پوشش بیمه‌ای ۹ میلیون جمعیت فاقد بیمه در کشور

گروه سیاسی الف،   3980823036

آذربایجان غربی وزیر بهداشت گفت: امسال پرونده سلامت ۸۰ میلیون جمعیت به سرانجام خواهد رسید.

پوشش بیمه‌ای ۹ میلیون جمعیت فاقد بیمه در کشور

‌دکتر سعید نمکی در مراسم افتتاح فاز دوم بیمارستان فاطمه الزهرا(س) با تاکید براینکه دستاوردهای بزرگی در نظام سلامت رخ داده است، از پوشش بیمه ۹ میلیون جمعیت فاقد بیمه خبر داد و تصریح کرد: امسال پرونده سلامت ۸۰ میلیون جمعیت به سرانجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب پوشش واکسیناسیون در کشور ۲۵درصد ‌و آمار  مرگ و میر زنان باردار و نوزادان بالا بود، افزود: امروز پس از انقلاب، پوشش واکسیناسیون به ۱۰۰ درصد ‌و تعداد خانه های بهداشت نیز به ۱۹ هزار واحد رسیده ‌و گام‌های تاثیر گذاری در حوزه سلامت برداشته شده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به ریشه کنی فلج اطفال در کشور ‌ادامه داد: طی ماههای گذشته گواهی حذف سرخک در کشور نیز صادر شد.

نمکی با اشاره به توجه دولت تدبیرو امید بر نظام سلامت خاطر نشان کرد: تلاش برای کاهش هزینه پرداخت تدسط بیمار، بهبود زیرساخت‌ها در مناطق کم برخوردار، اعزام‌پزشک به این مناطق و رسیدگی مشکلات درمانی به بیماران صب العلاج از اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و سلامت است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه با وجود مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبار تکمیل پروژه های مناطق محروم و مرزی در اولویت قرار دارد، افزود: امنیت پایدار با ایجاد زیرساخت مناسب برای مرزنشینان فراهم می شود.

وی با تاکید بر توجه و حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف گفت: امید است مراکز جامع سلامت میاندوآب امسال به اتمام برسد.