چه کسانی از ارزانی بنزین سود می بردند؟! / خطاهای آشکار دولت در اجرای یک تصمیم درست

احمدرضا هدایتی،   3980828115 ۱۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
چه کسانی از ارزانی بنزین سود می بردند؟! / خطاهای آشکار دولت در اجرای یک تصمیم درست

قیمت تمام شده هر لیتر بنزین در ایران بیش از 5 هزار تومان است، یعنی دولت تا قبل از اقدام اخیرش که قیمت هر لیتر بنزین سهمیه را 1500 و قیمت آزاد آن را 3000 تومان اعلام نمود، بیش از 4 هزارتومان سوبسید بابت هر لیتر بنزین پرداخت می‌کرد.

یعنی تا قبل ازاین ١٥ درصد از مجموع یارانه‌ای که در دنیا و در حوزه انرژی پرداخت می‌شود، متعلق به ایران بود. یعنی ١٠ درصد درآمد ناخالص داخلی را به یارانه اختصاص می‌دادیم و از این مقدار با قیمت قبلی ٥٠ درصد یارانه انرژی به سه دهک ثروتمند جامعه اختصاص می‌یافت، که با فزایش قیمت جدید، مقدار کمی از آن (یارانه پرداختی به ثروتمندان) کاهش یافت.

به‌گزارش ایسنا، طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها مصوب سال ۱۳۸۹ باید قیمت فروش داخلی بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع و سایر مشتقات نفت، با لحاظ کیفیت حامل‌ها و با احتساب هزینه‌های جانبی به تدریج تا پایان برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران کمتر از ۹۰ درصد قیمت تحویل روی کشتی (فوب) درخلیج فارس نباشد که این برنامه نیز با قیمت هزار تومانی بنزین تاکنون عملی نشده است. 

ذکر این نکته نیز ضروری است که ارزانترین قیمت بنزین بین کشورهای همسایه ایران به ترکمنستان با قیمت نزدیک به 6 هزار تومان تعلق دارد، یعنی تا قبل از گرانی بنزین در ایران، ارزانترین بنزین منطقه حدود 5 هزار تومان گرانتر از قیمت بنزین در کشور ما بود.

گرانترین بنزین نیز در ترکیه با حدود 17 هزار تومان توزیع می‌شود که البته این قیمت، متناسب با نوسانات قیمت نفت در جهان و سایر عوامل مرتبط، به طور روزانه در حال تغییر است و گاهی از مرز 20 هزار تومان عبور کرده است.

اما بیشترین نفع پایین بودن قیمت بنزین در ایران عاید چه کسانی می‌شود و به عبارت دیگر سوبسید پرداختی دولت برای تعدیل قیمت بنزین، بیشتر به جیب چه کسانی می‌رود؟

    1- به‌نظر می‌رسد بیشترین مقدار سوبسید و به عبارت بهتر، سود ناشی از پایین بودن قیمت بنزین و گازوئیل در ایران در گام نخست به کشورهای همسایه تعلق می‌گیرد که اکنون سوخت تولید شده و در گذشته سوخت خریداری شده توسط ایران (قبلاً بنزین و گازوئیل ایران با مبالغ گران خریداری می‌شد و با قیمت یارانه‌ای توزیع وبخش از آن قاچاق می‌شد) را از طریق قاچاق به یغما می بردند.

    2- قاچاقچیان ایرانی و خارجی سوخت ایران، دومین گروهی هستند که به‌رغم غارت و تاراج ثروت کشور، از بخش قابل توجهی از این سوبسید بهره‌مند می‌شدند.

    3- گروه سوم که تاکنون بیشترین سوبسید عایدشان شده است، افراد دارای تمکن مالی هستند  است که ممکن است مالک خودروهای متعدد عمدتاً پرمصرف باشند.

کلام آخر این‌که اگر چه دولت یازدهم و دوازدهم طی شش سال گذشته در موضوعاتی مثل؛ برجام و سایر قراردادهای مشابه مرتکب اشتباهات بزرگی شده و در برخی از امور مانند؛ اقتصاد مقاومتی، بهبود شرایط تولید، معیشت مردم و امثال آن نیز کم‌کاری کرده است و باز اگرچه به گفته صاحب‌نظران این اقدام را با هدف جبران کسری بودجه ناشی از کاهش فروش نفت انجام داده است، اما چنانچه در مورد افزایش قیمت بنزین قبلاً برای تأمین پیش‌نیازها چاره اندیشی می‌کرد، این اقدام قابل ملامت نبود.

به‌عنوان‌ مثال دولت قبل از اعلام افزایش قیمت بنزین و گازوئیل، می‌بایست اقدامات لازم را برای جبران گرانی قیمت سوخت در قالب طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در اموری مانند  توسعه و به‌ روزرسانی ناوگان حمل و نقل و کاهش هزینه‌های حمل و نقل عمومی، بهینه‌سازی راه‌ها، کاهش هزینه‌های درمان، کاهش هزینه‌های آموزش، اختصاص حقوق بیکاری، کاهش هزینه‌های مسکن، افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو، جلوگیری از تداوم قاچاق سوخت و امثال آن و یا در نهایت افزایش حقوق معلمین، کارمندان، کارگران و کارکنان مراکز درمانی ، در دستور کار قرار می‌داد و عملاً یکی یا بخشی از این طرح‌ها را اجرا می‌کرد. این در حالی است که دولت تدبیر و امید، بدون اتخاذ تدابیر فوق و در بدترین زمان ممکن (روز عید، نزدیک انتخابات، همگام با اعلام تهدیدات خارجی و ضدانقلاب، همزمان با رکود نسبی تولید و در حالی که تورم قیمت‌ها برای اقشار ضعیف به‌سختی قابل تحمل است)، این تصمیم را اتخاذ نمود، آن هم در شرایطی که  افزایش قیمت نیز در حدی نبود که بتواند مانع از ادامه قاچاق سوخت یا حذف سوبسید شود.

