عراقچی: منبع ناآرامی‌های عراق مشخص است/ تنها درباره موضوع حج با سعودی‌ها تماس داشتیم

گروه جهان الف،   3980818057 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفرهای متقابل میان ایران و امارات در سطح سیاسی گفت: علائم و نشانه‌های مختلفی وجود دارد که نشان می دهد دست‌های پنهانی در اختلافات میان تهران و کشورهای خلیج فارس نقش دارند.

عراقچی: منبع ناآرامی‌های عراق مشخص است/ تنها درباره موضوع حج با سعودی‌ها تماس داشتیم

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم گفت: برخی طرف‌های پنهان از اختلافات میان تهران و کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت می‌کنند.

وی که در برنامه "قصاری القول" حضور یافته بود افزود: علائم و نشانه‌های مختلفی وجود دارد که این مساله را تایید می‌کند، با تحلیل و نتیجه‌گیری می‌توان به این امر پی برد که برخی دست‌های پنهان میان کشورهای عربی خلیج فارس در این اختلافات شریک هستند و امور را به سمت و جهتی سوق می‌دهند که مردم خواهان آن نیستند.

عراقچی گفت: تهران از کشورهای منطقه انتظار دارد که ابتکار ایران در رابطه با حمایت از کشتیرانی در خلیج فارس  را بررسی و نظر خود در این رابطه را به ما اعلام کنند.

وی درمورد روابط ایران و عربستان گفت: ما تنها در رابطه با موضوع حج با سعودی ها تماس داشتیم و درحقیقت به منظور تسهیل امور حجاج میان مسئولان حج ایرانی و سعودی تماس هایی بوده و هست، به باور ما این یک وظیفه اسلامی است تا موسم حج بدون هیچ مشکلی برگزار شود.

معاون سیاسی ظریف ادامه داد: واکنش اماراتی ها به ابتکار(صلح هرمز) بهتر بود؛ در سطح سیاسی سفرهای متقابلی انجام شد و به باور ما میان ایران و امارات تفاهم بیشتری وجود دارد. امیدواریم که فضاهای آرام تری میان ایران و امارات ایجاد شود و این مساله منجر به آرامی در منطقه شود.

سید عباس عراقچی در رابطه با ناآرامی‌های عراق خاطرنشان کرد: وقتی به فضای مجازی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که شبکه های اجتماعی مرکز تولید بسیاری از توئیت‌ها و بیانیه‌هایی است که به عراق و مردم عراق می رسد اما واضح است که منبع این نا آرامی ها کجاست، دلائل و نشانه های زیادی وجود دارد که بیانات مقام معظم رهبری را تایید می کند.

بر اساس این گزارش، مصاحبه کامل سید عباس عراقچی با سلام مسافر، خبرنگار روسیا الیو م قرار است متعاقبا پخش شود.

سید عباس عراقچی به منظور شرکت در کنفرانس بین‌المللی عدم اشاعه دیروز(جمعه) راهی مسکو شد.