۹۷۰۷۴۱۰:۲۷:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۲
هیلاری کلینتون: تحریم های بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۱۱۹۶۰۳۸۲۲:۴۴:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۱
تحریم ها بابت برنامه هسته ای است. در باک خودروهایمان اورانیوم 20 درصد بریزیم؟ و سر سفره هایمان میله های سوخت هسته ای؟
ناشناس۱۱۹۶۶۸۳۰۷:۵۵:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۲
تحلیل جنابعالی دقیقا مطابق تحلیل بعضی مسئولین غیر پاسخگو و انتصابی و دقیقا برعکس واقعیته
ناشناس۱۱۹۶۷۷۶۰۸:۴۶:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۲
می شود بگویی فرقش چه بود وقتی آن دولت تحریم بودو این دولت هم تحجریم در ضمن آن موقع ارز کشور چقدر بود؟ آن زمان قیمت نفت بشکه ای 80 دلار بود و نه 140 دلار تازه باید رفت ودید در بودجه بهای نفت چقدر بود در ضمن آن بشکه ای 80 دلار در تبیدل با دلار هزار تومانی بود که می شد هشتاد هزار تومان الان در تبدیل پنجاه دلار می شود پانصد و پنجاه هزار تومان بابت هر بشکه در جیب دولت می رود پس قیاستان خیلی مضحک است در ثانی تدبیر در اجرای آن موقع بهتر بود یا الان ؟؟ آن موقع هم تحریم بودیم ولی نزدیک یک سال برای مردم توضیح داده شد مزایا و مشکلات گفته شد و هم نمایندگان در جریابن بودند ,الان کسی در جریان نبود. الان نحوه اجراء از نظر شما هیچ ایرادی نداشت؟؟؟
س۱۱۹۵۱۸۳۱۷:۳۳:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۱
هزینه قاچاق رو مردم باید بپردازن؟ بنزینو گرون کردن که ثروتمندان کمتر مصرف کنن؟ و پولشو بدن به مردم عادی؟! درحالی که تمام ثروتمندان دستشون تو جیب مردم بیچاره س بنزین گرونتر شد دست ثروتمندان بیشتر رفته تو جیب مردم! اینترنت رو از همون روز اول قطع کرلدین
ناشناس۱۱۹۶۱۳۵۲۳:۱۶:۵۲ ۱۳۹۸/۹/۱
کک اون کسی که پورشه داره نمیگزه اون تازه از ماشینش مگر چقدر استفاده میکنه اما اونی که توی جنوب هست از وسیلش برای امرار معاش استفاده میکنه
ناشناس۱۱۹۵۱۸۴۱۷:۳۴:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۱
اینترنت دیگه وصل نمیشه عادت کنید
علی۱۱۹۵۷۹۴۲۱:۱۷:۱۱ ۱۳۹۸/۹/۱
باشه بیا باهم عادت کنیم
ناشناس۱۱۹۶۵۱۶۰۲:۳۰:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۲
امان از این عادت
و ن۱۱۹۵۱۹۸۱۷:۴۰:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۱
در هدفمندی یارانه ها قرار بود مبلغ حاصل از هدفمندی به طور مساوی بین همه آحاد ملت تقسیم شود اما الان دولت این مبلغ را از بسیاری حذف کرده . توجه کنیم که کمک های حمایتی دولت به اقشار آسیب پذیر غیر از موضوع هدفمنذی است و دولت این دومسئله را باهم خلط کرده
ناشناس۱۱۹۵۳۸۹۱۸:۵۲:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۱
جناب و ن! دولت بنا به مصوبه مجلس، اقدام به حذف يارانه هدفمندی دهکهای بالا کرده است.