بدتر این‌که تحت تأثیر شرایط پس از اعلام نرخ جدید، به جای برنامه‌ریزی برای اجرای روش‌های جبرانی منطقی (هدفمندسازی یارانه‌ها)، مرتکب خطای بعدی یعنی افزایش یارانه‌های نقدی و تعهد به استمرار آن  شد و این نیز در حالی است که اولاً در گذشته آن را تقبیح نموده و گداپروری اعلام نموده بود و  ثانیاً این نکته را مورد غفلت قرار داده است که تداوم آن (به‌خصوص با توجه به کاهش قیمت نفت)، در آینده می‌تواند همین دولت و دولت‌های بعدی را برای تأمین بودجه مورد نیاز یارانه‌ها با مشکلات جدی مواجه سازد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۸۹۳۰۳۰۰:۱۰:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۳۰
بابا بنزین رو بیخیال ... چه کسی از بستن اینترنت سود میبرد؟!
ناشناس۱۱۸۹۹۳۰۰۸:۴۵:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
تا هفته پیش هر روز از دولت گلایه داشتید که چرا اینقدر گرانی هست. ولی با یک چرخش سیاسی اکنون می گویید که گرانی حق دولت هست و دولت حق دارد سوخت و ارز را گران کند.
ناشناس۱۱۸۹۹۴۳۰۸:۴۸:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
گران کردن بنزین هیچ نفعی برای مردم ندارد. چون 100% درآمد آن به هدر خواهد رفت. اگر نفعی داشت، از 11 سال پیش که انرژی گران و به مردم یارانه داده شده، لااقل اکنون باید صاحب یک سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد می بودیم.
ناشناس۱۱۹۲۲۰۱۲۰:۵۰:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
بیچاره سرمایه دارها که ماشین پیکان با مصرف بالا دارند و مسافرکشی می کنند باید پول بنزین بیشتری بدهند
ناشناس۱۱۸۹۹۴۷۰۸:۵۱:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۳۰
هدف از گران کردن بنزین و دادن پول نقل به 60 میلیون نفر، راضی و خوشحال کردن آنها است!!!!! آیا 70% جمعیت ایران با نفری 55 هزار تومان در ماه خوشحال خواهند شد؟؟؟؟
ناشناس۱۱۸۹۹۵۹۰۸:۵۳:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
واریز حمایتی معیشتی دولت دروغی بیش نبود متاسفانه تا کنون (صبح روز پنج شنبه) نه تنها برای مادر و خاله من که مستمری بگیر (حداقل بگیر) تامین اجتماعی هستند، واریزی صورت نگرفته؛ بلکه برای همکاران خدماتی محل کارم که حداقل حقوق وزارت کار را دریافت می کنند نیز ریالی واریز نشده است!!!!
ناشناس۱۱۸۹۹۶۹۰۸:۵۶:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
وقتی گفته می شود که بنزین را گران کردیم تا به افراد نیازمند کمک کنیم، و تعداد این افراد نیازمند 60 میلیون نفر عنوان می شود، این خود اقرار و اعترافی است که سیاستهای کشور در همه زمینه ها نا کارآمد بوده و مردم را به تنگنا انداخته است. پس مسئولان اینقدر به به و چه چه نکنند.
ناشناس۱۱۸۹۹۷۹۰۹:۰۱:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
دانش و علم اقتصاد مردم از دانش و علم اقتصاد مسئولان اقتصادادان مملکت بالاتر است.
ناشناس۱۱۹۰۲۷۸۱۰:۳۱:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
کارت سوخت وقتی حذف شد ۱۵۰هزارمیلیارد تومان به جیب قاچاقچی‌ها رفت، یعنی ۳ برابر پول مسکن مهر، ۴ برابر پول عمرانی کشور تصمیمات غلط این دولت پیر و خسته و رانتی پدر مردم رو درآورده
ناشناس۱۱۹۰۳۰۶۱۰:۳۸:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
فقط طی سال 96 تا 97 مبلغ 400 هزار میلیارد رانت دلار 4200 به جیب رانتخوارها رفت چرا دولت باعث ایجاد رانت می شود ؟ چرا این 400 هزار میلیارد را برای کمبود بودجه استفاده نکرد ؟ چرا بین مردم تقسیم نکرد ؟ دولت روحانی به خاطر دادن 45هزار میلیارد یارانه به مردم هزاران اما و اگر می کنه ولی خودش 400 هزار میلیارد رانت را به جیب رانتخوارها فرستاد چرا دولت روحانی را محاکمه نمی کنید ؟
ناشناس۱۱۹۰۳۹۰۱۱:۰۶:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
دولت طی این 6 سال باید از دوگانه سوز شدن خودروها حمایت و تشویق می کرد و جایگاه های گاز را بیشتر می کرد در انموقع مردم به سمت استفاده از گاز می رفتند و مشکل الودگی هوا هم حل می شد
ناشناس۱۱۹۰۵۴۲۱۱:۴۵:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
دولت اگر واقعا دنبال تامین کسری بودجه است جلوی رانت های چند صد هزار میلیاردی دلار 4200 را می گرفت از پزشکان و مسکن و وکلا و ... مالیات می گرفت فقط به گفته لیلاز طی سال قبل 500 هزار میلیارد رانت بابت دلار 4200 توی جیب رانتخوارها رفت !500 هزار میلیارد رانت برابر است با 10 سال رایانه 85 میلیون ایرانی هر جای جهان بود دولت استعفا می داد و محاکمه می شد
ناشناس۱۱۹۰۸۲۹۱۳:۰۶:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اینترنت شنبه وصل میشه تا آخر هفته آرامی در کشور باشه.
ناشناس۱۱۹۱۱۱۹۱۴:۲۲:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۳۰
دولت بايد براى اشخاص آسيب پذيرواقعي فكرى اساسى نموده و البته بساط مفت خورى در كشور هم جمع شود و يكبار براى هميشه قيمت همه چيز واقعي شود بنزين بايد در ايران حداقل نصف قيمت تركيه شود حداقل دستمزد در تركيه هم دوبرابر ايران است يعني اگر بنزين ليتري ٦-٧ هزار تومان شود از نظر قدرت خريد با ايران يكسان است . فساد در دو نرخي شدن و ارزان فروختن ميباشد و دولت ميتواند بجاى ان براى كاهش فشار به مردم گمرگ از خودرو برداشته و اصولا گرفتن گمرگ و عوارض ورود كالا فشار بر مردم است
دبیر۱۱۹۱۴۸۰۱۶:۱۸:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
بسیاری از مردم عادی از قطعی اینترنت گله می کنندو حق هم دارند(ازجمله خود من که برای دانش آموزان خود فایل آموزشی ارائه می کنم) اما عده ای هم بودند که از اینترنت برای سازماندهی اَعمال آشوب طلبانه به فرمان تبهکاران آنسوی آبها سود می بردند که با توجه به عدم آمادگی کامل اینترانت ملی مثل روسیه و چین چاره ای جز تحمل آن نیست. مدارس-کتابخانه ها- بانک هاوتاسیسات شهری که با خون دل و سرمایه من و شما ساخته شده بودند در کسری از ثانیه به دست دشمنان مردم نابود شد. کدام هموطن آزاده دست به این فجایع می زند؟
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۱۹۱۸۸۲۱۸:۴۹:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
مگر دولت نمی گوید درامد گران کردن بنزین را به مردم بر میگرداند ما نه بسته معیشتی میخواهیم و نه گران شدن بنزین
حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۱۹۱۸۸۸۱۸:۵۳:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۳۰
دولتمردان چون قبل از گران کردن بنزین به مردم دروغ گفتند و اینکار را در روز عید بزرگ مسلمین انجام دادند و بخیال خود چون روز تعطیل است و یکروز از آن میگذرد براحتی به شعور مردم توهین و قصد خود را عملی میکند اگر دولت با مردم صادق بود یقینا این همع هزینه به کشور تحمیل نمی شو
ناشناس۱۱۹۲۳۷۶۲۱:۴۴:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۳۰
خوشم می اید تمام اقدامات احمدی نژاد را دارند بعد از 6 سال دوباره انجام می دهند و بعد غر هم می زنند...سهمیه بندی بنزین، دادن یارانه بیشتر، اقدام ملی مسکن( همان مسکن مهر) و....
بازنشسته۱۱۹۴۱۲۷۱۲:۱۲:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۱
چند سئوال بی جواب من 1-آنجا که بنزین 17 هزارتومان حداقل درآمد چقدره و با حقوق یکماه چند لیتر بنزین میتونه بخره 2-چون عرضه نداریم جلوی قاچاقچی بنزین را بگیریم خسارتش را از ملت بی عرضه بگیریم 3- چرا جلوی ماشینهای آنچنانی که شبها توی خیابان با بنزین ارزان دوردور میکنند را نمیگیریم 4- چرا اختلاسهای چند میلیاردی که توسط تعداد انگشت شمار انجام میشه را از مردم نمیگیریم
