جلال طالبی: ایران مقابل عراق نگران و شتابزده بود/ برای بردن به زمین نرفتیم!

گروه ورزشی الف،   3980824065

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه ملی پوشان کشورمان در دیدار مقابل عراق سراسیمه و نگران بودند، گفت: حتی بازیکنان باتجربه هم در فضای این مسابقه حل شده بودند.

 جلال طالبی در گفتگو با مهر، با اشاره به باخت ۲ بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در مرحله دوم انتخابی جام جهانی قطر، گفت: ملی پوشان کشورمان در این مسابقه سراسیمه، شتابزده و نگران بودند. در یک کلمه ناهماهنگ بودیم. فکر می کنم به خاطر اینکه در ۱۰ روز گذشته از این مسابقه به عنوان دیدار «مرگ و زندگی» یاد شده بود، فشار روحی و روانی زیادی روی کادر فنی و بازیکنان وجود داشت.

وی افزود: به جز مشکلاتی فدراسیون فوتبال، غیبت مارک ویلموتس و زمان کم برای آماده سازی، در زمین فاکتورهای بازی را نداشتیم. بازیکنان ما به هم ریخته ظاهر شدند. به هر حال نمی توان این باخت را تقصیر یک نفر انداخت و مشکل کل تیم بود.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: به نظرم تیم ملی ایران برای پیروزی به زمین نرفت و صرفا می خواست بازنده نباشد. در حالی که عراق آمده بود که پیروز شود. این خلاصه تفاوت ایران و عراق بود. عراق در نیمه دوم منظم تر بود و پیروزی در این مسابقه از جهات زیادی بخصوص اتفاقات اخیر این کشور برایشان مهم بود.

طالبی با بیان اینکه تمام مجموعه فدراسیون و تیم ملی در این باخت دخیل بوده است، یادآور شد: بازیکنان در حد انتظار نبودند. حتی بازیکنان باتجربه و نفراتی که فکر می کنیم می توانند در مواقع سختی نتیجه را عوض کنند، کاری نکردند. در واقع آنها هم در فضای بازی حل شده بودند.

وی در ادامه گفت: ما الان باخته ایم و هرچه هم انتقاد کنیم کار مشکل تر می شود. باید سعی کنیم در این چند ماه اردوهای مختلفی داشته باشیم و بازی های تدارکاتی برگزار شود. حمله به مربی و بازیکنان تیم ملی مشکلی را حل نمی کند و حتی وضعیت را وخیم تر می کند. باید امیدوار باشیم در دیدار عراق و بحرین، بحرین به پیروزی برسد تا شانس ما برای صعود زنده بماند.