ناشناس۱۱۹۵۲۰۱۱۷:۴۱:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۱
درودبردکتراحمدی نژاد محبوب مردم
ناشناس۱۱۹۵۸۵۸۲۱:۴۳:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۱
شما احتمالا سنت کمه و در جریان نیستی دوره احمدی نژاد چه فجایعی رخ داد. شب میخوابیدی صبح بلند میشدی میدیدی قیمت ها دو برابر شده. رشد اقتصادی هم که مثل الان منفی بود. کلا در این چند دهه اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدالگرا و بهاری ها نشون دادن هیچ راه حلی برای حل مشکلات مردم ندارن. یعنی چهارتا مدیر درست و حسابی تو این مملکت نیست. امارات رو ببین. چهل سال پیش بیابون بود و الان ببین چی شده. اون وقت ما هنوز گیر اینیم که اینترنت کی وصل میشه. به خدا صبرمون لبریز شده.
ناشناس۱۱۹۵۹۶۴۲۲:۲۲:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۱
اقای کاغذ پاره !
ناشناس۱۱۹۵۲۰۸۱۷:۴۳:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۱
روحانی با قطع اینترنت کشور رو تبدیل به کره شمالی کرده خیالش راحت شده
ناشناس۱۱۹۵۲۵۰۱۸:۰۳:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۱
این تصمیم کلی است
ناشناس۱۱۹۵۲۶۱۱۸:۰۸:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۱
میخواست هیچی فیلتر نشه کلا جمعش کرد خیال همه راحت بشه. یاد افعال معکوس مهران مدیری افتادم
ناشناس۱۱۹۵۲۱۴۱۷:۴۷:۴۶ ۱۳۹۸/۹/۱
با درود واقعا مطالب مندرج در سایت وزین الف قابل تامل و تفکر است . سایت خوبی دارید اقای توکلی عزیز.
ناشناس۱۱۹۶۷۷۰۰۸:۴۳:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۲
داداش، مردم عصبانی هستن این کامنتا چیه میذاری؟
ناشناس۱۱۹۵۲۲۷۱۷:۵۲:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۱
مهمتر از اصلاح قیمت بنزین و به صورت کلی انرژی و یارانه پنهان، مهار نقدینگی است که از بودجه دولت آغاز می شود. اگر دولت هزینه های خود را بهینه و به مالیاتها اتکا کند و به فروش ارز نفت به بانک مرکزی پایان دهد نقدینگی مهار شده و در مسیر تولید قرار می گیرد. با این اقدام تورم نیز کاهش قابل توجهی خواهد داشت آنگاه می توان یارانه ها را بدون شوک اصلاح کرد.
ناشناس۱۱۹۵۸۷۰۲۱:۴۸:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۱
در این دو دهه اصلاح طلب و اصولگرا نشون دادن هیچ انضباطی بر روی بودجه ندارن. همین چند روز پیش جهانگیری گفت بیست و دو میلیارد گم شده. با این شلختگی معلومه کسری بودجه میارن. اخرش هم این کسری بودجه رو از جیب ملت تامین میکنن. مردم هم دم بزنن میشن عوامل استکبار و صهیونیسم و سعودی.
ناشناس۱۱۹۶۳۷۴۰۰:۴۲:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۲
اون بیست و دو میلیارد مال زمان احمدی نژاد بوده البته زمان احمدی نژاد هفتصدوپنجاه میلیارد دلار گم شد
ناشناس۱۱۹۷۰۸۴۱۰:۳۰:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۲
دولتی ها باید درباره 53 میلیارد دلار که برباد دادند و 32 میلیارد دلار که در سال 96 از کشور خارج شد پاسخگو باشند.
