پاسخ منطقی قوه قضائیه به سخنان روحانی چه باید باشد؟

گروه سیاسی الف،   3980821054 ۱۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

منطقی ترین واکنش قوه قضائیه به سخنان اخیر روحانی در یزد آن است که در پرونده بابک زنجانی با تمامی مقصران از جمله همان افرادی که سخنگوی قوه عنوان کرده به مناصب بالاتری دست پیدا کرده اند برخورد کند. در ماجرای دارایی‌های بلوکه شده باید تحقیقات مستقلی از ابتدا که اوراق خریداری شده تا زمان بلوکه شدن صورت گیرد و نتایج آن اعلام شود.

پاسخ منطقی قوه قضائیه به سخنان روحانی چه باید باشد؟

به گزارش الف، رئيس‌جمهور در سخنرانی خود در شهر یزد گفت وزیر نفت باید درباره دو میلیارد دلار پول نفت توضیح دهد و رئيس بانک مرکزی هم ماجرای دو میلیارد دلاری را که به گفته او «به حلقوم آمریکا رفت» توضیح دهد. 

اما ذکر این اعداد و ارقام اشاره به چه پرونده هایی است؟

پرونده بابک زنجانی و بدهی میلیارد دلاری

بانک زنجانی، متخلف اقتصادی با حربه دور زدن تحریم ها چند میلیارد دلار از پول فروش نفت را به حساب دولت برنگرداند. ماجرای بابک زنجانی به دوران محمود احمدی نژاد بازمی گردد. البته رشد و بهره گیری وی و امثال وی از رانت های میلیاردی به بعد از جنگ تحمیلی می رسد یعنی همان زمانی که همفکران آقای ریس جمهور بی توجه به بذرهای پاشیده شده فساد و در غیاب نظارت موثر رسانه‌ها و افکار عمومی و وجود رویه های اداری و قانونی ناکارامد عملا چشم بر خطا ها بسته بودند.

بعد از سخنان حسن روحانی، بلافاصله درباره پرونده وی توضیحاتی از سوی قوه قضائیه ارائه شد. بر اساس سخنان غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه بعد از جمع آوری اسناد و مدارک در اواسط دی ماه 1392، بابک زنجانی بازداشت شد. 

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مجلس نهم به همراه 11 نفر دیگر در تاریخ 3 دی ماه 92  با ارسال نامه‌ای سرگشاده به حجت‌الاسلام حسن روحانی، علی لاریجانی و آیت‌الله صادق لاریجانی(رئیس وقت قوه قضائیه) خواستار برخورد قاطع با فساد اقتصادی و پیگیری قاطعانه پرونده بابک زنجانی شده بودند.

در این نامه آمده بود:« یک مصداق که این روزها رنج مردم شریف را دوچندان کرده است، «بابک زنجانی» است. بابک زنجانی ۴۳ ساله که راست و دروغ، آغاز کار خود را به یکی از مقامات جمهوری اسلامی که به رحمت خدا پیوسته است، منتسب می کند، امروز به عنوان ثروتمندی همه فن حریف در صحنه های مختلف در جولان است و با تکبر و تبختر همه چیز را «خریدنی» نشان می دهد. این نمونه ای از پدیده شگفت آوری است که تمامی نظام را به فساد متهم می کند.»

در بخشی دیگری از این نامه آمده بود: «بر اساس اطلاعات موثق موجود، دلایل کافی برای تعقیب این فرد به اتهام فساد و افساد در دست است، چرا شما مسئولان محترم سه قوه که به امر رهبری خبیر در این مبارزه مسئولیت دارید، تحرکِ درخور به خرج نمی دهید؟ تعلل در برخورد با جرثومه های فساد به شیوع ببشتر آن منجر می شود. اگر در همان سال های اول دوره سازندگی که جرائم یقه سفیدها، با سوءاستفاده معدودی از سیاستمداران آغاز شده بود، به هشدارهای دلسوزان توجه می شد، حالا به اینجا نمی رسیدیم که اعتماد مردم به نهادهای مسئول به حضیض برسد و افرادی با بی پروایی همه نظام و ارزش های آن را به سخره بگیرند.»

توکلی ماجرای دستگیری بابک زنجانی را نیز این گونه روایت می کند: آن زمان بابک زنجانی آزاد بود فردای آن روز من به مجلس رفتم و به آقای لاریجانی گفتم که چرا بابک زنجانی بازداشت نشده است. آقای لاریجانی گفت ما می‌ترسیم با دستگیری‌اش چیزی عاید دولت نشود که من گفتم اگر او از کشور خارج شود آن زمان هم چیزی عاید دولت نمی‌شود که آقای لاریجانی متقاعد شد و با روسای قوا تماس گرفت و عصر فردای آن روز بابک زنجانی دستگیر شد.