امین۱۱۸۹۳۱۷۰۰:۱۴:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۳۰
روزی 3 تا 4 میلیون نفر فقط از شهرستان های اطراف تهران مثل کرج و ملارد و شهریار و اسلام شهر و... برای کار به تهران میان و این رفت و آمد چیزی بین 20 تا 30 لیتر بنزین باید بزنند این افراد همشون جزء قشر فقیر هستن و همینجوریشم تو مخارج زندگیشون مانده بودن حالا باید چی کار کنن؟
ناشناس۱۱۸۹۹۷۳۰۸:۵۷:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۳۰
مترو
ناشناس۱۱۹۱۰۶۲۱۴:۰۶:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۳۰
من خودم یک ماه برای دوره آموزشی به تهران اومده بودم و هرروز باید از شوش میرفتم میدان تجریش با اینکه شوش ایستگاه های اوایل مترو هست ولی 5 تا شش عدد از خط مترو هم رد میشد ما نمی تونستم سوار مترو بشیم فقط روزهای جمعه و تعطیل امکان سوار شدن بود بقیه روزها با تاکسی تلفنی میرفتیم که هزینه سنگینی برای من بود مسئله اینجاست که اصلا بستر استفاده از وسایل عمومی فراهم نیست.
ناشناس۱۱۹۱۰۹۷۱۴:۱۶:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۳۰
3 میلیون نفر تو مترو جا میشن ؟؟
ناشناس۱۱۹۱۸۱۵۱۸:۲۵:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
نابغه عزیز میان تهران با ماشین کار می کنند.
ناشناس۱۱۹۵۶۵۳۲۰:۲۴:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۱
3 میلیون مسافرکش؟ اونوقت چقدر مسافر میزنن!!
ناشناس۱۱۹۱۹۱۲۱۹:۰۵:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
با توجه به قضایای بنزینی مبارزه با فساد و مفسدین اقتصادی به حاشیه رفت و مفسدین به هدف خود رسیدند
ناشناس۱۱۹۶۳۵۵۰۰:۳۲:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۲
چند روز دیگه مترو را هم گران میکنند ....
ناشناس۱۱۹۶۷۱۳۰۸:۱۶:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۲
کل جابه جایی مترو خط پنج درروز کمتر از ۱۴ هزار نفر هست. یعنی با تقسیم کردن به دو. چون هر فرد یکبار به طرف مقصد حرکت می کند و بعد دوباره مسیر را باز می گردد. هفت هزار نفر توسط مترو خط ۵ جابه جا می شوند
ناشناس۱۱۹۰۳۳۹۱۰:۵۰:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۳۰
بخش عمده اعتراضات مربوط به همین شهرهای اطراف تهران است و شهرهایی که مردم از قشر پایین و کم درآمد هستند. دروغ بزرگی که همش تکرار می شود میزان مصرف بالای بنزین توسط پولدارهاست. آیا میزان مصرف بنزین اتومبیل هایی مثل تویتا و بنر و بی ان وی که اغلب بالا 500 میلیون هم قیمت دارند از پژو پارس و 405 بیشتره؟!!!!! یک شخص پ.لدار چقدر از اتومبیل استفاده می کند. یک شاسی بلند خارجی یک میلیاردی رو با یک پراید مقایسه کنید ببینید میزان کیلومتر کدام بیشتره.
سعید۱۱۹۰۶۳۵۱۲:۰۹:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اگر اینها هدفشون اینه که یارانه سوخت هدفمند بشه، میتونستن بگن ماشینهای بالای 200 میلیون کلا بنزین 2000 تومنی بزنن، ماشینهای بالای 500 میلیون بنزین 5000 تومنی، ماشین بالای یک میلیارد هم به همین نسبت... ولی هدف اینها این نیست، هدف اینه که باج و خراج از مردم جمع کنن تا بتونن ماشین یک میلیاردیشون رو تبدیل به ماشین 2 میلیاردی کنن
محسن۱۱۹۲۴۰۰۲۱:۵۲:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
با سلام حتما پرايد هم بنزين مجاني بزنه.
ناشناس۱۱۹۲۸۶۲۰۰:۲۶:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۱
مشکل اجرایی داره اونوقت خیلی راحت با خرید یه ماشین ارزون بنزین می زنند
ناشناس۱۱۹۲۸۹۴۰۰:۳۹:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۱
مگر قیمت ماشین ثابت است شک نکن سال دیگر ماشین ۲۰۰ میشه ۵۰۰ آنوقت چکار باید کرد
ناشناس۱۱۹۳۳۴۶۰۹:۰۰:۵۲ ۱۳۹۸/۹/۱
بهتر بود معکوس عمل بشه.ماشینهای پرمصرف گرانتر و کم مصرف ارزانتر.اینطوری بساط فرغون سازی داخلی جمع میشد
ناشناس۱۱۹۰۹۲۲۱۳:۳۴:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۳۰
مخصوصا اگر وسیله کارشان باید همراه داشته باشند با مترو می روند
ناشناس۱۱۹۱۴۰۱۱۵:۵۴:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اتوبوس
ناشناس۱۱۹۶۳۸۷۰۰:۵۱:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۲
مترو دم خونه همه نیست باهوش طرف باید یک ساعت زودتر از خواب بیدار بشه کلی پول تاکسی و اتوبوس و مترو بده تا برسه سر کار تازه از اون طرف هم یک ساعت دیر تر برسه خونه فقط وقت کوفت کردن ی شام داره تازه اگه جون داشته باشه نخوابه ..کی به خانوادس برسه ؟؟؟کی دور هم باشن ؟؟؟ پول این کرایه ها پس چی ؟؟؟ مگه حقوق ملت چقدر هست با این همه گرونی اب و برق و گاز و اجاره و مدرسه بچه ها لباس و پوشاک و خورد و خوراک ..
ناشناس۱۱۸۹۳۲۴۰۰:۱۶:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
خیلی دوست دارید همه روزه چند نوشته راجع به دولت بنویسید آنرا بکوبید؟ بس کنید این رفتارهای کودکانه و البته بزدلانه خود را
ناشناس۱۱۹۰۱۰۵۰۹:۴۵:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
احتمالا شما از منتفعین وضع موجود، یا از آقازاده ها ویا از وابستگان دولت هستید
ناشناس۱۱۹۰۶۶۰۱۲:۱۷:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
نه جانم من نه کارمند دولت هستم و نه با دولتیان دم خور. فردی هستم که می بینم و می اندیشم و تاریخ را بخاطر دارم. به این و آنهم که مانند من نمی اندیشند تهمت و افترا نمی زنم. سهمیه بگیر هم نیستم و با تلاش خودم به دانشگاه رفته ام و با تلاش خودم در بخش خصوصی نه چندان پر درآمد مشغول کارم و بدون کار هم پولی به من نمی رسد
ناشناس۱۱۹۰۷۴۹۱۲:۴۴:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۳۰
نه جانم من واین کامنت گذار نه آقا زاده ایم ونه از بستگان ! ما فقط واقع بینیم . آقا کفگیر دولت به ته دیگ خورده وقتی نفتی برای فروش نیست دولت چگونه به امور مردم رسیدگی کند یک عده بالای گود نشسته اند ومی گویند لنگش کن !! اخه چه طوری گیرم پول وثروت چند اختلاسگر را هم پس گرفت فکر می کنی کفاف چه مدت اداره کشور را می دهد ؟فوقش یکماه نه بیشتر بعدش چی ؟ آیا مردم پای این نداری صبر می کنند ؟
ناشناس۱۱۹۱۹۲۲۱۹:۰۷:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۳۰
چرا طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی که پس از سالها تلاش در اردیبهشت 98 در صحن مجلس تصویب شد اجرایی نمی شود
ناشناس۱۱۹۰۴۸۱۱۱:۲۹:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۳۰
گویا دولت خیلی به شما رسیده،نجومی بگیری؟؟
ناشناس۱۱۸۹۳۲۵۰۰:۱۶:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۳۰
آقای کارشناس سیستم پول بنزین مصرفی رو پیش پیش کشیده روی قیمت خودرو و از صاحب خودرو پول بنزینش رو گرفته پراید پنج میلیونی رو داره می گیره پنجاه میلیون سمند همبنجور پژو همینجور تازه اینکه میگن اون ثروتمندنش هم با ماشین های گرون قیمت اون هم با عوارض گمرکی بالا پول بنزینش رو پیش پیش پرداخت کرده یعنی چه اون بنده خدای پراید سوار چه اون پولدار پوره سوار پول بنزینش رو پیش پیش با قیمت بالای خودرو داده. پس هی نگو بنزین برای دولت پنج هزار تومن هزینه داره.
ناشناس۱۱۸۹۳۳۲۰۰:۱۹:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