سعید۱۱۹۵۲۴۵۱۸:۰۰:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۱
احمدی نژاد واقعا به فکر مردم بود اما روحانی فقط بفکر دست بردن تو جیب مردم. خیلی فرقه بین این دونفر خواهشا اینا رو با هم مقایسه نکنید. با تشکر
خخخ۱۱۹۶۴۰۶۰۰:۵۸:۱۰ ۱۳۹۸/۹/۲
اره واقعاً گواهش هم مسکن مهر ...این دولت حتی ی مسکن هم نساخت
ناشناس۱۱۹۵۲۵۴۱۸:۰۴:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۱
بقول حضرت علی(ع): اگر دین ندارید آزاده باشید. آقای روحانی چرا از اول دوره این همه متناقض حرف میزنید. 80 میلیون ایرانی هستیم ها
محمد۱۱۹۶۷۰۶۰۸:۱۰:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۲
امام حسین علیه السلام فرمودند این جمله رو
پورامینی۱۱۹۵۳۱۹۱۸:۳۰:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۱
چنانچه مشاهده شود متاسفانه حتی متخصصین وکار شناسان اقتصادی نیز دارای تیوری های اقتصادی کاملا متفاوت وضد ونقیض باندازه بیش از انگشتان دست باشند قابل توجیه نیست از این رو اجماع نسبی بین اقتصاددانان در این زمینه ها از ضروریات جامعه بنظر می رسد
ناشناس۱۱۹۵۳۴۰۱۸:۳۷:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۱
به نظرم وقایع اخیر نیاز به تحلیل داره مردم کجاهارو به آتش کشیدن؟ ۱ پمپ بنزین های که مشخصا نشانه اعتراض مردم به گرونی بنزینه ۲ بانک ها که سالهاست دارن بانکداری ربوی و ترویج می کنند و تمام اختلاس ها از این ناحیه است ۳ دوربین های کتترل تردد زوج و فرد و طرح ترافیک که مشخصه که مردم از این به اصطلاح حکومت نظامی ماشین ها خسته شدند و اعتراض دارند خب اینها نشون میده دقیقا مردم می دونند مشکل کجاهاست
وادی۱۱۹۵۳۵۸۱۸:۴۲:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۱
روحانی عمدا این کار را انجام داد.نمیدانم چرا قوای دیگر با این تصمیم موافقت کردند.
ناشناس۱۱۹۵۳۶۲۱۸:۴۵:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۱
معمولا دولت ها دنبال راحت ترین روش های کسب درآمد هستند. چرا دنبال حل مسئله فرارهای مالیاتی کلان نیستند؟ چرا باید یه خواننده از کنسرتش درآمد کلانی به جیب بزنه و یه ریال هم مالیات نده؟ چرا از دلال ها و سوداگران مسکن و ارز مالیات نمی گیرند؟ چرا دنبال لغو معافیت های مالیاتی کلان نیستند؟ چون این کارها سخته و دردسر داره! پس سراغ روش های راحت تری مثل افزایش قیمت سوخت میرن، عوارض خروج از کشور رو زیاد می کنند، و ...
ناشناس۱۱۹۶۶۰۵۰۶:۲۶:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۲
چون خودشون این کارا رو میکنند. از خودشون که مالیات نمیگیرن
ناشناس۱۱۹۵۳۷۶۱۸:۴۹:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۱
به کره شمالی اسلامی سلام می کنیم.چند وقت دیگر دیوار هم می آید.خروج از کشورهم جرم خواهد شد.اگر وضعیت اقتصادی اجازه بده که تا الان نداده امیدوارم بتوتم تا قبل ازوضعیت گفته شده بتونم برم
ناشناس۱۱۹۵۳۹۴۱۸:۵۳:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۱
از این که قیمتها باید اصلاح شود فکر کنم اقتصاددانهای کشور اجماع دارند ولی نحوه این کار چیزی است که رویش اجماعی نیست و متاسفانه چه در زمان احمدی نژاد و چه در حال حاضر قربانی دعواهای سیاسی شد و نتوانست آن چیزی را که در اقتصاد انتظارش را داشتیم به بار بیاورد اینگونه کارهای عظیم و اساسی عزم کل حاکمیت را میخواهد که همه ارکان حاکمیت با هم پشت چنین طرحهای بیستد تا بتواند به سرمنزل مقصود برسد
ناشناس۱۱۹۵۴۰۴۱۸:۵۷:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۱
فقط و فقط تامین کسری بودجه مد نظر بوده است و بس . خودتون الکی گول نزنید.