به گفته غلامحسین اسماعیلی، وزارت نفت که در حال حاضر رئیس جمهور خواستار توضیح درباره پرونده بانک زنجانی از آنها شده، ده ماه بعد از بازداشت بابک زنجانی اقدام به طرح شکایت کرده بود. اما نکته مهم تری که اسماعیلی بیان می کند این است که برخی از وزرا و مدیران دولت قبل که نام آنها در کیفرخواست صادر شده در دولت جدید ارتقای سمت هم پیدا کرده اند.

البته این سخن نمی تواند دلیل مناسبی برای عدم برخورد با این افراد باشد. بالطبع هر فردی که در این ماجرا مقصر است حتی اگر پست و منصب بالاتری نیز بدست آورده باید با آن برخورد شود. 

گفته شده رقمی بین ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو مجموعه بدهی‌ها و مراودات مالی بابک زنجانی با وزارت نفت و همچنین بانک مرکزی است که برخی از آن مربوط به پول فروش نفت و برخی ارز‌های دریافتی از بانک مرکزی است. رقمی حدود ۷۰۰ میلیون یورو قبل از بازداشت به دولت برگشت داده شده است و حدود ۶۰۰ میلیون دلار پول نفت فروخته شده به شرکتی خارجی به نام شرکت فال است که باید وزارت نفت نسبت به دریافت مطالبات از این شرکت اقدام نماید.

همچنین سخنگوی قوه قضائیه به فهرست برخی از اموال شناسایی شده بابک زنجانی که به وزارت نفت و دولت تحویل داده شده، اشاره کرد که می توانید آنها را اینجا بخوانید.

بلوکه شدن دارایی های ایران در لوکزامبورگ
رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در یزد به مصدره دو میلیارد دلار اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا اشاره کرد و گفت« دو میلیارد دلار پولی که به حلقوم آمریکا رفت و دولت قبل ۱۰ ماه وقت داشت این پول را پس بگیرد و دست دست کرد». روحانی اعلام کرد قرار بود بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی، قوه قضائیه به این پرونده رسیدگی کند اما تاکنون فعالیتی در این باره نداشته است. 

ماجرای این موضوع به سال 1387 برمی گردد که از محل فروش نفت طی سال های1378 (ریاست جمهوری محمد خاتمی) تا 1386 (ریاست جمهوری احمدی نژاد) مقادیری اوراق بهادر از طریق یک کارگزار لوکزامبورگی به نام کلیراستریم خریداری کرد اما در سال 1387، ایران صرفاً توانست 220 میلیون دلار از این اوراق قرضه را به فروش برساند. در واقع بعد از حکم دادگاه آمریکایی به پرداخت غرامت به بازماندگان حادثه انفجار در مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت، یک قاضی در لوکزامبورگ، حکم توقیف یک میلیارد و ششصد میلیون دلار از دارایی های متعلق به بانک مرکزی را صادر کرد. بر اساس گفته های مقامات سابق و فعلی دولت روحانی، آن زمان شش ماه دولت فرصت داشته از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کند اما اقدامی انجام نشده است. علی طیب‌نیا، وزیر سابق اقتصاد در این باره عنوان کرده است در فاصله آذر ۸۶ تا خرداد ۸۷، حدود شش ماه برای فروش و انتقال این پول‌ها فرصت بوده اما در این مدت اقدامی انجام نشده است.

در این باره دفتر محمود احمدی نژاد در بیانیه ای که روز 8 اردیبهشت 1395 منتشر کرد عنوان داشته بود: غارت دو میلیارد دلار از منابع مالی ایران، دقیقا در زمان حضور وزیر امور خارجه در آمریکا و ملاقاتهای خصوصی و محرمانه طولانی و مکرر ایشان با همتای آمریکایی او روی داده است. آیا این حادثه هیچ رابطه ای با ملاقات و موضوعات مطروحه در این مذاکرات ندارد؟ آیا این امر ادامه سناریوی تحقیر دولت و ملت ایران نیست؟

محمود بهمنی، رییس‌کل بانک مرکزی در دولت احمدی‌نژاد نیز در این باره می گوید: این اوراق در دولت نهم و دهم گرفته نشده است و زمان خرید آن مربوط به دولت‌های قبل است، ضمن آنکه زمان سررسید اوراق نیز در دولت قبل نبوده است. بهمنی اظهارات مربوط به تعلل دولت قبل برای وصول 2 میلیارد دلار را تکذیب کرد و گفت: اگر آقایان مدعی حقوق بیت‌المال هستند چرا خودشان اقدامی برای احیای حقوق بیت‌المال انجام نمی‌دهند؟

در حال حاضر با توجه به اینکه از زمان خرید اوراق تا بلوکه شدن آنها مدت زمان طولانی گذشته( عملاً مصادف با سه دولت بوده)  منطقی است قوه قضائیه با بررسی های لازم مقصرین و قصورکنندگان احتمالی را شناسایی و مجازات کند.