زیرساخت های حمل و نقل عمومی مثل مترو، قطار سریع السیر، اتوبوس نو و ... در کشور بسیار کم هستش تا نیاز به استفاده از خودرو شخصی به حداقل برسه.
ناشناس۱۱۹۲۴۸۹۲۲:۲۳:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۳۰
یکی از اشکالات مهم و اساسی اینه که همین الان هم این پول یارانه بنزینی که قرار بدن, بی ارزشه مثل همین یارانه 45 تومنی. فقط تورم بیشتر میکنه. نه پولدار نه قاچاقچی بنزین هیچکدوم ضرر خاصی نمیکنن عوضش ماها پول بیشتری در نهایت از جیبمون پر میکشه
ناشناس۱۱۸۹۳۳۹۰۰:۲۱:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۳۰
با دلار 3500 تومانی هزینه هر لیتر بنزین چقدر بود؟ مقصر گرانی ارز سیاست خارجی دولت روحانی و احمدی نژاد است.
ناشناس۱۱۹۰۱۱۶۰۹:۵۰:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۳۰
سیاست خارجی در کنترل هیچ یک از دولت ها نبوده و نیست
ناشناس۱۱۹۰۸۲۷۱۳:۰۵:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۳۰
چطور برجام را امضا کردند؟!
ناشناس۱۱۸۹۳۴۱۰۰:۲۲:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۳۰
افزایش قیمت بنزین باعث تورم همه چیز میشه اونم 300%. بقیه حرف ها هم دروغ
ناشناس۱۱۹۰۸۶۰۱۳:۱۶:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
ما در کشورمون تورم روانی داریم، یعنی دقیقا همون چیز اشتباهی که شما باور دارید و نوشتید، در کشورهای دیگه، کسی بابت گرونی یک کالا نمی تونه کالای دیگه ای رو گرون کنه، پس این است تفکر جهان سومی.
ناشناس۱۱۹۳۴۶۲۰۹:۵۱:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۱
جناب، بنزین نقش اساسی در حمل و نقل داره، مگه میشه هزینه حمل سه برابر بشه، بعد رو هیچ چیز تاثیر نداشته باشه؟
ناشناس۱۱۹۵۴۲۵۱۹:۰۴:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۱
حافظه ماهی داری؟
ناشناس۱۱۸۹۳۹۶۰۰:۵۱:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
نت رو وصل کنید . وصل کنید . وصل کنید
ناشناس۱۱۹۱۶۲۸۱۷:۱۵:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
هنوز اینو نفهمیدید که بخاطر اعتراض به گرونی بنزین تنبیه شدید؟تا موقعی که نگید که مچکریم که بنزینو گرون کردید بیخیال اینترنت نمیشن
ناشناس۱۱۹۲۶۱۰۲۳:۰۱:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۳۰
این دولت همه کارهاش در راستای نارضی کردن مردمه، اینترنتا قطع کرده و دیگه وصل نمیکنه تا بعدا تو انتخابات جوسازی کنه که اگه به من رای ندید کسایی رای میارن که فقط دنبال قطع اینترنتن
ناشناس۱۱۹۲۹۴۴۰۱:۰۳:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۱
واقعا این چندروزه ازدست اوستاگرام وواتس وترگرام وترترنت راحت شدیم بعدازمدتها بچه هام گفتندپدرچقدرپیرشدی؟!
ناشناس۱۱۸۹۴۱۹۰۰:۵۷:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۳۰
مهمترین مشکل این دولت و همین طور قبلی ها اینه که تصمیماتشون بر مبنای نظرات کارشناسی و اصولی نیست. فقط سعی می کنن خودشونو مردم پسند جلوه بدهند که خب پر واضحه که شاید در کوتاه مدت نتیجه کار عامه پسند باشه ولی وقتی گندش درمیاد و مدتی میگذره تازه معلوم میشه که اون تصمیم مقطعی اشتباه و غیر کارشناسی چه فاجعه ای میشه، طوری که ده تا نسل بعدم نمیتونن اثر زیانبارشو جبران کنن. دولت قبلی پایه تصمیمات اشتباه بود و بدتر اینکه این دولت هم همون رویه رو ادامه داد و خلاصه اینکه تا ثریا میرود دیوار کج...
ناشناس۱۱۸۹۴۳۷۰۱:۰۱:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۳۰
ایکاش حداقل نامی هم از افرادی می‌بردید که مسافرکشی با خودروی شخصی شغل اول یا دومِ آن‌ها بود و یا آن‌هایی که چند ده کیلومتر فاصله‌ی منزل تا محل کار را با خودروی شخصی می‌رفتند و حالا با این بالا بردنِ قیمتِ بنزین معلوم نیست چه بر سرشان می‌آید. ضمن اینکه قاچاقچیانِ اصلیِ سوخت، از پمپ بنزین، قاچاق نمی‌کنند
ناشناس۱۱۸۹۴۵۶۰۱:۱۱:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
البته این نکته را عنوان نمیکنید که نرخ برابری لیر ترک به دلار چقدر است و بر مبنای ان قیمت ملک و پوشاک و اتومبیل بر مبنای درامد مردم چگونه است و اینکه مردم ایران با این درامد،یک اتومبیل را به حدود ۴ برابر دیگر کشورها میخرند.
ناشناس۱۱۸۹۴۵۸۰۱:۱۳:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۳۰
و چه کسانی از شروع دوباره واردات بنزین توسط بخش خصوصی به سفارش وزارت نفت از سال ۹۲ به بعد طی ۶ سال اخیر ، سودهای مافوق نجومی و غیر قابل محاسبه ای آنهم به 《 دلار و یورو 》 برده اند .
کارشناس۱۱۸۹۴۸۷۰۱:۲۴:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی ماشین های گران قیمت را حذف کنید. از پژو ۲۰۶ به بالا
ناشناس۱۱۹۰۷۴۵۱۲:۴۳:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
206 گرون قیمته؟ تا یکسال پیش که قیمتش 30 میلیون بود.
علی۱۱۹۱۰۱۶۱۳:۵۴:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۳۰
سعی کن نوع نگاهت را عوض کنی مردم شایسته سوار شدن کمتر از پژو ۲۰۶ نیستن
ناشناس۱۱۹۱۳۹۴۱۵:۵۰:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۳۰
من خودرو ندارم ولی شما هم پرت پ پلا میگی ، کی گفته 206 به بالا خودرو پولداراست ؟
Yasin۱۱۹۱۴۴۱۱۶:۰۵:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
آقای کار نشناس حتما شما ۲۰۶ دارید؟ و احتمالا تازه هم خریدی؟؟!!
ناشناس۱۱۹۳۳۲۲۰۸:۵۲:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۱
206 لوکسه برای تو .
ناشناس۱۱۹۶۴۰۱۰۰:۵۷:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۲
۲۰۶ به بالا..خخخ جک گفتی اصلا تاحالا ۲۰۶ دیدین شما که از نظرتون گرونه ؟؟؟ حتما پراید فقط شایسته گرفتن بنزینه
دلسوز۱۱۸۹۴۹۱۰۱:۲۸:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
قیمت تمام شده پنج هزار تومان از کجا آمده است؟ با دلار 4200 تومانی(نرخ رسمی دولتی) نرخ فوب خلیج فارس حدود 2000 تومان خواهد بود!!! و البته هزینه تولید بنزین از نفت خام (ثروت همه مردم ایران) بسیار کمتر از اینهاست! پس سوال اصلی اینجاست که چه کسی مسئول سقوط ارزش پول ملی است؟! چرا مردم ما باید بصورت متمادی هزینه عدم مدریت ارزش پول ملی را بپردازند؟
ناشناس۱۱۹۱۴۲۱۱۵:۵۹:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اگه برای بنزین دلار ۴۲۰۰ استفاده کنی باز هم از یادانه دولت استفاده کردی که سهم بقیست
مازندرانی۱۱۹۵۱۳۰۱۷:۱۵:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۱
مگر دولت بنزین را از خارج خریداری میکند که میگوئید یارانه؟! نفت همین مردم هست که بهشون داده میشه!
ناشناس۱۱۹۶۰۵۴۲۲:۵۱:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۱
واقعا به.نکته جالبی اشاره کردید
کارشناس۱۱۸۹۴۹۸۰۱:۳۲:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۳۰
شما که هزینه اعتراض را پرداخت کرده اید در این فرصت به وجود آمده برای جراحی اقتصادی ایران ۲۰۰۰ تومان دیگر بگذارید روی این ۳۰۰۰ تومان و یکبار برای همیشه این قضیه را تمام کنید. تا زمانی که مریض از اتاق عمل بیرون نیامده است و اینترنت هم وصل نشده است
ناشناس۱۱۹۰۲۲۶۱۰:۱۶:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۳۰
به نظرم باز هم خیلی فرقی نمیکنه چون سال بعد دوباره ارزش ریال سقوط میکنه و دوباره میان میگن قیمت بنزین به دلار محاسبه میشه و قیمتش تو ایران خیلی کمه و دوباره همین آش و همین کاسه