ناشناس۱۱۹۵۴۱۳۱۹:۰۱:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۱
واقعا تاسف بر انگیز است که چنین کار بزرگی با اجماع همه مسئولان انجام شود ولی وقتی با مشکلات آن مواجه شدند ، همه کنار کشیده ، مسئولیت بنزین را گردن روحانی و قطعی اینترنت را گردن وزیر کشور می اندازند
مض۱۱۹۵۶۷۸۲۰:۳۵:۱۱ ۱۳۹۸/۹/۱
اگر قطع و وصل اینترنت به دولت ارتباطی نداره بفرمایید چرا با شعار دستمان روی دکمه فییلتر نمیرود مردم را فریب دادند؟
ناشناس۱۱۹۵۷۵۷۲۱:۰۲:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۱
دولت مسئول مستقیم اجرای امور در کشور است دولت بزرگترین قوه کشور است و تمام امور جاری کشور توسط وزارت خانه های دولت اداره میشوند
dayani۱۱۹۵۴۳۱۱۹:۰۶:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۱
اشتباه بزرگی است که تاثیرات گرانی بر مردم و اعتراض به حق آنها را زیر چتر مباحث مربوط به خرابیها ، به کل نادیده گرفته شد
ناشناس۱۱۹۵۴۳۷۱۹:۰۹:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۱
به عقب بر نميگرديم خخخ
ناشناس۱۱۹۵۴۴۳۱۹:۱۱:۴۰ ۱۳۹۸/۹/۱
گفتند آمار نشان داده محبوبيت روحاني به زير ٥درصد رسيده با گران كردن بنزين انهم به اين شكل مورد دارقطعا محبوبيت روحاني ودولتش منفي شده
اروین.۱۱۹۵۴۵۸۱۹:۱۷:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۱
دولت کشور نابود کرد
ناشناس۱۱۹۵۴۷۴۱۹:۲۵:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۱
چرا اینترنت وصل نمیشه؟؟؟؟به خدا کار داریم با اینترنت
میلاد۱۱۹۵۵۱۳۱۹:۴۰:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۱
داری شوخی میکنی؟ 80 درصد ترافیک داخلی ؟ ملت همیه کارشون با سرورای خارج از ایرانه ، سایت ایمیل پیام رسان ، الان اسیر شدن همش به سایتهای داخلی رجوع میکنن که خبر بخونن ببین کی به اینترنت وصل میشن و به مسیر عادی برمیگردن ، در ضمن انقد نگید رکرود شبکه داخلی شکسته شده ، با چه کنم مردم قدرت نمایی نکنید
دکطر حصن فریدون۱۱۹۶۳۷۳۰۰:۴۰:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۲
نشون به اون نشون که یه بسته میخری وصل نشده حجم تموم میشه نکه همه از حج داخلی استقبال میکنن
مجید مجیدی۱۱۹۵۵۱۶۱۹:۴۱:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۱
چاه نفتی که پیدا کرد بنزین گرون شد:) "/
بابک۱۱۹۵۵۴۹۱۹:۵۰:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۱
قیمت واقعی بنزین 600 تا تک تومنه نه 3 هزار نه 6 هزار تومن . وقتی ماشین ها دو خودرو ساز دو برابر تا سه یرابر مصرف سوخت دارن همین میشه بجای اینکه خودرو ساز ها رو مکلف کنن طی 6 ماه خودرو های خودشونو کم مصرف و اصلاح کنن و مرز های را تقویت کنن تا جلویی 22 میلیون لیتر قاچاق گرفته بشه بخدا مصرف سوخت نصف میشه و نیاز به سهمیه بندی نیست . الان یه خودرو 405 که تو ایران زیاده هر 100 کیلومتر بصورت میانگین 13 لیتر میسوزونه اگه این بشه 7 لیتر چقدر در مصرف سوخت تاثیر داره بکماند خودرو های دیگه این گرانی سوخت را خودرو ساز ها به ما تحمیل کردن . بعد بجای سهمیه باید مرز ها را تجهیز تر کنن تا جلوی قاچاق گرفته بشه یا اینکه خود دولت در قاچاق دست داره تا اینطوری یه کاسبی غیر رسمی داشته باشه . خب مثلا کردن 3000 هزار تومن . مثلا که چی خب قاچاقچی اونور 12 هزار میفروشه هیچ تاثیری تو قاچاق نداره .و با حرفاشون دارن مردم گول میزنن
