یک اقتصاددان خطاب به روحانی: خودتان چرا با دانه‌درشت‌ها مبارزه نمی‌کنید؟

گروه سیاسی الف،   3980822025

یک اقتصاددان با بیان اینکه رئیس‌جمهوری در مبارزه با دانه‌درشت‌ها فقط از قوه قضاییه ایراد می‌گیرد، خطاب به روحانی گفت: خود شما چرا با دانه‌درشت‌ها مبارزه نمی‌کنید؟

یک اقتصاددان خطاب به روحانی: خودتان چرا با دانه‌درشت‌ها مبارزه نمی‌کنید؟

ابراهیم رزاقی در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهوری در یزد و کرمان اظهار کرد: حرف‌های رئیس‌جمهوری با عمل تطابق ندارد؛ صحبت‌های حجت‌الاسلام روحانی مثل خیلی از وزرای دولت نوسان دارد و آنها فکر می‌کنند اگر امتیازاتی به طرف مذاکره‌کننده بدهیم، به همه‌چیز دست پیدا می‌کنیم.

وی تأکید کرد: روحانی و چند نفر از وزرا و مشاوران او راجع به عملکرد حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضاییه حرف زدند و رئیسی را به عملکرد یک‌طرفه متهم کردند و او را زیر سؤال بردند؛ در حالی که ۷۰ درصد ملت ایران عملکرد رئیسی را تحسین کرده و امیدوار شده‌اند.

عضو هیأت علمی بازنشسته دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهوری همه امور مثل واردات و بانک‌ها را زیر نظر دارد، تصریح کرد: امروز باید چند نفر از مدیران این دولت، چه تعداد خانه خریده و چند نفر، چه میزان ثروت مملکت را خارج کرده‌اند و چند نفر ویلا دارند؛ این‌ها همه زیر نظر دولت است، چرا اطلاعات آن را به قوه قضاییه نمی‌دهند؟

رزاقی با بیان اینکه این افراد را به سازمان امور مالیاتی هم معرفی نمی‌کنند، اضافه کرد: محکومیت بازپرداخت و پنج سال زندان برای برادر رئیس‌جمهوری برخورد با فساد اقتصادی است.

وی اضافه کرد: دید تنبیهی با جنبه جلوگیری باید اعمال شود و تمام دارایی‌های مسؤولان در زمان این مفاسد باید مشخص شود که چه دارایی‌هایی از این طریق به دست آورده‌اند و باید آنها را پس بگیرند.

این اقتصاددان با اشاره به اینکه اعدام چند هزار نفر از افراد رده بالای حزب خلق چین را به دنبال فساد اقتصادی شاهد بودیم و دنیا با مفاسد این‌طور برخورد می‌کند، تصریح کرد: در کشورهای دیگر، تنها بازگشت اموال مطرح نیست؛ آنها در کشوری مثل چین، اموال فرد فاسد را می‌گیرند و او را اعدام هم می‌کنند.

رزاقی با بیان اینکه بخشی از نامه امام علی (ع) به مالک اشتر بر این موضوع تکیه دارد که باید با فساد قاطع برخورد شود، اضافه کرد: هر چقدر افراد مقام بالاتر داشته باشند، مسؤولیت بیشتری دارند و فسادشان با مقامات پایین‌تر متفاوت‌تر است.

وی با تأکید بر اینکه عدم مبارزه با مفسدان اقتصادی آنها را به الگویی منفی تبدیل می‌کند، تصریح کرد: باید مجازات‌ها در این بخش سنگین‌تر شود.

این اقتصاددان با اشاره به اینکه رئیس‌جمهوری چرا اطلاعاتی از افرادی که تعداد زیادی خانه دارند به قوه قضاییه ارائه نمی‌کند، اضافه کرد: چرا اطلاعاتی از این افراد به سازمان امور مالیاتی نمی‌دهد و گزارشی ارائه نمی‌شود؟

رزاقی با بیان اینکه حجت‌الاسلام روحانی با بیان لزوم مبارزه با دانه‌درشت‌ها فقط از قوه قضاییه ایراد می‌گیرد، تصریح کرد: خود شما چرا با دانه‌درشت‌ها مبارزه نمی‌کنید؟