ناشناس۱۱۹۲۶۴۸۲۳:۱۱:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
راستش علت افت مداوم ارزش ریال عدم هماهنگی درامد با هزینه‌است که اخر سر با چاپ اسکناس بدون پشتوانه تامین میشه اینقدر ادمها و موسسات و پروژه‌های الکی بی‌قاعده به بودجه اویزون میشه که دولت باید با کم ارزش کردن پول ملی از جیب مردم پرداخت کنه،مالیات پنهان
امیر حسین سلطان/تهران۱۱۹۰۳۰۸۱۰:۳۸:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۳۰
کارشناس گرامی در این صورت ممکن است مریض دیگر هرگز از اطاق عمل بیرون نیاید(البته زنده!) و در ضمن سایرین هم راهی اطاق عمل خواهند شد!
ناشناس ر۱۱۸۹۵۲۲۰۱:۵۳:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
بیشترین سود از نرخ قبلی بنزین را ساکنین شهرهای اقماری و خوابگاهی مانند کرج و اسلامشهر و حاشیه نشینها می بردند که همواره بدلیل ضعف مالی محل کارشان درتهران بود و محل سکونتشان جای دیگری. تمام کارگران یا دست کم کثیری از آنها که در رستوران ها و مشاغل دیگر در تهران کار می کنند و کارکنان بسیاری از شرکتها در تهران ساکن کرج و سایر شهر ها هستند.نگاهی به ترافیک سنگین بزرگراهها بخوبی نشان می دهد که حجم بالایی از سفرهای روزانه اجتناب ناپذیر است. درواقع این عده بزرگ میلیونی در سایه مزیت انرژی ارزان به حیات خود ادامه می دادند و اینک آسیب جدی می بینند. وقتی بنزین 1000 تومان شد ولی سهمیه ای نبود اعتراضی هم نبود چون سهمیه 60 لیتری برای این افراد بسیار کم است و عملا باید مبلغ 3000 تومان برای هر لیتر را به پرداند.
ناشناس۱۱۸۹۵۴۲۰۲:۰۶:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۳۰
درامدها قرار نیست به فوب خلیح فارس برسه؟
ناشناس۱۱۹۳۳۲۷۰۸:۵۴:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۱
نه درامدها با صحرای افریقا محاسبه میشه . مخارج با سوئییس
ناشناس۱۱۸۹۵۴۳۰۲:۰۷:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
چه کسانی؟! اسنپی ها و تپسی ها! جوان هایی که حکومت عرضه ایجاد شغل برایشان نداشت! بازنشستگانی که فرصت نفس کشیدن به ایشان نداد! زنانی که حکومت خوانواده شان را حمایت نکرد! اگر فکر می کنی بنز سواران و پورشه سواران و امثالهم مشکلی در پرداخت 10 دلار برای بنزین دارند اشتباه می کنی، آنها قهوه استارباکسشان این میزان بیشتر می ارزد! فقط برای تفریح هم شده کمی به نقاطی که ناآرام شد بیاندیشید و سپس قلم فرسایی کنید! در بالا ترین حالت 205 تومان 30 تومانش همان ماب التفاوت بنزین سهمیه ای است و 170 تای دیگر یک باک آزاد، تازه این برای خانواده های 5 نفره است!
ناشناس۱۱۸۹۵۶۱۰۲:۳۴:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۳۰
بزار یک ماه این پول رو بدید بعد شروع کنید آماده سازی فکر مردم برا قطع کردنش، دیگه گندش رو درآوردند
حمیدرضا۱۱۸۹۵۶۷۰۲:۳۸:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اصلا تمام حرف ها و دلایل شما نویسنده این‌مطلب درست و صحیح هیچ‌بحثی هم‌نیست فقط دوتا سوال رو جواب بدید به من ! ۱= آیا لیاقت و حق خانواده ایرانی که ۱ ماشین دارن و تو کشور نفت خیز جهان زندگی میکنن ماهی ۶۰ لیتر بنزین هست ۶۰ لیتر ؟؟؟؟ ۲= آیا افرادی که به قول شما تمکن مالی بالا دارن و بیشترین مصرف سوخت رو هم دارن ۱ هزار تومن بشه ۵۰ هزار تومن برای اینا فرقی میکنه اصلا ؟؟؟؟ وقتی طرف ماهی ۱۰۰ میلیون فقط خرج زندگیشه پول تو جیبی بچه هاش روزی ۵ میلیون تومنه بنزین ۳ هزار تومنی براش فرقی داره اصلا متوجه میشه یا اون بدبختی که کل زندگیش با ماهی ۲ یا ۳ میلیون تومن داره میگذره اجاره خونه خرج زن و بچه کرایه تاکسی گوشت مرغ نون و ..... ؟؟؟ اگر جواب قانع کننده داری بدی منتظرم آقای نویسنده!
ناشناس۱۱۹۰۲۷۲۱۰:۳۰:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۳۰
من ادم میشناسم بنزین ماشینش تو قوطی براش وارد میشه چون ماشین خاص و نمی تونه بنزین ایران و بزنه حالا ببین فاصله مردم و با بچه های مسئولین
ناشناس۱۱۹۱۹۵۷۱۹:۲۳:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۳۰
ماشینش چیه؟؟؟
ناشناس۱۱۹۰۵۹۰۱۱:۵۷:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
برای قشر مرفه‌ افزایش‌ قیمت بنزین در مصرف آنها فرق نمی کنه. ولی درآمد دولت بیشتر میشه و این خیلی مهمه ضمنا همون قشر مرفه‌ نمیره‌ سوخت یارانه‌ ای رو قاچاق کنه .
ناشناس۱۱۸۹۵۸۶۰۳:۰۲:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
شما یک شانه تخم مرغ میخری با وانت و با بنزین جابه جا میشه نه گازییل بعدم الان تخم مرغ و ... گرون میشه همه مغاز دارها هم وقتی بنزین 3000 بزنن میکشند رو جناس هاشون پس اینه با گرانی ینزین تورم 3% میره بالا یک توهم . و همه مردم از یارانه بنزین استفاده میکردند نه فقط پولدارها
رضا۱۱۸۹۶۰۸۰۳:۳۵:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۳۰
کاش قیمت بنزین را نسبت به حداقل دستمزد در کشورهای همسایه مقایسه میکردید، ولی نکته خیلی ظریفی را اشاره کردید، چرا مثل همیشه دولت سعی نکرد آرام آرام افزایش قیمت را در ذهن مردم جا بیندازد، می‌توانست اعلام کند همین افزایش قیمت مثلا از خرداد ۹۹ اجرایی می‌شود و به این گونه مردم خود را آرام آرام با آن وفق میدادند، متاسفانه دولت آقای روحانی همانطور که بسیاری معتقدند، دچار مرگ مغزی شده، دولت ایشان به اقدامات ناگهانی عادت کرده ، الان در بحث اینترنت ملی هم همینگونه عمل میکند. دولت یاس و بی تدبیری
ناشناس۱۱۸۹۶۵۱۰۵:۴۷:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۳۰
نویسنده مردم رو چی فرض کرده؟ درسته دولت خوب عمل نکرده ولی مشکل فقط دولت نیست هر دولت دیگری هم بود وضعیت تا تحریم ها برقرار بود کم و بیش همین می شد. نویسنده گویا از کره دیگری امده که می نویسد دولت باید زمینه سازی می کرد یا بیمه بیکاری می دادن یا حمل و نقل رو بهبود می داد. با کدام پول؟ با کدام بودجه؟ دولت در تامین همان یارانه 45 تومنی و حقوق کارمندان خود مانده. وضعیت کنونی حاصل چند دهه سیاست های نادرست و عدم توجه به مردم هست. حالا باز شما دولت را بکوبید از این اوضاع ابی برای شما گرم نخواهد شد. وسلام
ناشناس۱۱۸۹۷۱۲۰۶:۵۳:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۳۰
بابت هر باک 50 تایی دولت 200 هزار تومان یارانه می داده به دلار 12 هزار تومانی یعنی چیزی حدود 12 میلیارد دلار. یعنی اگر ما عُرضه هدفمند کردن این منابع رو داشته باشیم کی میتونه تحریممون کنه. مرگ بر سوء مدیریت.
ناشناس۱۱۸۹۷۵۱۰۷:۲۲:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
این داستان رو تا حالا ۱۰۰ بار گفتید درد ما چیز دیگری است . ما میگیم حقوق ما در ایران به این بنزین نمیرسه . ! من که ۲ میلیون حقوق میگیرم و محل کارم ۵۰ کیلومتر فاصله داره چطور باید هزینه زن و بچه رو تامین کنم و هزینه حمل و نقل رو بدم . چطور تورم بعد از افزایش قیمت بنزین رو کالا و خدمات رو تامین کنم . خدا گواه هفته گذشته بابت یک عکس و یک سونوگرافی و ویزیت دکتر برای همسرم ۳۵۰ هزار تومن پرداخت کردم . خوب اخه مسلمان چه خبره ؟ دفترچه بیمه هم دارم ولی قبول نمیکنن . پول رو نقد میگیرن حالا من باید بدوم دنبال پول تا ۶ ماه دیگه پول رو از بیمه بگیرم . مردن تو این شرایط کاملا جایز !
ناشناس۱۱۸۹۷۹۰۰۷:۳۹:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۳۰