ناشناس۱۱۹۶۷۹۵۰۸:۵۴:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۲
برادر باید همه چیز قیمتش واقعی بشه بنزین بشه لیتری 15 تومن کف حقوق هم بشه 10 میلیون تا تمام مشکلات حل بشه ولی بنزین به 15 شاید برسه ولی حقوق همون 1.5 می مونه با دادن یارانه فقط مملکت رو تبدیل کردن به گدا خونه البته در یه صورت دیگه هم مشکلات حل میشه؛ روزی که نفت و گاز تموم بشه و یا استخراجش دیگه به صرف نباشه
ناشناس۱۱۹۵۵۶۱۱۹:۵۴:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۱
من الان متوجه شدم که مسولین کشور حتی وزیر ارتباطات هیچ اطلاعی از اینترنت و کاربردهای آن در کشور و در دنیا ندارند و فقط آن را در حد چند پیام رسان و شبکه اجتماعی (کهالبته مهم هم هست) دیده اند. کسب اطلاعات از منابع روز دنیا، ارتباط کار و مالی با دنیا که حتما و الزاما از طریق شرکتها نیست و شاید اشخاص حفیف مشغول به آن باشند، تمکان کسب اخبار روز در دنیا، دیدن فیلمها آموزشی، مطالعه مطالب آموزشی در زمینه های مختلف، رفع مشکلات روزمره در زمینه های مختلف با سرچ کردن و یافتن در سایتهای دنیا، جستسجو در مقالات برای پژوهشگران، اراسل مقاله برای مجلات و مراکز علمی، ارتباط با اساتید دنیا از طریق ایمیل و یا پیام رسان برای پژوهشگران، ثبت نام در رویدادهای مهم در دنیا و شرکت در آنها، دریافت پذیرش از دانشگاه ها و مراکز علمی، اجذب توریست، انجام کارهای تفریحی برای پر کردن اوقات فراغت، استفاده از منابع منجثر به فرد در برخی سایتها در زمینه های مختلف، ارتباطات تصویری با اعضایی خانواده که در شهر و دیار دیگر هستند، برنامه نویسی برای اهداف مختلف و هزاران هزار کاربرد دیگه که به ذهن یک نفر قابل خطور نیست ولی دوستان فقط فکر میکنند اینترنت یعنی پیام رسان ... زندگی ما فلج شده به دادمان برسید
ناشناس۱۱۹۶۲۴۲۲۳:۴۹:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۱
خب اسفند برید رای بدید که اینترنت رو براتون باز کنن
ناشناس۱۱۹۵۵۶۶۱۹:۵۵:۵۱ ۱۳۹۸/۹/۱
همش استرس... همش نگرانی در مورد آینده... قیمتهایی که ثبات ندارند... پولهایی که روز به روز بی ارزشتر از دیروز میشه ...
ناشناس۱۱۹۵۶۵۸۲۰:۲۶:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۱
اره والله .چقدر استرس.خدایا چقدر بدبختیم؟؟
حمید۱۱۹۵۵۷۰۱۹:۵۶:۵۲ ۱۳۹۸/۹/۱
درود بر دکتر روحانی محبوب مردم ایران
ناشناس۱۱۹۵۷۴۲۲۰:۵۶:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۱
بله درود بر دلار 12 هزار تومانی و گوشت 120 هزار تومانی و بنزین 3 هزار تومانی !!!!