در نهایت باید گفت گروکشی و سوء استفاده جناحی از سوی مقامات سیاسی برای تحت الشعاع قرار دادن فرایند مبارزه با فساد اقدامی غیرمنطقی است. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۶۴۷۰۲۱۱:۱۹:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۱
روحانی در یزد حقیقت را بیان کرد
ناشناس۱۱۶۴۸۱۱۱۲:۰۲:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۲۱
بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت فقط 2 میلیارد دلار است اما خسارت کرسنت زنگنه 53 میلیارد دلار برآورد می شود.
ناشناس۱۱۶۴۸۹۹۱۲:۳۵:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۲۱
روحانی درست می گوید
ناشناس۱۱۶۵۰۰۶۱۳:۱۲:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۲۱
متاسفانه روحانی نه درست می گوید نه درست عمل می کند.
ناشناس۱۱۶۵۱۲۱۱۴:۰۰:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۲۱
چطوری شما صبح تا شب در حال انتقاد از دولت هستید ولی تحمل انتقاد روحانی رو ندارید ؟؟
ناشناس۱۱۶۵۱۴۸۱۴:۱۲:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۱
حرف های درست روحانی جواب ندارند
ناشناس۱۱۶۵۰۴۹۱۳:۲۹:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۲۱
روحانی همیشه درست می گوید
ناشناس۱۱۶۵۱۱۵۱۳:۵۶:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۲۱
روحانی استاد جنگ روانی و حاشیه سازی است و دیگر هیچ.
ناشناس۱۱۶۵۰۵۵۱۳:۳۲:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۲۱
روحانی باید پاسخگو باشد که چرا با برجام منافع ایران تامین نشد ؟ و چرا تحریم ها تشدید شدند ؟!
ناشناس۱۱۶۵۴۹۳۱۷:۵۳:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۲۱
جواب مشخص است . مخالفت امريكا و همفكران داخلي آن باعث شكست برجام شدند.
ناشناس۱۱۶۵۶۰۷۱۹:۳۲:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۲۱
روحانی باید در مورد 18 میلیارد دلار 4200 تومانی که به جیب دلالان ریخت پاسخ بدهد.
ناشناس۱۱۶۴۹۸۴۱۳:۰۶:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۲۱
روزی که قوه قضاییه بدون نگاه سیاسی به راست و چپ با مفاسد مبارزه کند بدون مصلحت اندیشی کشور درست میشود نه با حرفای امثال شما
ناشناس۱۱۶۵۱۴۵۱۴:۱۰:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۲۱
تلاش های رئیس جدید قوه قضاییه در مبارزه با فساد قابل تقدیر و تحسین و تشکر است.
ناشناس۱۱۶۵۰۰۲۱۳:۱۱:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
برای رسیدگی به تخلفات گرو و گرو کشی میکنید؟ آقا جان باید به همه تخلفات به جد رسیدگی شود! خودی و غیرخودی هم ندارد
محمد حسین۱۱۶۵۸۶۶۰۰:۲۵:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۲
به عنوان کسی که مدتها در سواحل نفتخیز جنوب به عنوان کارشناس کار کرده است مطمئنم کسانی که کرسنت را از حقیقت ماجرا بی اطلاعند. امیدوارم به دور از هوچیگری واقعیتهای موجود در اقتصاد کثیف نفتی با سند و مدرک به اطلاع مردم برسد.
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۱۶۴۸۱۲۱۲:۰۲:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۲۱
تنها راه اصلاح و ساختار اقتصادی کشور در گام دوم انقلاب اقتصادی است باید تمامی ثروت های کلان و نامشروع را ملی و مشاع اعلام و دارندگان انرا به مجازات های قانونی رساند که بر چه اساسی این همه ظلم به ملت روا داشته و به ثروت های کلان و افسانه ای و گنج قارونی رسیده اند
ناشناس۱۱۶۴۸۱۶۱۲:۰۵:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۲۱
2 میلیارد دلار اوراق قرضه دلاری در سال 82 یعنی سال (2003) خریداری شده بود و در دولت اوباما بعد از برجام غارت داشت و هیچ ربطی به دولت قبل ندارد.
ناشناس۱۱۶۴۸۳۲۱۲:۱۰:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۲۱
لطفا قانون از کجا آورده ای ره سریعتر اجرایی و عملیاتی کنید
