جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای شناسایی ۲ تن از رهبران القاعده

گروه جهان الف،   3980817081

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: این کشور تا میزان شش میلیون دلار جوایزی را برای اطلاعاتی درباره دو رهبر ارشد گروه القاعده تعیین کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در یک بیانیه منصوب به وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: بر اساس برنامه جوایز برای عدالت در وزارت امور خارجه آمریکا جایزه‌ای برای اطلاعات درباره دو تن از رهبران ارشد گروه القاعده در شبه جزیره عرب پیشنهاد می‌شود.

به این ترتیب بر طبق این برنامه بالغ بر شش میلیون دلار برای هر گونه اطلاعاتی که منجر به شناسایی یا تعیین محل سعد بن عاطف العولقی و بالغ بر چهار میلیون دلار جایزه نیز برای اطلاعات منجر به شناسایی یا تعیین محل ابراهیم احمد محمود القوصی تعیین شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد: العولقی امیر گروه القاعده در استان شبوه یمن است و علنا خواستار حمله به آمریکا و هم پیمانانش شده است.

همچنین القوصی که در سال ۲۰۱۴ به گروه القاعده در شبه جزیره عرب پیوسته سابقه چند دهه فعالیت برای القاعده را داشته و تا چندین سال نیز مستقیما برای اسامه بن لادن کار کرده است.

در این بیانیه تصریح شد:‌ القوصی در فضای مجازی برای تشویق عوامل خودسر به حملات انفرادی علیه آمریکا تبلیغ کرده است.

این وزارتخانه همچنین خاطرنشان کرد: القوصی در سال ۲۰۰۱ در پاکستان بازداشت شده و یکی از زندانیان گوآنتانامو بوده است اما در سال ۲۰۱۰ دو سال بعد از اعتراف به حمایت از القاعده به سودان بازگشت.