ناشناس۱۱۹۵۵۷۵۱۹:۵۸:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۱
دوره ایندو بدترین دوران بعد انقلاب بود در زندگی من بود. حتی دوران جنگ بهتر از الان بود
خلیل۱۱۹۵۶۵۴۲۰:۲۴:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۱
چاه بنزین روحانی جیب مردم . مردم متوجه نشدن همین الان خیلی از کالا ها نایاب شد وعلنا میگن نمی فروشم تا به نرخ بنزین سه برابر بشه بعد
ناشناس۱۱۹۵۶۷۰۲۰:۳۲:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۱
به جای بنزین گرون کردن بودجه چندین هزار میلیاردی برخی موسسات فرهنگی که هیچ تاثیری برای ملت نداشت رو از قطع میکردی نه اینرنت و بنزین رو اینجوری میکردی کلی هم مردم پشتت بودن و خوشحال بودن البته چاقو هیچ وقت دستشو نمیبره
ناشناس۱۱۹۵۷۱۳۲۰:۴۷:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۱
بابا نت وصل کنید تفریحی نداریم با روان آدم بازی نکنید
ناشناس۱۱۹۵۷۱۴۲۰:۴۷:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۱
واقعا دلم واسه خودم میسوزه که تو اوج جوونی باید تو همچین شرایطی زندگی کنم.افسرده و نا امیدو عصبی
ناشناس۱۱۹۵۹۰۷۲۲:۰۴:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۱
واقعا جوونی مونو تباه کردن. بخاطر چی؟ فقط پول. فقط جیب خودشون. نمیدونم به آخرش هم فکر میکنن یا نه. مثلا تهش چی؟ به فرض مردمو بدبخت کردین و همه سرمایه مملکتو بالا کشیدین. تهش چی؟ کجا میخواین ببرین با خودتون؟ تو قبر؟
سلام۱۱۹۵۷۳۳۲۰:۵۳:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۱
لطفا یکی از وزیر کشور بپرسه چرا مشکل اینترنت رو حل نمی کنند؟! همین موضوع باعث ایجاد نارضایتی بین کل مردم شده،چرا کسی پاسخگو نیست؟!
کاویانی۱۱۹۵۷۴۳۲۰:۵۶:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۱
توجه داشته باشید که رسما تورم سالانه ۴۱ درصد اعلام شده اونم بانک مرکزی که توش حرف و حدیثه حالا نظر کارشناسی میگه تورم حداقل ۱۰ درصد رشد میکنه با این قیمت بنزین ولی بانک مرکزی میگه ۴ درصد تورم واقعی ،واقعا چنده؟
محمد۱۱۹۵۸۴۹۲۱:۳۹:۴۳ ۱۳۹۸/۹/۱
انقدر اینترنت رو وصل نکنید تا همین بهونه بشه چرا خوشتون میاد تو کشور بحران درست کنید؟
ناشناس۱۱۹۶۱۵۰۲۳:۱۹:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۱
بهرحال برای بعضی ها بهانه شده که پرونده فریدونها کنارگذاشته بشه.
بهروز۱۱۹۶۲۷۵۰۰:۰۱:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۲
اگه بحران نباشه چه عذری برای ناتوانیشون دارن؟ بحران و دشمن فرضی خارجی برای این دولت نعمت هست
ناشناس۱۱۹۵۸۶۴۲۱:۴۶:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۱
هردودولت احمدي نژاد وروحاني موجب گراني وتورم بالا وخرابي اقتصادكشوروكاهش رفاه مردم شدند
حسین۱۱۹۵۸۶۹۲۱:۴۷:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۱
کره جنوبی با توجه به شرکت های متعدد تولیدی و صنایع کوچک تغذیه کننده قطعه شرکت هوی بزرگ‌ آن کشور خیلی طبیعی است که ۸۰ درصد ترافیک کره داخلی باشد هرگز کره جنوبی اتصال به اینترنت را قطع نخواهد کرد این چه استدلالی است؟ چرا باید اطلاعات بنوعی غلط تفسیر شود؟
یاسر۱۱۹۵۹۷۹۲۲:۲۶:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۱
دوره احمدی نژاد و روحانی کلا جوانی ما سوخت همش استرس و نگران آینده ایم.
ناشناس۱۱۹۵۹۸۲۲۲:۲۷:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۱
دولت با 3 برابر کردن بنزین و قطع اینترنت به جای (تدبیر و امید) جوانان و مردم را تحقیر کرد.............
سیامک۱۱۹۶۰۴۵۲۲:۴۶:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۱
مجلس همان روزی که طرح دوفوریتی را از دستور کار خارج کرد (به شکل کاملا دستوری) باید منحل میشد
ناشناس۱۱۹۶۰۷۳۲۲:۵۸:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۱
واقعا قطع اینترنت ضربه زده اما باعث شده بعضی خانواده ها همدیگر را ببینند
وکیل۱۱۹۶۰۷۶۲۳:۰۰:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۱
عهد بستیم بر آن مرد که هستیم. درود بر تنها ابرمرد احمدی نژاد محبوب قلبها
محمد۱۱۹۶۰۹۳۲۳:۰۵:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۱
سلام به همه. من نمیدونم این دولتی ها و حکومتی های عزیز اینترنت از کجا میارن توی توییتر پشت سر هم پست میذارن!! تازه فیلتر شکن آپدیت هم دارن.