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۱۶۴۸۴۰۱۲:۱۲:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۲۱
چرا طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی که پس از سال ها تلاش نمایندگان در اردیبهشت 98 در ثحن مجلس تصویب شده است را نمی گذارند عملیاتی شود
ناشناس۱۱۶۵۰۲۰۱۳:۱۷:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۲۱
دست قوه قضایی دردنکندروحانی هم دراینده محاکمه خواهدشد
ناشناس۱۱۶۵۱۹۰۱۴:۳۳:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۱
پرونده مهدی جهانگیری به کجا رسید ؟!
ناشناس۱۱۶۵۰۲۳۱۳:۱۹:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
18 میلیارد دلار 4200 تومانی یک شب بین رانت خواران و دوستان و هم حزبی توسط روحانی پخش شد بزرگترین رانت و فساد تاریخ ایران
ناشناس۱۱۶۵۰۷۸۱۳:۴۰:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
فساد های چند هزار میلیاردی در زمان روحانی هم تقصیر دیگران است؟ رانت های چند صد هزار میلیاردی در زمان روحانی هم تقصیر دیگران است؟ ؟ فساد برادر روحانی و جهانگیری و شبنم نعمت زاده و دختر مظلوم وزیر در زمان روحانی هم تقصیر دیگران است؟ ؟ فسادهای چند هزار میلیاردی در خودرو سازی در زمان روحانی هم تقصیر دیگران است؟ ؟ رانت های صد هزار میلیاردی در زمان روحانی هم تقصیر دیگران است؟ غارت 18 میلیارد دلار دلار 4200 هم در زمان روحانی هم تقصیر دیگران است؟ واگذاری و خصوصی سازی ها و فساد های ان هم در زمان روحانی هم تقصیر دیگران است؟
ناشناس۱۱۶۴۷۰۴۱۱:۲۰:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
عصبانیت عده ای از سخنان روحانی قابل فهم است!
ناشناس۱۱۶۴۸۳۱۱۲:۰۹:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
چوب رو که برداری گربه دزد حساب کار دستش میاد
ناشناس۱۱۶۴۸۴۵۱۲:۱۴:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
در یک کلام از حسن و اسحاق بشدت هر چه تمام ملولیم و دولت مردمی را ارزومندیم
ناشناس۱۱۶۴۸۵۸۱۲:۱۸:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۲۱
زیباکلام: اگر برادر روحانی به زندان نیفتاده بود باز این حرف ها را می زد ؟
ناشناس۱۱۶۵۰۰۷۱۳:۱۲:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۱
شما که از این بابا خوشتان نمی آید حال از او حدیث می آورید؟
ناشناس۱۱۶۵۱۱۷۱۳:۵۸:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۱
حرف حق را باید پذیرفت حتی اگر زیباکلام بگوید.
ناشناس۱۱۶۵۴۷۸۱۷:۴۳:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
پس چگونه است که سخن حق رئیس جمهور را بر نمی تابید؟
ناشناس۱۱۶۵۶۹۹۲۱:۰۷:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
مسأله اینه که ما حق را با افراد نمی سنجیم، افراد را با حق می سنجیم... درکش برات دشواره
علی۱۱۶۵۹۰۲۰۱:۲۶:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۲۲
برای شما که خوشتون میاد آوردیم :)
ناشناس۱۱۶۴۸۷۷۱۲:۲۵:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۲۱
عصبانیت روحانی از بگیر و ببند عده ای قابل فهم را هم رد کرده است، انتخابات و ....
ناشناس۱۱۶۴۷۰۷۱۱:۲۰:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
حرف های درست روحانی جواب ندارند
ناشناس۱۱۶۴۸۵۴۱۲:۱۷:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۱
روحانی باید درباره مفاسد حسین فریدون و مفاسد خصوصی سازی های صورت گرفته در دولتش پاسخگو باشد نه مدعی !
ناشناس۱۱۶۴۹۵۹۱۲:۵۹:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
برای فریدون پرونده سازی سیاسی شده
ناشناس۱۱۶۵۱۱۸۱۳:۵۹:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
اختلاس 31 میلیارد تومانی حسین فریدون برای قوه قضاییه کاملا"محرز شده و قابل کتمان نیست.