به اقرار خودتان بنزین در ترکیه ۱۷ هزار تومان است پس سود قاچاقچیان با بنزین سه هزار تومانی نامحدود محفوظ است میماند قشر مرفه که بیشتر صاحبان کار وکسب های پر رونق هستند که بنزین ده هزار تومانی هم برایشان مهم نیست ‌وحتی براحتی بنزین ۲۰ هزار تومانی را هم می‌توانند با کالا یا خدمات خود از سفره فقرا جبران کنند پس در هر صورت این گرانی نه تنها مشکل دولت را حل نمیکند بلکه باری اضافه به دوش فقرا خواهد گذاشت
ناشناس۱۱۸۹۸۱۵۰۷:۵۴:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
تا کی باید ملت تاوان ناکارآمدی این دولت ها را بدهد؟. نمیشد این همه خسارات وتلفات را پیشگیری کرد؟
الف جان ترا بخدا راهکارم را چاپ کن تا مورد نقد مردم و مسئولین قرار گیرد۱۱۸۹۸۲۵۰۸:۰۰:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
بنظر اینجانب اصلا قیمت آزاد بنزین را قیمت فوب خلیج فارس ( در حال حاضر حدود 10000 تومان تقریبا یک دلار) کنند فکر میکنم همه هم موافقند ولی مشروط به اینکه بعنوان پیشنهاد: 1- بنزین سهمیه ای 90 لیتر در ماه برای ماشین سواری به قیمت لیتری 1000 تومان (همیشه 10 درصد قیمت فوب) باشد. 2- درآمد ناشی از بنزین آزاد در یک صندوق ریخته شود صرف موارد زیر شود: الف - برای کمک به افراد ناتوان 15 درصد بلاعوض به کمیته امداد داده شود. ب - برای طرحهای عمرانی خصوصاً زیر ساختهای حمل و نقل و اینترنت پر سرعت، مترو و دولت الکترونیک ،توسعه کارهای تولیدی برای جذب بیکاران 30 درصد به بودجه عمرانی ، کارآفرینان و استارت آپها و افراد دارای ایده کاری و امثال آنها با کارمزد 4 درصد وام ( که در اقساط طویل المدت برگشت شود) اختصاص داده شود. پ - برای توسعه مسکن و شهرسازی 30 درصد به انبوه سازان و افراد فاقد مسکن با کارمزد 4 درصد وام برای احداث یا خرید مسکن ( که در اقساط طویل المدت برگشت شود) داده شود. ت – برای بیکارانی که وزارت کار شغل متناسبی نمیتواند برایشان پیدا کند از 15 در صد باقی مانده هزینه آموزش کارعملی برایشان بنماید تا بتدریج وارد بازار کار شده تا بتوانند پس از 2 سال کار در اقساط ماهانه با کارمزد 4 درصد هزینه ها را برگردانند . ث - برای ترمیم حقوق کارمندان و کارشناسان و بازنشستگان 10 درصد آن را صرف کنند. در اینصورت درآمد حاصله بجای افزایش نقدینگی و تورم صرف تولید ،ارتقا کیفیت زندگی و افزایش شغل و ... میشود.ضمنا دوباره از آن استفاده میشود و هرساله صندوق مذکور قدرتمند تر خواهد شد. البته درصدهای فوق پیشنهادی است و میتواند روی آن بحث شود.
ناشناس۱۱۸۹۸۲۸۰۸:۰۰:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
مقایسه قیمت بنزین در ایران که دومین در جهان است با ترکیه و پاکستان و افغانستان غلط است، باید با عربستان و امارات مقایسه شود آن هم قدرت خرید، مثلاً در امارات حداقل حقوق کارمندها 55 میلیون تومان است و ایران 2 میلیون. که امارات میشه 7 هزار لیتر، بنا بر این بنزین ایران باید حدود 300، سیصد تومان باشد تا بتواند هفت هزار لیتر بنزین بخرد!!!
ناشناس۱۱۸۹۸۴۰۰۸:۰۷:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۳۰
چرا اینقدر به دولت حمله می کنید. دولت هر کاری می کند مورد انتقاد شدید شما قرار می گیرد بدون اینکه سهمی برای خود و همفکرانتان در این وضعیت که ناشی از دو دهه تصمیمات اشتباه است قایل باشید
ناشناس۱۱۸۹۸۷۳۰۸:۲۳:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
الان همه بسیج شدن تا تو سر مردم فرو کنن که گرون شدن بنزین چیز خوبیه
ناشناس۱۱۸۹۸۸۵۰۸:۲۶:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۳۰
سوبسیدی پرداخت نمی شه 10 برابر پول بنزین را زمان فروش ماشین دریافت می کنه. ماشین اشغال و پر مصرف می ده دست مردم. پول ناامین بودن خودرو رو که دولت داره از ملت می گیره چی می کنه. لیاقت این ملت بیش از این دولته
ناشناس۱۱۸۹۸۹۶۰۸:۳۰:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۳۰
این طرح، همان طرح احمدی نژاد است چون تصمیم گیرنده اصلی همان حامی اصلی احمدی نژاد است که بعد از شش سال چوب لای چرخ دولت کردن بالاخره توانست دولت را در همان مسیری که خود می پسندد قرار دهد
علی۱۱۸۹۸۹۷۰۸:۳۰:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
روحانی مچکریم!
اشکان۱۱۸۹۹۰۹۰۸:۳۴:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
چه کسانی از ارزانی حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان سود می برند ؟
علی۱۱۸۹۹۱۰۰۸:۳۴:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۳۰
سلام دوستان چرا موضوع رو پیچیده می کنید.کافیه دولت بجای سهمیه دادن به خودرو به شخص سهیمه بدهد.به هر فرد یک لیتر بنزین در روز .بعد قیمت بنزین رو به ده هزارتومان برساند.هرکس خواست از خودرو استفاده کند هر کس هم نخواست مبلغ بنزینش رو (که قیمت تمام شده برای دولت است نه قیمت فروش)هر طور که مایل بود خرج کند
حامد۱۱۸۹۹۴۶۰۸:۵۰:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
دلار را بالا نمی بردید لازم نبود پنج هزار تومان هزینه کنید. در سی سال اخیر چند بار این حلقه فلاکت را تکرار کردید (افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت بنزین، افزایش قیمت دلار ....)؟ آیا نتیجه ای جز ورشکستگی تولید کنندگان و ثروت اندوزی دلالان و ربا خوران و مفت خواران داشت؟ سال شصت و پنج امام بود و از نظرات کارشناسان دلسوز وطنی استفاده می‌کرد. آیا آزموده را بارها و بارها آزمودن نیاز به دانش تخصصی دارد؟ آن هم با دلایل تکراری
ناشناس۱۱۸۹۹۶۸۰۸:۵۶:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۳۰
معترضان به افزایش قیمت بنزین اکثرا از قشر ضعیف و آسیب پذیر هستن ظاهرا اونها از بنزین ارزان بیشتر نفع میبردن !
ناشناس۱۱۸۹۹۸۱۰۹:۰۳:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اگر مشکل مصرف زیاد اقراد متمکن است چرا ماشینهای 2000 سی سی ببالا جزو سهمیه اند؟ چرا برای آنها بنزین 10 هزار تومانی تجویز نشده؟
ناشناس۱۱۹۰۰۰۰۰۹:۱۰:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۳۰
با دلار چند حساب کردید؟!!! شاید سال دیگه دلار شد ۳۰ تومن بازم بنزین ارزانترین یقیمت در جهان مییشود. تا کی این دور باطل ادامه ذارد؟! لاقل اینترنت را وصل کنید بتونیم به کارهامون برسیم احتمال سکتمون بیاد پایین
چاپک۱۱۹۰۱۰۴۰۹:۴۵:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
عوض اینکه قاچاقچی تنبیه بشه مردم تنبیه شدن. آفرین به این تدبیر.
ناشناس۱۱۹۰۱۱۹۰۹:۵۲:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اولا قیمت بنزین تو ترکیه ۱۷ هزار تومن نیست، بلکه ۷ یا ۸ لیره...در مقابل درامد متوسط ترک ها ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ لیره و به همین ترتیب در بقیه کشورها. شما حق ندارید قیمت بتزین رو در کشورهای دیگه ریالی بدید بدون اینکه توان خرید در کشورهای دیگه رو مطرح نکنید. در ضمن این چه داستانیه که صبح تا شب دم از اقتدار میزنید، روح الله زم رو به این شکل میگیرید... اما زورتون به تعدادی قاچاقچی نمیرسه...تمومش کنید این قصه سرایی هاتون رو.
ناشناس۱۱۹۰۱۳۸۰۹:۵۷:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
هرگز اینگونه نیست، قشر مرفه دسترسی به سطوح بالای شغلی و کسبی دارند... فرض یک شخص مرفه سه تا ماشین داره، هفته ای هم یک باک میزنه، متوسط ۵۰ لیتر...میشه ماهی ۶۰۰ لیتر...قبلا براش تموم میشد ۶۰۰ هزار تومن، امروز ۲۰۰۰ میلیون تومن، حالا اختلاف میشه ۱۴۰۰، که به راحتی با افزایش قیمت خدمات و کالاهای زیر دستشون چندین برابر این رو حاصل میکنند... پس همیشه این تغییرات به نفع قشر مرفه بوده و هست...
