ائتلاف العبادی خواستار برگزاری انتخابات پیش از موعد در عراق شد

گروه جهان الف،   3980821186

ائتلاف نصر وابسته به «حیدالعبادی» ریشه مشکلات عراق را سیستم حکومتی حال حاضر این کشور عنوان کرده و خواستار برگزاری پیش از موعد انتخابات شده است.

به گزارش فارس، ائتلاف «النصر» به رهبری «حیدر العبادی»، امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای خواستار برگزاری انتخابات پیش از موعد و تشکیل کمیساریای مستقل انتخابات شد.

به نوشته وبگاه سومریه نیوز، در این بیانیه عنوان شده است که: «بحران حاضر به بنیان سیستم حکومتی و مشی گروه‌های سیاسی مرتبط است و خواسته‌های مردم جز با اصلاح قانون اساسی و و قوانین اداری، سیاسی و اقتصادی که شاکله نظام را در بر بگیرد، برآورده نمی‌شود.»

ائتلاف متبوع العبادی نقشه راه برای اصلاح حکومت عراق را برداشتن گام‌های جدی و برگزاری انتخابات زودهنگام با تصویب قانون انتخابات جدید و «منصف» دانسته و عنوان کرده است که باید خون تازه‌ای در رگ‌های حکومت جاری شود.

العبادی پیش از این نیز خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام تحت نظارت سازمان ملل و تشکیل دولت انتقالی شده بود.

این در حالی است که او بارها مدعی شده (+) که تمایل دارد به نخست وزیری بازگردد و عبدالمهدی را کنار بزند. وی در عین حال گفته است که قصدش «خیر» است.

دولت آمریکا نیز روز دوشنبه (دیروز) بیانیه‌ای، ایران را به دخالت در امور عراق متهم کرد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شد.