پاسخ مدیر عامل شرکت عظام به خبر منتشره در الف 

گروه اقتصادی الف،   3980828131 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

به دنبال انتشار اظهارات نماینده محترم دادستان درباره پرونده آقای عباس ایروانی وی با ارسال توضیحاتی خواستار انتشار آن طبق قانون مطبوعات شد که متن جوابیه در ادامه می‌آید.

پاسخ مدیر عامل شرکت عظام به خبر منتشره در الف 

مدیر مسئول محترم سایت خبری تحلیلی الف 

باسلام

نظر به درج خبری با عنوان « ایروانی پول بیت‌المال را برای تولید داخل می‌گرفت، اما صرف واردات قطعات چینی می‌کرد» در سایت جامعه خبری تحلیلی الف به تاریخ 98/8/13، اتهاماتی خارج از کیفر خواست صادره که از مصادیق افترا و نشر اکاذب می‌باشد به نقل از نماینده محترم دادستان به اینجانب عباس ایروانی و گروه عظیم تولیدی و صنعتی قطعات خودرو عظام نسبت داده شده است که ضمن رد تمامی موارد مطروحه و معنون از سوی آن رسانه و  باستناد فصل ششم/ ماده ۲۳ قانون مطبوعات و تبصره های ذیل آن، بدینوسیله خواهشمند است متن این نامه و جوابیه این گروه  را به نحو مطلوب در اولین فرصت منتشر تا ضمن اصلاح خبر مزبور، موجب تنویر اذهان عمومی و رفع شبهات گردد.

عباس ایروانی- مدیر عامل 

متن کامل جوابیه 

---------------

پاسخ به ادعاهای نماینده محترم داستان

ادعا:"آيا گروه قطعات خودروي عظام، كارگاه مونتاژ و سرهم بندي قطعات چيني است؟!"

پاسخ به ادعا: مجموعه عظام که بنیانگذارش «عباس ایروانی» است، با نزديك به سه دهه سابقه دارای ١٢ کارخانه تولید قطعات اصلی خودرو در نقاط مختلف کشور از جمله در تهران و ديگر استان‌هاي آذربايجان شرقي، گيلان، البرز و اصفهان است كه حدود ٤ هزار نفر نیروی انسانی در این کارخانه ها مشغول تولید قطعات خودرو با نزديك به يك ميليارد شماره فني در سال هستند، كه علاوه بر تأمين داخل خطوط توليد خودرو و نيز بازار مصرف قطعات يدكي، توانمندي صادرات اين قطعات را نيز داراست.

انواع سيستم‌هاي برق و الکترونيک، ايمني و امنيتي و مکاترونيک، قطعات تزئيني و پلاستيکي، انواع کيت کلاچ و کمک‌فنر، فرمان هيدروليک، انواع دينام و استارت، موتور فن، قفل‌هاي سوئيچي و مکانيکي، انواع پوسته‌هاي آلومينيومي، ريخته‌گري قطعات چدني نظير ميل‌لنگ، ديسک و کاسه‌چرخ، بوش سيلندر، انواع پيستون‌هاي بنزيني، ديزلي و ديگر قطعات براي خودروهاي داخلي در اين مجموعه بزرگ صنعتي توليد و تامين می¬شود.

اگر فعالیت گروه عظام محدود به تعدادی کارگاه برای سرهم بندی قطعات وارداتی بود ديگر نيازي به این تعداد نيروي انساني در زنجيره‌ای با بيش از ٢٦ هزار شغل مستقيم و غير مستقيم و چنين حجم انبوهی از ماشین آلات، تجهیزات تولیدی پیشرفته منحصر بفرد، آزمایشگاه های مجهز در بیش از ١٠٠ هزار متر مربع فضای تولیدی و سرمايه گذاري بالغ بر ١٠ هزار ميليارد تومان در اين صنعت نبود.

ادعا:"آيا عظام باعث عدم بومي سازي علم در صنعت خودرو توسط شركتهاي نوپاست؟!"