سورنا۱۱۹۰۱۴۶۰۹:۵۷:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
ای کاش جایی هم اشاره میشد که ماشین 20000 دلاری رو هنگام ورود 20000 دلار هم عوارض ورود گرفته میشود . یعنی 100% عوارض
هموطن۱۱۹۰۱۶۶۱۰:۰۱:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
فقط میتونید بنزین را یه شبه ۳ برابر کنید خوب یه بار هم شده حقوق کارگر را یه شبه دو برابر کنید چرا فقط کار منفی انجام میدید
ناشناس۱۱۹۰۲۴۳۱۰:۲۱:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
وقتي نمي توانيد مرز را كنترل و جلوي قاچاق را بگيريد چرا ما بايد تقاص بدهيم ؟
ناشناس۱۱۹۰۳۴۴۱۰:۵۲:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۳۰
مقدمه اصلاح یارانه های پنهان اصلاح نقدینگی از مسیر بودجه است که هم خارج از قواعد ایجاد نشود و هم حفره های نامولد اقتصاد بسته شود بدون آن اصلاح یارانه ها چندان آثار مثبت پایداری ندارد و با یک جهش نرخ ارز به علت رشد شدید نقدینگی همه محاسبات از بین می رود. تجربه این را می گوید.
ناشناس۱۱۹۰۴۱۲۱۱:۱۳:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
بنزین را به قیمت خلیج فارس حساب می کنید در آمد مردم را نیز در خلیج فارس حساب کنید چقدر میشود
ناشناس۱۱۹۰۴۷۹۱۱:۲۸:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۳۰
تحریم کاغذ پاره و بی اثر است. بنزین 3000 تومن!
ناشناس۱۱۹۰۴۸۹۱۱:۳۱:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
ضربه ای که روحانی به مردم و کشور زد دشمنان ایران و صدام تو 8 سال نزد. تصمیم درست با اجرای دشمن شاد کن.
ناشناس۱۱۹۰۹۶۹۱۳:۴۴:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۳۰
خطای دولت در نحوه اجرای طرح طوریه که آدم احساس می کنه نوعی تعمد در کارش بوده!
ناشناس۱۱۹۰۵۱۱۱۱:۳۶:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
همیشه پولدارها سود برده اند. می تونن با خرید چند تا پراید هم ارزش پولشون حفظ شه و هم سهمیه بنزین را بفروشن. ولی کسی که حتی توانایی خرید خودروی چند سال کارکرد رو نداره از سهمیه بنزین بهره ایی نداره. کجای این کار عدالت هست؟ پس هدف فقط جبران کسری بودجه بوده است. عدالت اوونی که از پولدارها مالیات بگیری شغل برای مردم ایجاد کنی.
ناشناس۱۱۹۰۵۳۵۱۱:۴۲:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
باید قیمت بنزین معادل فوب خلیج فارس به فروش برسد. درآمدهای سرسام آور آن هم صرف توسعه حمل و نقل عمومی ایمن و راحت در سرتاسر کشور شود. بیمه بیکاری توسعه یابد. حقوق ها واقعی شود. همه چیز اقتصاد شفاف شود و مالیات بصورت پلکانی اخذ شود. خودروسازی خصوصی سازی واقعی شود. اینها همه انجام شدنی است به شرطی که حاکمیت بخواهد. سهمیه بندی و کارهایی اینچنینی همیشه به شکست منجر شده است.
ناشناس۱۱۹۰۵۴۴۱۱:۴۵:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۳۰
دولت حقوق کارگران را با دلار 12000 تومن و مثلا مثل انگلیس و امریکا و ... بکند و بعد بنزین را هرچقدر که خواست بفروشد . نمیشود که 2 میلیون حقوق مصوب بکند و بعد بنزین را لیتری 3000 تومن بفروشد
ناشناس۱۱۹۰۵۷۷۱۱:۵۲:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
دولت اگر واقعا دنبال تامین کسری بودجه است جلوی رانت های چند صد هزار میلیاردی دلار 4200 را می گرفت از پزشکان و مسکن و وکلا و ... مالیات می گرفت فقط به گفته لیلاز طی سال قبل 500 هزار میلیارد رانت بابت دلار 4200 توی جیب رانتخوارها رفت !500 هزار میلیارد رانت برابر است با 10 سال رایانه 85 میلیون ایرانی هر جای جهان بود دولت استعفا می داد و محاکمه می شد
ناشناس۱۱۹۰۷۷۴۱۲:۵۲:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
من شش تا ماشین دارم,پنج تا خارجی کم مصرف و یک داخلی خارجی پر مصرف.متاسفانه هیچوقت نمیتونم سوار هر شش تا شوم.هر چی فکر میکنم من یک ماشین دارم ولی با تنوع مختلف.احتمالا به من میگید ثروتمند.پس به ضرر من نیست که بنزین افزابش یافت.خواستم ثابت کنم فقط برای کسری بودجه بود.
ناشناس۱۱۹۲۷۸۱۲۳:۵۴:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۳۰
گل گفتی،خیلی خوب ثابت کردی که افزایش قیمت بنزین به ضرر ثروتمندان نیست.ضمن اینکه شما در یک لحظه فقط میتونید سوار یکی از شش ماشینتان شوید ولی در همان لحظه شش کارت سوخت دارید.
ناشناس۱۱۹۰۷۷۸۱۲:۵۲:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۳۰
قطعی اینترنت باعث میشه مردم به هر طریقی شده در روش دسترسی به اطلاعات تجدید نظر کنن و راهکاری پیدا کنن
ناشناس۱۱۹۰۸۶۱۱۳:۱۶:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اقاي خيلي متخصص شايد دلار 1000 تومني بشود 3000 تومان وبعدش 12000 تومن وبعدش 20000 تومان و الي تا جاييكه جا داره شما خيلي متخصص هر روز مي خواهي بيايي نطق كني بنزين ارزونه بايد بره بالا حداقل همراهش بايد بيكار درامد داشته باشه حقوق هم بايد بره بالا نه اينكه وقت افزايش حقوق 20 درصد افزايش قيمت بنزين 200 درصد
ناشناس۱۱۹۰۸۶۹۱۳:۲۰:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
الان کاری که دولت کرد تنبیح همه مردم یکی دیگه قاچاق سوخت میکنه مردم چوبش رو میخورن یکی دیگه دزدی میکنه مردم چوبش رو میخورن بابا اون بالا نشینا هیچیشون نمیشه مردم عادی ضرر میکنن تو رو خدا به مردم رحم کنین فساد بیکاری مواد مخدر فقر برای کشور اسلامی مان اصلا جور در نمیاد تو رو خدا به فکر مردم باشین
ناشناس۱۱۹۰۹۳۴۱۳:۳۷:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۳۰
مینوشتی چه کسانی از گرانی بنزین سود میبرند
ناشناس۱۱۹۰۹۷۶۱۳:۴۵:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۳۰
درسته قیمت سوخت در ایران ارزان تر از کشورهای همسایه هست اما مقایسه ها درست و علمی نیست اونجای که به نفع دولت هست مقایسه میشه همه سایتها و برنامه های صداسیمامنت میذارن روی سر مردم اما انجا که به ضرر دولت هست هیچ مقاله و هیچ گزارشی در سایت ها و صدا سیما دیده نمیشه جالب نیست
ناشناس۱۱۹۱۰۷۰۱۴:۰۸:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۳۰
_تصمیم درست نبوده و نیست چون ملت هنوز از شک‌ارزی پارسال بیرون‌نیومده یه شک‌دیگه وارد شد شما هم بهتره بجای فرافکنی و‌توجیه این تصمصچیم های غلط واقع بین و صادقانه بنویسید....
ناشناس۱۱۹۱۰۸۰۱۴:۱۱:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
فقط قیمت بنزینو با بقیه کشورا مقایسه میکنین؟ چرا حداقل دستمزد رو مقایسه نمیکنین؟
ناشناس۱۱۹۱۱۰۹۱۴:۱۹:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
چندین بار طرح بستن عوارض بر مصرف سوخت در چند سطح و دریافت مانند عوارض بزرگراهی را بجای روش سنتی افزایش قیمت را دادم تا با کمترین تنش اجتماعی مدیریت مصرف سوخت اجرا شود ولی گوش شنوایی نبود
ناشناس۱۱۹۱۲۶۹۱۵:۱۳:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۳۰
قاچاق بنزین رو میشد با روشهای دیگری مثل نصب جی پی اس بر روی خودروها کنترل کرد . این یک بهانه برای دست بردن تو جیب مردم بود .
ناشناس۱۱۹۱۴۰۳۱۵:۵۴:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۳۰
پارسال ترامپ گفت باید درآمد نفتی ایران صفر بشه، دیروز ربیعی گفت درآمد نفتی ایران تقریبا صفر شده...