ناشناس۱۱۹۶۱۴۶۲۳:۱۸:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۱
اگر قطع اینترنت باعث بحرانهای بعدی بشه دراین صورت دولت و قوه قضائیه که میگه باید زودتر بسته می شد مقصر خواهند بود و مردم در این اخلال بی تقصیر خواهند بود.
ناشناس۱۱۹۶۱۵۳۲۳:۲۰:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۱
اين ها همه ناكارآمدي اين دولت را اثباتمي كند.
ناشناس۱۱۹۶۲۵۳۲۳:۵۴:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۱
دوستان همه شما رای دادید و منتخب شما یعنی جناب روحانی هم قطع اینترنت را انتخاب کرده چرا به رای خودتون احترام نمیذارید؟ کسی که رای میده یعنی معتقد هست به کل فرایند و بهتره که با انتخابی که کرده اید کنار بیایی اسفند ماه میشه اون موقع اگر کسی وعده باز کردن اینترنت را داد برید بهش رای دهید نگرانی نداره
ناشناس۱۱۹۶۲۵۶۲۳:۵۵:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۱
ولیعهد عربستان شاهزاده های ثروتمند و مفت خور (بخوانید آقا زاده ها) را خفت کرد و آنها را در زندانی مجلل (هتل ریتس) زندانی کرد و از هر کدام تا چندین میلیارد دلار نگرفت آزادشان نکرد. مبلغی حدود صد میلیارد دلار جمع شد و تا حد زیادی کسری بودجه را جبران کرد. در ایران هم باید همین کار صورت میگرفت نه با افزایش سیصد درصدی قیمت بنزین. این افزایش خم به ابروی ثروتمندان نمیآورد ولی کمر افراد ضعیف را میشکند.
ناشناس۱۱۹۶۲۶۲۲۳:۵۷:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۱
الان همه فکر خودشون من جون که خرج خودمو در میارم تا به پدر کارمندم فشار تیارم و الان با قعطحی اینترنت کارم خوتبید کی رو باید ببینم اقا به رسول الله این کار ظلم در حق من جون اقای روحانی شما و انصافتان شما پول تو جیبی من جون رو می دید در این شرایط گرانی والله توی این اوضاع پول کاپشن ندارم که گرم بشم به کی فشار بیارم به پدرم که با مشقت زندگی رو می چرخونه با وجود اینترنت حداقل خرج خودم رو در میاوردم الان چی برم دزدی کنم خوبه اقای روحانی ؟؟؟؟؟
ناشناس۱۱۹۶۲۸۸۰۰:۰۶:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۲
مریض خونه دارم و نیاز به اینترنت دارم چرا گوگل قطع کردن اینکارشون باعث اظطراب خیلی بد به خانواده شده کم مشکل داشتیم با این هزینه های سرسام اور دعوا و دکتر این بلا سرمون اوردن
ناشناس۱۱۹۸۰۰۹۱۳:۴۲:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۲
دوا، نه دعوا دوست عزيز. مثل اينکه با خودت هم "دعوا" داری!
ناشناس۱۱۹۶۳۸۲۰۰:۴۸:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۲
دولت مردم را به گروگان گرفته...ودیگر هیچ
ناشناس۱۱۹۶۴۱۶۰۱:۰۴:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۲
این آبسوز کردن ماشینها راسته، اگه واقعی باشه که به ضرر دولته، کسری بودجه تامین نمیشه
Ft۱۱۹۶۴۹۶۰۲:۰۰:۱۷ ۱۳۹۸/۹/۲
ما بى انصاف نيستيم اقاى روحانى هم زحمت ميكشه براى كشور اما مشاورهاى خوبى نداره اقاى احمدى نژاد چون مردمى بود مردم حتى ميفهميدن اشتباه ميكنه ولى ناراحت نميشدن فكر ميكردن از بى تجربگى است والان هم نجات كشور را اومدن احمدى نژاد ميدونن
ناشناس۱۱۹۶۴۹۸۰۲:۰۴:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۲
روحانی سال 92: اوووووووووووووون چنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که خود مردم بیان یارانه اشونو بدن به دولت !!!