پاسخ به ادعا: با در نظر گرفتن حداقل ٥٤٠ شرکت تامین کننده مواد اولیه و قطعات داخلی همکار با گروه عظام که بیش از ٢٢هزار نفر نیروی انسانی را تحت پوشش خود دارند، همت و حميّت اين گروه عظيم در بومي¬سازي فن¬آوري توليد با کمک ساير توليدكنندگان و بكارگيري پتانسيل ساير بنگاه هاي صنعتي متوسط وكوچك در جهت خودكفايي مشخص خواهد شد. اين حقيقت به تنهايي نشانگر توجه ویژه گروه عظام به توليدكنندگان كوچك است.

ادعا:"آيا عظام پول از بيت المال قرض كرده و بجاي توليد صرف واردات قطعات دست چندم چيني كرده؟!"

پاسخ به ادعا: انتظار می رود تفاوت حقوقی بین وام و قرض و نیز بیت المال با منابع بانکی برای مسئولین مربوطه معلوم باشد. گروه عظام با بیشترین تنوع تولید با تکیه بر دانش فنی بومی¬شده توسط نیروهای متخصص توانسته انواع قطعات مهم خودرو را با کیفیتی هم¬تراز با استاندارد های جهانی و اكثراً تحت لیسانس شركتهاي مطرح دنيا تولید کند. اين کارخانجات به عنوان سرمایه ای ارزشمند بستری مناسب برای تولید انواع قطعات خودرو به ارزش سالانه ٧٠٠ میلیون دلار ایجاد کرده‌اند، اگر این گروه وجود نداشت امروزه باید سالانه صدها میلیون دلار از منابع ارزی برای واردات قطعات خودرو از کشور خارج می¬شد.

لذا اتهام عامه پسند صرف بيت المال در واردات اجناس رده چندم چيني با قرض از بانكها و يا اخذ ارز دولتي جهت واردات، شايسته اين گروه توليدي نيست. چرا كه اگر هم تسهيلات بانكي اخذ شده اكثراً جهت خريد و انتقال تكنولوژي خطوط توليد و يا خريد مواد اوليه و يا قطعات پيش ساخته اي بوده که به دلیل نبود دانش فنی و یا تکنولوژی انحصاری آنها امکان ساخت در داخل کشور نداشته‌اند و یا توجیه اقتصادی برای ساخت داخل شدن آنها وجود نداشته است. دستیابی به حدود ۹۰٪ ساخت داخل در اکثر قطعات استراتژیک بطور میانگین، گواه فتح قریب الوقوع قله خودکفایی است.

ادعا:"آيا عظام با واردات باعث عدم توليد شده و عامل مشكل عدم تأمين قطعات خودروست!؟"

پاسخ به ادعا: چنین اتهام غير منطقي به مجموعه عظام که به گواه تعاملات با خودروسازان تابحال باعث خواباندن خط تولید خودرو نشده است، مذموم میباشد. گفتنی است عمده کارخانه های عظام نظیر پیستون ایران در تبریز، فرآوری و ساخت در شهر صنعتی رشت، استام صنعت در کمالشهر کرج در نوع خود بزرگترین و برترین کارخانه¬های تولید قطعات خودرو به حساب می¬آیند.

کارخانه پیستون ایران با ظرفیت تولید ٦میلیون عدد انواع پیستون موتور های بنزینی و دیزلی دارای ١٠٠٪ فرآیندهای ساخت تولید از مرحله ریخته گری و ذوب آلومینیوم، ماشین کاری، تکمیل، آزمایش و بازرسی بزرگترین کارخانه تولید پیستون موتور در خاورميانه است. اگر این ها خودکفایی در تولید و تامین قطعات نیست پس چیست؟!

کارخانه فرآوری و ساخت با ظرفیت تولید ٦میلیون عدد انواع کمک فنر سبک و سنگین بزرگترین کارخانه تولید کمک فنر خودرو در کشور بوده که پس از نصب و راه اندازی تجهیزات خطوط تولید خریداری شده کمک فنر پژو فرانسه در سالن ١٤ هزار متری در حال احداث به بزرگترین کارخانه تولید کمک فنر در خاور میانه تبدیل خواهد شد.

ادعا:"آيا گروه عظام باعث شد پراید از چرخه تولید خارج نشود؟!"

پاسخ به ادعا: برای اثبات عدم صحت این ادعا کافیست بدانیم بر اساس مستندات سهم عظام در کل خرید بیش از ٢٣هزار میلیارد توماني گروه سایپا، اعم از مواد اولیه و قطعات در سال ٩٦،کمتر از 5/0 درصد و از کل خرید بیش از ١٩هزار میلیارد تومان در سال ٩٧حدود 2/0 درصد است. با همین سهم اندک تمامی قطعات عرضه شده به گروه سایپا تنها برای خودرو پراید نبوده و دیگر خودرو ها را شامل می شود.