مانی۱۱۶۵۹۱۰۰۱:۳۶:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۲
اگر اختلاس محرز است اسناد انرا منتشر کنند.این خواست خود فریدون بود.
ناشناس۱۱۶۵۱۲۴۱۴:۰۱:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
علاوه بر منزل 640 متری سعدآباد یکی دیگه از جرائم حسین فریدون این بود که پُست های مدیریتی بانک های رفاه و ملت را به سرخه ای ها فروخته بود.
ناشناس۱۱۶۵۵۵۴۱۸:۵۴:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۲۱
این مفسد به اندازه کافی مال مردم تو شکم و حساب مفسدانه اش ریخته ...و اما شاهنامه آخرش خوشه ...
ناشناس۱۱۶۵۰۱۲۱۳:۱۴:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
آنچه روی داده به روحانی ربطی ندارد و اتفاقا خواسته است با عدالت به آن رسیدگی شود
ناشناس۱۱۶۵۱۱۹۱۴:۰۰:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۲۱
عصبانیت روحانی بدلیل زندان رفتن برادرش است.
ناشناس۱۱۶۴۷۰۹۱۱:۲۱:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۲۱
قوه قضاییه بهتر است در عمل با فساد مبارزه کند.
ناشناس۱۱۶۴۸۲۴۱۲:۰۷:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۲۱
روحانی از برخورد قاطعانه قوه قضاییه با فساد عصبانی است و این مایه تاسف است.
ناشناس۱۱۶۴۷۱۴۱۱:۲۲:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۲۱
قوه قضاییه چرا از پرونده های زنجانی، طبری، شرکای زنجانی و ..... خبر رسانی نمی کند؟؟
ناشناس۱۱۶۴۷۱۹۱۱:۲۳:۴۲ ۱۳۹۸/۸/۲۱
سرانجام دکل های نفتی مفقود شده چه شد؟
ناشناس۱۱۶۴۸۱۸۱۲:۰۶:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۲۱
فقط جریمه کرسنت زنگنه معادل 200 دکل نفتی است.
ناشناس۱۱۶۴۸۸۹۱۲:۲۹:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
کرسنت رو دار و دسته شما بهم زدن نه زنگنه !
ناشناس۱۱۶۵۰۱۵۱۳:۱۴:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۱
کرسنت در سال 80 و در دولت اصلاحات منعقد شد و خود زنگنه تا سال 84 فرصت داشت آنرا اصلاح و اجرایی بکند اما چنین نکرد.
ناشناس۱۱۶۵۰۵۰۱۳:۲۹:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۲۱
دولت قبل در دادگاه لاهه مستنداتی ارائه کرده بود که ثابت می کرد در انعقاد کرسنت فساد صورت گرفته و این پرونده داشت به نفع ایران مختومه می شد که با آمدن روحانی در سال 92 و بکارگیری همان وزیری(زنگنه) که کرسنت را منعقد کرده بود رای دادگاه لاهه برعلیه ایران برگشت.
ناشناس۱۱۶۵۲۲۷۱۴:۴۶:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۲۱
مفسدها بجای بدهکار بودن طلبکار شدند آقای رییسی مفسدان کرسنت را دریابید و البته جرایم مستقیم هجده مییلیر دلاری ناشی از آن و جرایم غیر مستقیم شکایت ترکیه بواسطه آن که منجر به ارسال دو میلیارد دلار گاز مجانی سد را هم دریابید ..اینها را محاکمه و مجازات کنید
ناشناس۱۱۶۴۷۲۱۱۱:۲۴:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۱
چرا خاوری و شیخ الاسلامی غیابا" محاکمه علنی نمی شوند؟
majid r۱۱۶۴۷۲۳۱۱:۲۵:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۲۱
پاسخ و واكنش منطقي قوه قضاييه : ضمن استقبال از ورود رئيس جمهور براي مقابله با فساد ، خواهان معرفي متهمان به قوه قضاييه شود. بهترين دوست جمهوري اسلامي كسي است كه بيشترين مبارزه با فساد را داشته باشد شايد ابتدا تلخ باشد ولي نتايج شيريني در پي دارد. وسلام.
ناشناس۱۱۶۴۷۳۰۱۱:۲۸:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۲۱
چرا دادگاه فریدون و مهدی رفسنجانی بدون سانسور بخش نمیکنند یا در روزنامه منتشر کنند
ناشناس۱۱۶۴۸۲۸۱۲:۰۹:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۲۱
غیرعلنی بودن دادگاه حسین فریدون و مهدی هاشمی برای حفظ حرمت رئیس جمهور و رئیس اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.
ناشناس۱۱۶۴۹۴۷۱۲:۵۴:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