مهدی۱۱۹۱۴۷۲۱۶:۱۵:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۳۰
بنام خدا. جناب آقای هدایتی، بیشتر از ۳۰ سال است که این دلایل, مبنای افزایش قیمت همه چیز بوده و هست . باور کنید که این نوشته نه تحلیل است و نه مورد قبول اغلب مردم و فقط و فقط دستاویز همه دولتها برای افزایش قیمت بنزین یا به عبارتی افزایش پول تو جیبی دولتها برای مخارج دیوان سالاری موجود.
رضا۱۱۹۱۵۸۰۱۶:۵۶:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اول از همه یه اعترافی بکنم که بخاطر عدم اطلاع رسانی صحیح از جانب دولت و دستگاه ها من خودم از مخالفان سرسخت گرانی بنزین بودم اما الان نظرم عوض شده البته فقط در زمینه بنزین..دوما شما مثال از بنزین هفده هزاری در ترکیه میزنید و
یاسر۱۱۹۱۶۴۰۱۷:۱۹:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اگر مرد هستند برای ۳دهک ثروتمند جامعه بنزین رو ۵هزار تومن کنید. یا برای ماشین های پرمصرف خارجی و لوکس قیمت بنزین رو ۵هزار کنید.
ناشناس۱۱۹۲۹۴۱۰۱:۰۲:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۱
بنزین رو ۱۰ هزار کنند ولی اجازه خودرو هیبریدی با گمرکی صفر را بدهند.به نظر شما کسی که خودرو پر مصرف و ناایمن وطنی سوار می شه بیشتر هوا رو کثیف می کنه یا اون ثروتمندی که خودرو ایمت خارجی رو .به نظرم باید این به ثروتمند باید کمک هم بشه
ناشناس۱۱۹۳۳۶۳۰۹:۰۴:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۱
سه دهک بالای جامعه ده برابر این افزایش را از جیب هشت دهک دگیر در میاورند دولت اگر مرد است ملیات از این دو دهک بگیرد بنزین ۵ هزار تومانی پیشکش
یاسر۱۱۹۱۶۶۷۱۷:۲۷:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۳۰
اگر قیمت بنزین جهانی پای مردم حساب میکنید انصاف داشته باشید و درآمد و حقوق ها رو هم مخصوصا برای کارگران بین المللی حساب کنید تا ببینیم چند چندیم. تمام آمارها به نفع خودتون تفسیر میکنید. در جوامع پیشرفته با حقوق یک ساعت کار میشه ۱۰لیتر بنزین یا ۱کیلو گوشت خرید ولی تو ایران با حقوق یک روز حتی نمیشه ۱کیلو گوشت خرید. در ضمن قیمت خودرو هم بین المللی حساب کنید نه کیلویی ***انصاف داشته باشید***
ناشناس۱۱۹۲۰۹۴۲۰:۱۹:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۳۰
و حداقل حقوق در ترکیه ۸میلیون تومان معادل ۲۰۰۰لیر ترکیه
ناشناس۱۱۹۲۲۴۰۲۱:۰۱:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۳۰
درآمد کارگر ساده در همین کشورهای اطراف، به پول ما دوازده میلیون تومن هست...... چرا فقط نرخ بنزین در کشور های اطراف هی اعلام میشه؟؟؟
ناشناس۱۱۹۲۵۷۸۲۲:۵۰:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۳۰
یک بار هم که شده بنویس چه کسانی از گرانی خودرو سود میبرند.همچنین چه کسانی از گرانی بنزین سود میبرند؟؟؟
ناشناس۱۱۹۲۵۹۹۲۲:۵۶:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۳۰
دنیا نفت نداره بشکه ای n دلار میخره و بعد تبدیل به بنزین میکنه و میده دست مشتری.ما خودمون نفت داریم. .چرا قیمت ما باید با اونا نزدیک بشه؟ اینو نمیفهمم وقتی درامد اونا رو هم نداریم.چرا به دلار خرج کنیم به ریال دریافت. تازه اونی که حقوق داره. اونی که نداره چطور زندگی کنه.اینا سوالات ساده ای هستند . چرا دولت مردان ما اصرار به لجبازی دارند
ناشناس۱۱۹۲۷۶۰۲۳:۴۸:۳۶ ۱۳۹۸/۸/۳۰
جهنم شده زیر بمباران اقتصادی هستیم
محسن۱۱۹۳۰۸۸۰۳:۲۷:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۱
گوجه گران شد، دارو گران شد 124 میگوید گرانی گوجه به خاطر بارش برف است
سایه۱۱۹۳۱۰۰۰۳:۵۲:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۱
واقعا من موندم میگن به 60 میلیون نفر یارانه میدن و الانم دوباره به 60 میلیون پول بنزین میدهند والله ما یه ماشین ساده داخلی با یه آپارتمان75متری تو منطقه معمولی چیزی نداریم فامیل و آشناهامون هم در حد ما هستن و هیچکدوممون نه یارانه میگیریم نه پول بنزین دادن جز تعدادی بی خانه ها و مستمری بگیرها سوال من اینه یعنی 60 میلیون بدبخت تر از ما هم وجود داره تو کشور که بهشون پرداخت میکنن که این فاجعه ست و بنظرم اصلا اینطور نیست و کل یارانه و کمک بگیرها در کشور 30 میلیون هستن که بهشون پرداخت میشه و این 30 میلیون عددی که بیشتر اعلام شده پولش کجا میره خدا میدونه!!!!
ناشناس۱۱۹۳۲۰۸۰۷:۳۰:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۱
حالا دولت کی میوفته دنبال یارانه گازوئیل
ناشناس۱۱۹۳۲۴۴۰۸:۰۸:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۱
اینترنت را وصل کنید جامعه دانشگاه و تجاری از کار و زندگی افتاده اند! در ضمن تشکر از نظارت دولت بر عدم افزایش قیمت ها بعد از افزایش بنزین چراکه خودرو مخصوصا پراید گرون شد! مردم از همین دروغ ها و بی کفایتی ها خسته شده اند و نا امید!!!!
ناشناس۱۱۹۳۴۸۹۱۰:۰۳:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۱
قبل از هر اقدامی بایستی حقوق های نجومی دریافتی رو شفاف سازی میکردند از حیف و میل بیت المال به ارگانهای بی خاصیت جلوگیری میکردند اتومبیل رو به قیمت جهانی می فروختند بیمه تامین اجتماعی رو به شکل رایگان برای همه فراگیر میکردند پاداش بازنشستگی رو برای همه لحاظ میکردند بیکاری رو ازبین میبردند و
ناشناس۱۱۹۳۸۹۵۱۱:۲۱:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۱
قیمت یک چیز نسبی هست. نمیشه گفت چون قیمت یک محصول در کشور پایین‌تر از بقیه کشور ها هست ما داریم ارزان می‌فروشیم! مثلا خیلی از محصولات کشاورزی قیمت کمتری نسبت به همسایه ها داره آیا میشه گفت باید مثلا قیمت خیار یا گوجه به قیمت روسیه فروخته بشه؟ بعدشم تقصیر مردم چیه ارزش پول ما نسبت به بقیه کمتره!
امیر۱۱۰۱۱۹۴۶۹۱۱۴:۲۵:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۱
نرخ تمام شده بنزین ۵ هزار تومانی را از کدون قوزی عطاری درآورده اید؟؟؟
ناشناس۱۱۹۵۳۵۶۱۸:۴۲:۰۲ ۱۳۹۸/۹/۱
قطع اینترنت در دولتی که واژه اصلاح طلبی را یدک میکشد و داعیه دار آزادی بیان و اطلاعات است برایش گران تمام شد با این کار برای همیشه اصلاحات و اصلاح طلبی به زباله دان تاریخ پیوست
ناشناس۱۱۹۶۰۱۰۲۲:۳۵:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۱
اينترنت ماهواره اي چطور ميشه خريد؟
ناشناس۱۱۹۶۶۷۹۰۷:۵۳:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۲
همه از ارزانی بهره می برند بجز دولت چون بزرگترین گرانفروش است
رضا حمیدی۱۱۹۷۴۹۱۱۲:۱۱:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۲
بنزین وسایر حامل های انرژی به صورت شناور و واقعی قیمت گذاری بشود ودولت از این محل بجای اسناد دوسال دیگه وجه نقد به پیمانکاران بدهد وحقوقها را افزایش دهد اقتصاد به حرکت در خواهد امد ما باید یک اصل اساسی در اقتصاد را قبول کنیم که قیمت ها باید واقعی باشد وبر أساس ان عمل کنیم نه بر أساس منفعت فردی وگروهی وپپولیسم ویارانه ها هم قطع وفقط از طریق بهزیستی وکمیته امداد به ناتوانها وبی درامدها کمک شود وعدد خوبی هم کمک شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. اسراییل چه باید بکند؟ 

  14. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  15. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  23. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  24. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  25. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

آخرین عناوین