از طرف دیگر همواره یک یا دو شرکت تامین کننده در کنار عظام قطعات مشابه را برای گروه سایپا تامین می کنند به عنوان مثال در قطعه کمک فنر خودرو پراید بیش از ٩٥٪ نیاز شرکت سایپا توسط شرکت ایندامین متعلق به گروه سایپا تامین شده و ٥٪ باقیمانده از سوی عظام تامین می شود. در قطعه پیستون موتور پراید نیز کل نیاز تولید موتور این خودرو توسط شرکت سایپا پیستون تامین می شود. لذا ادعای اینکه عظام به دلیل سود خود مانع توقف تولید خودرو پراید شده است بي اساس بوده و واقعیت ندارد.

مهمتر اينكه اساساً خودروسازان سفارش دهنده قطعات به قطعه¬سازان هستند و نه بالعكس! لذا سياستگذاري در توليد انواع خودرو در اختیار خودروسازان است و كليه قطعه سازان همچون عظام تابع اين تصميمات بوده و صرفاً وظيفه‌ی تأمين قطعات موردنياز را بر عهده دارند.

ضمناً درحال حاضر به لطف دستان توانمند فرزندان خانواده عظام محصولاتی با بهترين كيفيت روز دنيا و تحت لیسانس شركتهاي مطرح بين المللي تولید می‌شوند و این محصولات به ‌کشورهايي از قبيل روسيه، ترکيه، عراق، سوريه و ايتاليا صادر شده¬اند. این مسئله توانمندي گروه عظام در جهت تأمين قطعات خودروهاي خارجي با برندهاي مطرح را اثبات می کند که امیدواریم پس از تثبيت، روند صادرات گسترده¬تر شود. لذا اين مجموعه خود پرچم‌  دار ارتقاء سطح كيفي خودروهاي ساخت داخل است تا بتواند از پتانسیل¬های به¬روز خود در تامین قطعات مورد نیاز خطوط تولید خودرو استفاده کند. تاکید می کنم همان طور که متخصصان و کارگران گروه عظام، قطعات خودروهای با کیفیتی مانند مزدا 3 و محصولات پژو و ... را تولید کرده اند، همواره آماده تولید قطعه با کیفیت برای خودروهای جدید، ایمن و کم مصرف هستند. همگان خود "قضاوت" كنند.

اتهاماتي اينچنين بي پايه و اساس و تقليل «گروه قطعات خودرو عظام» به عنوان آبروي صنعت كشورمان، به كارگاههاي مونتاژ و سرهم بندي قطعات وارداتي چيني!، و همچنين تحقير دستاوردهاي انكار ناپذير متخصصان و كارگران اين مرز بوم در "توليد ملي" با رويكرد خودكفايي، قطعاً در تقابل با منافع ملي و مخالف با منويات مقام معظم رهبري حضرت آیت‌الله خامنه ای است.

اميد است با لطف بیشتر دستگاههاي نظارتي و قضايي به شركتهاي توليدي كه "سربازان اقتصادي" اين نظام مي باشند، دلگرمی صنعتگران احیا شود، کارآفرینانی که تمام داشته ها و عواید کار خود را در داخل خاک میهن اسلامی سرمایه گذاری کرده اند. چرا كه با اين روند، خدشه در توليد و اشاعه بيكاري دقيقا درجهت تحقق اهداف دشمنان ايران خواهد بود.

در پايان از كليه اهالی رسانه دعوت ميشود جهت شناخت بهتر «گروه قطعات خودرو عظام»، از كارخانجات اين مجموعه بازدید نمایند تا با انعكاس واقعیت ها، امکان قضاوت مردم شریف و عزیز را فراهم کنند.

ز خشنودی ایزد اندیشه کن خردمندی و راستی پیشه کن

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  11. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  12. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  13. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  14. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  15. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  16. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  17. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  18. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  19. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  20. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  21. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  22. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  23. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  24. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  25. همکاری شریفی‌نیا با رهبری درارتباط با موسیقی و قرآن

آخرین عناوین