اینهم دروغی دیگر برای توجیه رفتار اشتباه
ناشناس۱۱۶۵۰۱۹۱۳:۱۶:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲۱
دادگاه حسین فریدون غیرعلنی بوده و روحانی اینقدر عصبانی است اگر علنی بود روحانی چه می کرد ؟!
ناشناس۱۱۶۵۰۷۴۱۳:۳۸:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
اگر دادگاه حسین فریدون علنی بود خود شماها میگفتین می خواستن آبروی روحانی رو ببرند.
ناشناس۱۱۶۴۷۳۲۱۱:۲۸:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۱
چرا قوه قضاییه با زمین خواران، کو خواران، جنگل خواران، ساحل خواران و صاحبان باستی هیلز در لواسان و مشهد و ..... برخورد نمی کند؟ چرا گیت باستی هیلز لواسان دوباره برپا شده؟
ناشناس۱۱۶۴۷۳۷۱۱:۳۰:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
بجای جواب دادن به حرف های روحانی، پیگیر فسادهای میلیارد دلاری که او آدرس هایش را در یزد اعلام کرد، باشید.
ناشناس۱۱۶۴۷۴۰۱۱:۳۱:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
تا مبارزه با فساد در حرف باشد، سنگ عدالت بنا نمی شود.
ناشناس۱۱۶۴۸۳۵۱۲:۱۱:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۲۱
با اقدامات قوه قضاییه در 6 ماهه گذشته 7200 میلیارد تومان از اموال مردم به بیت المال برگردانده شده است که جای تقدیر دارد.
ناشناس۱۱۶۴۷۴۷۱۱:۳۵:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۲۱
متاسفانه در نظام اداري و قضايي كشور ما بي نظمي و نا هماهنگي موج مي زند براي مثال حكم تخريب منزل مسكوني فردي كه در دشت ساخته شده آمده است و قرار است تا آخر هفته تخريب شود همزمان همسايه هاي ديوار به ديوار همان شخص مجوز اتصال شبكه گاز رساني را براي منازل مسكوني كه ساخته اند گرفته اند.
ناشناس۱۱۶۴۷۴۹۱۱:۳۶:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۲۱
مبارزه با فساد باید ابتدا از خودی ها شروع شود. باید یقه خودی هایی که با فساد آلوده شده اند را چسبید. وگرنه برخورد با چند مسئول دون پایه هیچ ارزشی ندارد.
علی۱۱۶۴۷۵۳۱۱:۳۶:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
فعلا که یک عده خادم ملت نمی‌توانند پول بیت المال را از غاصبان وصول کنند مثنوی سرایی هم فایده ای ندارد . بابک زنجانی هم اتلاف وقت میکند.
ناشناس۱۱۶۴۸۴۳۱۲:۱۳:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت یک بیستم خسارت کرسنت هم نیست دستگاه قضایی باید به پرونده فساد عظیم کرسنت در اسرع وقت رسیدگی نماید.
ناشناس۱۱۶۴۹۴۹۱۲:۵۵:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۲۱
تو موافق دزدی های بابک زنجانی هستی؟
ناشناس۱۱۶۵۰۲۲۱۳:۱۸:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۲۱
بابک زنجانی در شرایط تحریم در فروش نفت و واردات ارز به کشور و دور زدن تحریم ها نقش موثری داشت.
ناشناس۱۱۶۵۰۴۱۱۳:۲۵:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۱
من موافق دزدی نیستم اما 2 میلیارد در مقابل 50 میلیارد دلار تقریبا"هیچ است و رسیدگی به کرسنت باید در الویت دستگاه قضایی باشد.
ناشناس۱۱۶۴۷۵۸۱۱:۳۸:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
برخورد قوه قضاییه با فساد کافی نیست.
ناشناس۱۱۶۴۷۷۰۱۱:۴۳:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۱
چیزی که ما داریم می بینیم مبارزه با افراد فاسده نه مبارزه با فساد، اونهم افراد فاسد رده دوم! ریشه های فساد مثل تقسیم مردم به خودی و غیرخودی، رانت و قوانین بد سرجای خود هستند.
ناشناس۱۱۶۴۸۳۶۱۲:۱۲:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۲۱
مخصوصا وزارت نفت
ناشناس۱۱۶۴۷۷۷۱۱:۴۷:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۱
شما در مقالات متعدد پاسخ داده ايد به پاسخ ديگران نيازی نيست!
ناشناس۱۱۶۴۷۸۹۱۱:۵۱:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۲۱