ناشناس۱۱۹۶۵۳۰۰۲:۵۶:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۲
روحانی حتی به یکی از وعده های توخالیش هم عمل نکرد در دور دوم! نمره تمام وزرای وی به همراه مجلس هم صفر است.
ناشناس۱۱۹۶۵۴۹۰۳:۵۶:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۲
برنامه اصولگراها قطع کلی اینترنت و تبدیل ایران به کره شمالی دوم هست
ناشناس۱۱۹۷۰۹۸۱۰:۳۲:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۲
قطعی اینترنت دستاورد دولت بی تدبیر اصلاح طلب است.
دانیال۱۱۹۶۶۱۰۰۶:۳۳:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۲
فقط اسم احمدی نژاد نیاد... کارهای صد برابر بدتر هم کارشناسیه.
به نظر من۱۱۹۶۶۳۱۰۷:۰۷:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۲
به نظر من اینترنت رو هم قطره چکانی کنند تا جلوی اسراف گرفته شود هم در مصرف بنزین هم اینترنت و مردم هم آنقدر انتقاد نکنند سرانه انتقاد در کشور ما بالاست باید در آن هم صرفه جویی شود میتوان اکسیژن موجود در هوا را سهمیه بندی کرد تا این منبع خدادادی بیش از حد مصرف نشود و آن را از ثروتمندان و مرفهین بی درد بگیرند و به محرومین بدهند مسئولین و مدیران محترم هرچه سریعتر دست بکارشوند
احمد۱۱۹۶۶۷۲۰۷:۴۹:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۲
دولت وظایف خودش در قبال مردم رو اصلا انجام نداده ولی وظایف مردم رو با زور و چماق می‌خواد مجبورشون کنه که انجام بدن. آقای دولت؛ تو کار و زمینه اشتغال فراهم کردی؟ خودروی کم‌مصرف و هیبرید و الکتریکی با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دادی؟ تورم رو تونستی کنترل کنی؟ چکار کردی که الان چماقت رو هم بالای سر این مردم گرفتی؟
ناشناس۱۱۹۶۷۵۸۰۸:۳۸:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۲
ولکن به این مقداردلخوش نباشید.ماشما رابه اوج انسانیت! می رسانیم.
بهنام۱۱۹۶۷۷۸۰۸:۴۶:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۲
خدایا من گروگان رو خودت بکش .
ناشناس۱۱۹۷۲۵۷۱۱:۱۳:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۲
تنها راه نجات کشور باز شدن درهای تحریم به هر طریقی هستش احتمال خیلی زیاد ترامپ 4 سال دیگه رئیس جمهوره یه کمی از ترکیه یاد بگیرید حرفشم میزنه کارشم می کنه مذاکره اشو هم می کنه که نه سیخ بسوزه نه کباب
ناشناس۱۱۹۷۶۴۴۱۲:۴۳:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۲
کسی که وضعیت مالیش خوبه اگه پارتی بازی نکنه واسه بنزین، نهایتاً یه پیکان بار میگیره میذاره تو خونش که روز به روز قیمتش بره بالاتر و از کارت سوختش استفاده میکنه. این وسط بیچاره مردم فقیر و ... که باز هم بابت قیمت بنزین هم بابت گرون شدن کالاهای اساسی هر روز فقیرتر میشن. چیزی هم بگن که میشن آشوبگر
بنده خدا محمد۱۱۹۷۹۲۱۱۳:۲۹:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۲
با سلام هم وطنان عزیز دعا کنید که مولایمان زود ظهور کند تا گرفتن انتقام نا عدالتی هارا ببینم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

    22. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

    23. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    24. یک سیلی برای تنبیه

    25. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

    آخرین عناوین