اگر افراد مورد بحث مقصر بودند و تاکنون قوه قضائيه با آنها برخورد نکرده در اينصورت قوه قضائيه قصور کرده! و اگر مقصر نيستند، شاخ و شونه کشيدن برای آنها معنا ندارد.
ناشناس۱۱۶۴۸۰۴۱۱:۵۸:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
اصلا صدرصد حرف روحانی اشتباه ایا همچی پرونده های از قبل وجود داره؟ چرا تا الان رسیدگی نشد بهش حالا که روحانی حرفی زده جای جنجال و هیاهو که رییس جمهور داره دروغ میگه سران 3قواه بشینن جلو مردم و حقیقت رو بیان کنن تا مردم هم بفهمن چه خبره هر روز بگم بگم میکنن داستان چیه
ناشناس۱۱۶۴۸۶۷۱۲:۲۱:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۲۱
سخنگوی قوه قضاییه: اگر فسادی رخ داده چرا الآن اعلام می کنند ؟
ناشناس۱۱۶۵۵۲۳۱۸:۲۰:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۲۱
مدتها انتظار کشيدند تا شما اقدام و اعلام کنيد، چون خبری نشد اعلام کردند.
وحید۱۱۶۴۸۰۷۱۲:۰۰:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۲۱
در حال حاضر با توجه به اینکه از زمان خرید اوراق تا بلوکه شدن آنها مدت زمان طولانی گذشته( عملاً مصادف با سه دولت بوده) منطقی است قوه قضائیه با بررسی های لازم مقصرین و قصورکنندگان احتمالی را شناسایی و مجازات کند.
ناشناس۱۱۶۴۸۲۱۱۲:۰۶:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۲۱
چرا قوه قضاییه به پرونده زمین های نجومی قالیباف اصولگرا رسیدگی نمیکنه ؟؟
ناشناس۱۱۶۴۸۷۲۱۲:۲۳:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
دروغ املاک نجومی برای سرپوش گذاشتن بر حقوق های نجومی بود به گفته دادستان در 104 تعاونی مسکن شهرداری تخلفی صورت نگرفته بود.
ناشناس۱۱۶۴۹۰۴۱۲:۳۶:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
اره ما هم باور کردیم
ناشناس۱۱۶۵۰۲۴۱۳:۱۹:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲۱
شما باور نکن مهم نیست !
ناشناس۱۱۶۴۹۳۰۱۲:۴۸:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
نوبت شما که میشه دروغ ! بقیه فسادها همش راست سیاسی هم نیست
ناشناس۱۱۶۵۰۲۸۱۳:۲۰:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۲۱
ما به گفته دادستان باور داریم و دروغ ها را باور نمی کنیم.
ناشناس۱۱۶۴۹۵۱۱۲:۵۷:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۲۱
چون نمی خواهند رسیدگی کنند میگویند دروغ است! عجبا
ناشناس۱۱۶۵۰۶۸۱۳:۳۷:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۲۱
دروغ بزرگ این بود که میگفتن آنچنان رونقی ایجاد می کنیم که مردم به 45 هزار تومان یارانه احتیاجی نداشته باشند !
ناشناس۱۱۶۴۹۳۲۱۲:۴۹:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۲۱
همچنین پرونده بدهی سازی قالیباف برای تهرانی چند صد میلیارد بدهی برای تهرانی ها تا 20 سال اینده درست کرده !!
ناشناس۱۱۶۵۰۳۰۱۳:۲۱:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۲۱
بدهی شهرداری تهران فقط 14 هزار میلیارد تومان است که اگر دولت بدهی خود به شهرداری تهران را پرداخت نماید تسویه می شود.
ناشناس۱۱۶۵۱۲۶۱۴:۰۳:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۲۱
خوب که 14 هزار میلیارد تومن برات عددی نیست احتمالا نجومی بگیر نیستی؟؟؟؟
ناشناس۱۱۶۵۶۱۱۱۹:۳۸:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۲۱
14 هزار میلیارد تومان برای شهرداری کلانشهری مثل تهران رقم ناچیزی است.
ناشناس۱۱۶۴۸۲۷۱۲:۰۸:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
پرونده های زمان احمدی نژاد ماست مالی شده
ناشناس۱۱۶۴۸۷۵۱۲:۲۴:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۲۱
رکورد اختلاس با رقم بی سابقه 12 هزار میلیارد تومان در صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت یازدهم شکسته شد.
ناشناس۱۱۶۴۸۴۴۱۲:۱۴:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
جناب توكلي حالا رييس جمهور كه ادرس داد شما پيگير اون دو ميليارد دلار بشيد. ميگن جريان اون دو ميليارد دلار برميگرده به خريداوراق قرضه بين المللي اونم از بانكهاي آمريكايي و ترامپ كه ضرب العجل برا تحريم تعيين ميكنه دولت وقت براي ازاد سازي و فروش اين اوراق دير اقدام ميكنه يعني اصلا اقدامي نميكنه تا اينكه امريكا بلوكه ش ميكنه و دوميليارد دلار مفت و مجاني پريد.
ناشناس۱۱۶۴۸۹۲۱۲:۳۰:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۲۱
بی بین؟ افتاد؟ همه سر کاریم!!
ناشناس۱۱۶۴۹۲۷۱۲:۴۶:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
برخورد سیاسی و نمایشی ارزشی نداره راست میگید به پرونده فساد مالی دوستان اصولگرای خود رسیدگی کنید البته اگر مصلحت هست !!
ناشناس۱۱۶۵۰۳۵۱۳:۲۳:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۲۱
رسیدگی به پرونده رحیمی و مشاعی و بقایی و مه آفرید خسروی اثبات کرد که قوه قضاییه جناحی و سیاسی عمل نمی کند.
ناشناس۱۱۶۵۰۸۶۱۳:۴۳:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۱
خودت هم میدونی هیچکدوم اصولگرا نیستن
الف۱۱۶۵۶۷۲۲۰:۳۵:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۲۱
هرگز پرونده زنجانی حل نخواهد شد. منکنه افرادی کوچک و مرتبط اعدام و محکوم بشن. انشالله اقای رییسی بتواند سر مار رو قطع کنه. دانه درشتها ....
ناشناس۱۱۶۴۹۳۶۱۲:۵۰:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۲۱
لطفا به داد قوه قضاییه برسید با اینهمه قاضی بیسواد و ناآشنا به کار..
ناشناس۱۱۶۴۹۷۰۱۳:۰۳:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۲۱
فقط عمل قاطع و عادلانه و بدون تبعیض. مهرداد رادمهر
ناشناس۱۱۶۴۹۷۹۱۳:۰۵:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۲۱
با سر و صدا و نمایش چند دادگاه مردم گول نمیخورن
ناشناس۱۱۶۵۱۳۹۱۴:۰۷:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۲۱
مردمی که گول روحانی و وعده های انتخاباتی کذب او را خوردند بازهم گول می خورند.
ناشناس۱۱۶۵۰۱۷۱۳:۱۵:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۲۱
کسانی که خود و اقوامشان با استفاده از رانت، مدارس غیر انتفاعی بنا کرده اند، باید مورد باز خواست قرار گیرند.
ناشناس۱۱۶۵۲۰۱۱۴:۳۶:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۲۱
فساد مالی فریدون هم دروغ و پرونده سازی است
ناشناس۱۱۶۵۶۱۵۱۹:۴۰:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۲۱
فساد 31 میلیارد تومانی حسین فریدون برای دستگاه قضایی محرز شده و انکار ناپذیر است.
رسول مشهدي۱۱۶۶۰۴۹۰۸:۵۶:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۲۲
اگر دروغ نيست چرا متن كيفرخواست و متن حكم را نتشر نميكنند.؟
ناشناس۱۱۶۵۳۷۲۱۶:۲۷:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۲۱
شما که پیوسته از شفافیت سخن میگویید خوب آنچه رئیس جمهور خواسته شفاف پاسخ دهید
ناشناس۱۱۶۵۵۲۵۱۸:۲۱:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۲۱
حرف های دکتر روحانی 100% درست بود و قوه قضاییه باید آنرا ملاک قرار دهد و سریع عمل کند
ناشناس۱۱۶۵۵۸۸۱۹:۱۸:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۲۱
سكوت كند وكارش را بكند ملت از اين اره بده تيشه بگير اينها خسته شده
رحمان۱۱۶۵۶۳۱۱۹:۵۳:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۲۱
رئیس جمهور شخص دوم مملکت است. برازنده یک سخنگو نیست که در مورد اظهارات ایشان سخن راند. افتاد! اگه فسادی اتفاق افتاده بدون فوت وقت رسیدگی کنید. این زمان و آن زمان هم ندارد
ناشناس۱۱۶۵۷۱۸۲۱:۳۰:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲۱
منم صد میلیون حقوق میگرفتم از روحانی حمایت میکردم .الف جان لحاظ کن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین