پزشکان کلاه خود را قاضی کنند، مردم توان افزایش تعرفه‌های درمانی را ندارند

گروه اجتماعی الف،   3980814046 ۸۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

سهم بخش سلامت از سبد هزینه‌های خانوار به دلیل افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی در جریان اجرای طرح تحول سلامت افزایش ۲۰ درصدی داشته است. کارشناسان سلامت پیشنهاد می‌کنند، جامعه پزشکی ضمن توجه به شرایط اقتصادی مردم درخواست‌های غیر متعارفی درخصوص افزایش تعرفه‌ها نداشته باشد.

پزشکان کلاه خود را قاضی کنند، مردم توان افزایش تعرفه‌های درمانی را ندارند

به گزارش، الف مطابق قانون، نرخ تعرفه‌های خدمات درمانی  قبل از شروع هر سال با تائید شورای عالی بیمه و مصوبه هیات دولت اعلام می‌شود. امسال نیز هم‌زمان با شروع بررسی بودجه سال ۱۳۹۹، جلساتی از سوی سازمان نظام پزشکی کشور برای تعیین تعرفه برگزار شده است. محمد جهانگیری، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی درخصوص جلسات مذکور گفت: «بر اساس قانون، شورای عالی بیمه باید تعرفه‌ها را بر اساس قیمت واقعی، قبل از اعلام بودجه هرسال مصوب کند، بر همین اساس سازمان نظام پزشکی چندین جلسه کارشناسی را در این حوزه برگزار کرده است که هدف از آن واقعی شدن نرخ تعرفه‌ها است».

 پیش‌تر نیز، محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ضمن انتقاد از تعرفه‌های پایین خدمات درمانی سال ۱۳۹۸گفته بود: «با تعیین قیمت واقعی تعرفه‌های خدمات درمانی سال ۱۳۹۹، حداقل معلوم می شود که پزشکان برای سلامت مردم یارانه می پردازند. درست مثل قیمت بنزین که دولت اعلام می‌کند قیمت واقعی آن مثلا پنج هزار تومان است و الان هزار تومان از مردم گرفته می شود». سال ۱۳۹۸ نرخ خدمات تشخیصی درمانی بخش دولتی و خصوصی به ترتیب دارای افزایش ۱۰ و ۱۳ درصدی بود. موضوعی که مورد انتقاد جامعه پزشکی قرار گرفت و محمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار اصلاح تعرفه‌های ابلاغی دولت و افزایش ۴۰ درصدی آن به دلیل عدم تطابق با تورم و رشد هزینه‌ها شد.

تلاش پزشکان برای افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی سال ۱۳۹۹ درحالی است که کارشناسان اقتصاد سلامت معتقدند، در جریان اجرای طرح تحول سلامت، تعرفه‌های خدمات درمانی افزایش زیادی داشته است و تا چند سال آینده هیچگونه افزایشی معنا ندارد. لازم است ذکر شود با اجرای طرح تحول سلامت به واسطه افزایش ضریب تعرفه خدمات پزشکی (k)، قیمت خدمات درمانی، حداقل ۲.۲ برابر شد، مجموع دستمزد پرداختی به پزشکان هم در سال ۱۳۹۵ نیز نسبت به سال ۱۳۹۲، سه و نیم برابر گردید.

مخالفت نمایندگان مجلس با افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی

فشار جامعه پزشکی برای افزایش غیرمتعارف تعرفه‌های خدمات درمانی سال آینده واکنش برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به همراه داشته است. سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره گفت: « تعرفه‌های خدمات درمانی سال ۱۳۹۹ نباید بیش‌تر از ۱۰ درصد افزایش داشته باشد. باید توجه داشت که حقوق کارمندان و کارگران هرساله افزایش ۱۰ درصدی دارد. با چه منطقی جور در می‌آید که پزشکان انتظار افزایش بالای 10 درصد تعرفه‌های خود باشند». حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم با اشاره به افزایش بسیار زیاد تعرفه‌ها در جریان طرح تحول سلامت، اظهار داشت: «افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی در سال ۱۳۹۹، ظلم به مردم مستضعف و مبارزه با انقلاب اسلامی است. در جریان طرح تحول سلامت تعرفه‌ها افزایش ۳۵۰ درصدی داشته و تا چند سال آینده هیچگونه افزایشی معنا ندارد».

افزایش ۲۰ درصدی سهم درمان در سبد هزینه خانوار 

به اعتقاد کارشناسان اقتصاد سلامت، طی چند سال گذشته سهم بخش سلامت از سبد هزینه‌های خانوار افزایش قابل توجهی داشته است. بر اساس گزارش‌های مرکز آمار ایران از زمان اجرای طرح تحول سلامت (۱۳۹۲) تا سال ۱۳۹۶ سهم بخش سلامت از سبد هزینه خانوار افزایش ۲۰ درصدی داشته است. موضوعی که ارتباط مستقیمی با افزایش سرسام‌آور تعرفه‌های درمانی در جریان طرح تحول سلامت دارد. گفتنی است، بر اساس آمارهای ارائه شده، در سال ۱۳۹۷، هزینه‌های  بهداشت‌ودرمان خانوارهای شهری ۴/۲۲ درصد و خانوارهای روستایی ۱/۳۱ درصد نسبت به سال ۱۳۹۶ افزایش داشته است.

ضرورت یکسان‌سازی تعرفه‌های بخش دولتی و خصوصی 

درحال حاضر تعرفه‌های خدمات درمانی بخش خصوصی و دولتی دارای اختلاف ۴ برابری هستند. بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۹۸ ضریب ریالی (k) حرفه‌ای کلیه خدمات و مراقبت‌های سلامت بخش خصوصی چهارصد و دوازده هزار  (۴۱۲.۰۰۰) ریال تعیین شده است. این درحالی است که ضریب ریالی (k) همین خدمات در بخش دولتی، نود و پنج هزار و دویست (۹۵.۲۰۰) ریال است.

رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این باره اظهار داشت: «تفاوت تعرفه‌ها در یک عمل جراحی در بیمارستان دولتی و خصوصی بسیار فاحش است، این موضوع جذابیت های لازم برای پزشکان جهت ماندگاری در بخش دولتی را از بین می‌برد». وی در ادامه اظهار داشت: «در صورت یکسان‌سازی تعرفه‌های بخش خصوصی و دولتی فشار وارده به بیماران در بخش خصوصی از بین می‌رود و خدمات بخش دولتی نیز از لحاظ کیفی توسعه می‌یابد». با این حال باید یادآوری کرد با توجه به شرایط اقتصادی، میزان تعرفه‌های خدمات درمانی با درآمدهای مردم همخوانی ندارد و زمینه‌‌های افزایش آن هم وجود ندارد. کارشناسان سلامت پیشنهاد می‌کنند، جامعه پزشکی ضمن توجه به شرایط اقتصادی مردم درخواست‌های غیر متعارفی درخصوص افزایش تعرفه‌ها نداشته باشد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۵۸۹۳۱۰۹:۴۱:۱۶ ۱۳۹۸/۸/۱۷
مطلقا دروغه. درآمد تمامی پزشکان بعد از اجرای طرح تحول سلامت، نه تنها زیاد نشد. بلکه کم هم شد. تازه همین درآمد هم بعضا بعد از یک تا دو سال، توسیه حساب میشه. دولت پزشکان را سپر بلا کرده
ناشناس۱۱۵۹۲۴۹۱۴:۴۴:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۱۷
برو بابا یا پزشکی یا منافعی داری
ناشناس۱۱۵۹۶۶۵۰۱:۰۶:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۱۸
هر زمان مقامات کلاه خود را قاضی کردن و دست از تو جیب مردم برداشتن پزشکان هم تعرفه را بلا نمی برند !
حمید۱۱۵۹۷۵۵۰۸:۵۱:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۱۸
چه ربطی به مقامات داره شما مردم را درک کنید
ناشناس۱۱۵۸۹۳۹۰۹:۵۳:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۱۷
پزشکان کلاه خود را قاضی کنند از ان حرف هاست مثل ان میماند که بگوییم دولت کلاه خود را قاضی کند در برابر گرانی ها
ناشناس۱۱۵۸۹۴۴۱۰:۰۰:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۱۷
متاسفانه ما ملت خودخواهی هستیم و معمولا جز به خود و خانوادمون به کسی فکر نمی کنیم....
ناشناس۱۱۵۸۹۴۵۱۰:۰۰:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۱۷
تنها پزشکان که نیستند همه چیز گران شده بهتر نیست ارزش پول ملی یک بار برای همیشه حفظ شود که دارد همه مردم را زیر خط فقر میبرد چرا چنین مقالاتی نوشته نمیشه گیریم پزشکان قبول کردن با گرانی دارو و بقیه اجناس چه کنیم دولت ها عوض انکه سرانه درامد مردم را بالا ببرند مردم را به قهقرا دارند میبرند و هرکه میاد اقتصاد را بدتر کرده و فقط تعریف از خود میکنند.
ناشناس۱۱۵۸۹۴۶۱۰:۰۰:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۱۷
پزشک هم یک انسان است و خرج زندگی دارد. گرانی برای همه است. نمی توان توقع بیجا از پزشکان داشت.
ناشناس۱۱۵۹۷۴۹۰۸:۴۴:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۱۸
خرج زندگی یک پزشک در چه سطحی و معطوف به چه مواردی است؟ آیا قابل قیاس با خرج زندگی یک کشاورز، کارمند، کارگر یا حتی یک مهندس هست؟
ناشناس۱۱۵۸۹۵۱۱۰:۰۵:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۱۷
پزشکان باید بر اساس سابقه، تبحر، مدرک و دانشگاهی که در آن درس خوانده اند، سطح بندی شوند. باید دستمزد پزشکان بر اساس نظام سطح بندی تعیین شود.
ناشناس۱۱۵۸۹۵۵۱۰:۰۶:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۱۷
به نظر من نه تنها پزشکان باید کلاه خودرا قاضی کنند بلکه همه اصناف از تاجر گردن کلفت بازار تا ان کارهای خدماتی باید کلاه خود را قاضی کنند وهمه به نرخ واقعی برگردند تا همه به ارامش برسند
ناشناس۱۱۵۹۳۷۸۱۷:۲۲:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۱۷
اول دولت از خودش و ارزش پول ملی شروع کنه ما هم خواهیم کرد
ناشناس۱۱۵۸۹۵۹۱۰:۰۹:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۱۷
باعث تمام این گرفتاریها نبود استقلال بانک مرکزی که نتوانسته ارزش ریال را حفظ کنه و ما را به اینجا کشانده و دارد بدتر میشود گرانی هزینه ها بر اثر بی ارزش ریال و بالا نرفتن درامد ها به همان نسبت میباشد حالا پول بدون پشتوانه چاپ کنید که هنوز دارید میکنید
ناشناس۱۱۵۹۱۹۲۱۳:۴۶:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۱۷
باید طرحی در مجلس تصویب بشه که پزشکان دانشگاه آزادی یا پردیس بین المللی یا سهمیه ای در تابلو مطبشان موظف به اعلام باشند.
ناشناس۱۱۵۹۸۴۹۱۰:۳۱:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۱۸
پزشک سهمیه ای دولتی خطرناک تر است
ناشناس۱۱۵۹۱۹۹۱۳:۵۲:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۱۷
احساس میکنم اداره مالیات با پزشکان تسامح و تساهل میکنه و حقوق حقه بیت المال رو ازشون اخذ نمیکنه. نمونش تفاهم نامه تعیین ۷۰ درصد درآمد پزشکان به عنوان هزینه است که از مالیات معاف میشه. نمونش تعیین فقط ۲ درصد جریمه برای پزشکانی که کارتخوان نصب نکردن. نمونش تعیین فقط ۱۰ درصد مالیات بر پزشکان در شرایطی که در دنیا تا ۷۰ درصد مالیات از پزشکان اخذ میشه.
ناشناس۱۱۵۹۳۳۰۱۶:۲۴:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۱۷
هيچ جاي دنيا از پزشك ماليات ٧٠٪؜ نميگيرند. حداكثر ٤٠٪؜ هست براساس حقوق بالاي ٤٠٠ هزاردلار... پزشك حقوق ٤٠٠ هزار دلاري ميگيره كه ٤٠٪؜ ماليات بده؟ چخبر از ماليات وكيل و دلال و طلافروش و تاجر و ساير جامعه؟ اين اخبار عليه پزشكان صرفا شانتاژ دولت و ايجاد درگيري بين اقشار مختلف مردم براي حواس پرتي از ناكارامدي شديد هست..
ناشناس۱۱۵۹۵۴۱۲۱:۱۷:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۱۷
400 هزار دلار برای جامعه ای که حداقل حقوقش 50 هزار دلار هست یعنی 8 برابر حداقل حقوق اگر دوستان پزشک درآمد ماهیانشون 8 برابر 1.5 میلیون یعنی 12 میلیون کمتر هست همون 10 درصد رو ب ن
ناشناس۱۱۵۹۲۴۵۱۴:۴۲:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۱۷
یکی از مشکلات اساسی دیگه بانکهای به اصطلاح خصوصی هستند که در واقع یا خصولتی هستند یا خودمونی. اینها پولهای کلانی رو از بانک مرکزی وام میگیرند. این پولها بعضا وارد بازارهای غیرسازنده مثل دلار و سکه میشه. یا اینکه با افزایش بدهیشون بانک مرکزی رو مجبور به چاپ پول میکنن. این کارها باعث تورم میشه و دودش میره توی چشم مردم.
ناشناس۱۱۵۸۹۶۳۱۰:۱۲:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۱۷
بیش از پزشکان دنیا درامد دارند کمتر از آنها مالیات می دهند. دو لپی !
ناشناس۱۱۵۹۱۸۰۱۳:۴۱:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۱۷
عزیز جان بدون تحقیق صحبت نکنید،ایران بهشت بیماران است چون پرداخت هزینه بعهده پزشک و پرسنل درمانی است نه دولت.کافیست کمی دقت کنی یا در اینترنت سرچ کنی.
ناشناس۱۱۵۹۳۳۸۱۶:۳۹:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۱۷
درسته عزيزم. پزشکان به بيماران زير ميزی ميدن!
ناشناس۱۱۵۹۲۰۰۱۳:۵۲:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۱۷
مالیات ک نمیدن وقتی هم ک تعرفه هاسون هرسال میره بالا،10درصدافزایش حداقل ویزیتها،ک مثلا30هزارتومنه 33هزارتومن میشه ضرب درمیانگین بیماران طی روز ضرب درماه...کاش پزشکان هندی واردکنند هم دانششون ازپزشکی بهتره واقعا،هم تعرفه هاشون بسیار ارزان....پزشکی نه هنره نه شغله نه خدماته،
ناشناس۱۱۵۹۵۰۹۲۰:۲۲:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۱۷
ویزیت متخصص در ایران 3.5 دلار و در امارات 95 دلار و در عراق 60 دلار، جالبه اونوقت پزشک ایرانی پولداره.
ناشناس۱۱۵۹۷۲۴۰۸:۰۱:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۱۸
خوب برید اونجا کسی جلوتونو نگرفته ابتدا هزینه تحصیل رایگان رو به دلار بپردازید بعد بروید
ناشناس۱۱۵۹۷۵۴۰۸:۵۱:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۱۸
سطح دستمزدکارگرساده تو امارات1500دلاره نه ایران ک130دلارمیدن ضمناپزشکابرن دبی یاهرکشوردیگه لازم نکرده منت بزارند هندی بهتره تا این کلاهبرداران...
ناشناس۱۱۵۸۹۶۴۱۰:۱۲:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۱۷
اصولا" بسیاری ازپزشکان دنبال پول هستند. و به این منظور کارهای زیر را انجام می دهند: پزشکان عمومی و گاها" متخصص در مناطق محروم از نا آگاهی مردم سو استفاده کرده و بر روی تابلوی مطبشان چندین حوزه پزشکی را درج می کنند. مانند: داخلی - اطفال - پوست - روماتیسم و اینجور القا می کنند که آچار فرانسه هستند! بعضی از پزشکان عمومی بر روی تا بلوی مطب خود فقط یک حوزه را درج می کنند و اینجور وانمود می کنند که متخصص آن رشته هستند. مانند: پوست یا داخلی بسیاری از پزشکان بر روی سر برگ نسخه خود عنوان می کنند که عضو انجمن تخصصی در آمریکا و اروپا هستند و به این صورت القا می نمایند که از سطح دانش بالایی برخوردار هستند. مانند : عضو انجمن رادیولوژیستهای آمریکا در حالیکه برای عضو شدن در این انجمنها باید فقط سالانه چند صد دلار حق عضویت دهند. بعضی از پزشکان از طریق آگهی دادن در روزنامه ها، سایت ها ، مجلات و آگهی نامه های منطقه ای در محلات تهران به تبلیغ خود می پردازند. زیر میزی و پاسکاری به همکار و آزمایشگاه دوست و داروخانه و.... که دیگر جای خود را دارد.
ناشناس۱۱۵۸۹۷۴۱۰:۲۱:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۱۷
من تا حالا ندیدی پزشکی ایرانی تونسته باشه کسی رو درمان کنه! خداوکیلی کدومتون تا حالا توسط پزشک درمان شدید؟ منکه هرکی از اقوام و دوستان میشناسم رفتن دکتر چند وقت بعدش مردن.
ناشناس۱۱۵۹۱۴۹۱۲:۵۸:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۱۷
شما احتمالا در غار زندگی می کنی. اگه کارشون مهم نیست چرا اینقدر تقلا می کنید.اختلاس و دزدی و بی لیاقتی مدیران و ژنهای خوب پدر مملکت را درآورده , پزشکان و مردم را به خاطر هزینه واقعی درمان که وظیفه بیمه و خود دولت هست, به جان هم انداخته اند.کمی تعقل بد نیست. درآمد مردم را با اروپا مقایسه نمی کنند ولی قیمت خدمات گاز و برق و .... را می خواهند اروپایی کنند.
ناشناس۱۱۵۹۱۸۴۱۳:۴۲:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۱۷
شما باید به چشم پزشک مراجعه کنی.
ناشناس۱۱۵۹۲۸۷۱۵:۴۴:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۱۷
به سلامتی
ناشناس۱۱۵۸۹۷۵۱۰:۲۱:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۱۷
باید فکر اساسی کرد فقط پزشکان نیستند از خودر و لوازم یدکی گرفته تا همه چیز بقیه را چه کنیم و وقتی پول بدون پشتوانه چاپ میشه و درامد اکثر مردم به همان نسبت تغییر نمیکند اخرش تبدیل به فلاکت میشه که شده شما دست روی پزشکان گذاشتید البته به حق گفتید.
ناشناس۱۱۵۸۹۸۳۱۰:۲۴:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۱۷
چیزی برای پزشک ها مهم نیست. فقط پول
ناشناس۱۱۵۸۹۸۴۱۰:۲۶:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۱۷
تا ده سال نباید افزایش تعرفه پزشکی انجام بگیرد تا تعرفه ها اصلاح شوند
ناشناس۱۱۵۹۵۷۵۲۲:۱۱:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۱۷
بیشتر!
ایلامی۱۱۵۸۹۸۷۱۰:۲۸:۲۲ ۱۳۹۸/۸/۱۷
پزشکان متخصص شهر بنده از 30 میلیون تا 400 میلیون تومان درآمد ماهانه دارند، خانه های لاکچری و خودروهای لوکس فقط متعلق به این قشر است. چرا کسی به فکر کاهش فاصله طبقاتی نیست؟! ازشان میشناسم هر شش ماه یک واحد آپارتمانی میخرند و آنوقت کارمند بینوا باید تا آخر عمر مساجر اینها باشد.
ناشناس۱۱۵۸۹۹۷۱۰:۴۰:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۱۷
مقصر کل سیستم و دولتها بودن و هستند که اقتصاد را نابود کردن اگر فقط مشکل پزشکان بودن قبول کردنی بود ولی چنین نیست تمام اقتصاد با درامد مردم هم خوانی ندارد
ناشناس۱۱۵۸۹۹۹۱۰:۴۱:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۱۷
به پزشکان التماس میکنید؟ ظرفیت رو افزایش بدید تا اونا بهتون التماس کنند ملت ایران به اندازه کافی بدبختی داره
ناشناس۱۱۵۹۰۲۹۱۱:۲۵:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۱۷
مگه مملکت قانون نداره که شما اینجور التماس می کنید که پزشکان کلاه خود را قاضی کنید یعنی دارید التماس می کنید که توربخدا پزشکان تعرفه اتون رو گرو ن نکنید !!! البته برای پزشکان قانون و مردم معنی نداره خودشون قانون هستند
ناشناس۱۱۵۹۰۴۳۱۱:۴۲:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۱۷
تنها راه نجات بهداشت و درمان کشور افزایش ظرفیت پزشکی هست هم تعداد سهمیه ها کم میشه هم خدمات بهتر ارائه میشود
ناشناس۱۱۵۹۱۸۹۱۳:۴۵:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۱۷
به همین خیال باش.خدمات امروز رو روی یک کاغذ بنویس و با ده سال اینده مقایسه کن.جناب بیشتر پزشکان یا به شغل دیگری رو اوردن یا دارند مهاجرت میکنند.چون مردم ناسپاسی هستیم.
توكل۱۱۵۹۲۷۲۱۵:۱۲:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۱۷
مهاجرت ميكنن چون اينجا به لطف بخش درمان خصوصي جيبشون رو پر از پول كردن و اونجا خرج ميكنن،وگرنه همه ميدونن مدارك پزشكي ايران هيچ كجاي دنيا معتبر نيست،٦ ماه اينجا مردم رو تيغ ميزنن،٦ ماه اونجا مثل بچه حرف گوش و مودب خرجش ميكنن
ناشناس۱۱۵۹۰۵۲۱۱:۴۹:۲۰ ۱۳۹۸/۸/۱۷
چرا آرایشگاه ها نرخ نامه مصوب دارند ولی دندانپزشکی هیچ نرخی ندارد؟
ناشناس۱۱۵۹۰۵۳۱۱:۴۹:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۷
اداره مالیات با تعیین جریمه 2 درصدی برای پزشکان که کارتخوان نصب نمیکنن و مالیات نمیدن عملا اونها رو به فرار مالیاتی تشویق کرد. علت این همه مماشات مسئولان مالیاتی با پزشکان چیست؟ یک تفاهم نامه هم بین اداره مالیات و نظام پزشکی امضا شده که طبق اون 70 درصد درآمد پزشکان به عنوان هزینه تعیین شده و کلا معاف از مالیاته. باید اون مسئول اداره مالیات رو که این تفاهم نامه رو امضا کرده به جرم ضرر رساندن به بیت المال دادگاهی کرد.
ناشناس۱۱۵۹۰۵۵۱۱:۵۲:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۱۷
یک دختر خانم متولد 72 که دندونپزشکه ماهی 80 میلیون درآمد داره و با ماشین النترا میگرده. وضعیتی که پدر من با سی سال کار و بازنشسته شدن هنوز آرزوشو داره.
ناشناس۱۱۵۹۰۵۸۱۱:۵۳:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۱۷
همراهی مشکوک اداره مالیات با پزشکان ثروتمند و عدم استخراج حق بیت المال از این قشر فوق ثروتمند جای سوال دارد.
حشمت۱۱۵۹۰۸۱۱۲:۰۶:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۱۷
علی الخصوص دندانپزشکان، طرف چرا باید برای یک ساعت کار روی یک دندان مبلغ 800 هزار بگیرد؟!!!کدام شغل تخصصی برای یک ساعت 200 هزار میگیرد که اینها اینقدر زیاد میگیرند؟باید تعرفه ها کاهش یابد.
ناشناس۱۱۵۹۱۲۰۱۲:۳۷:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۱۷
نصاب کولر گازی دوتکه، برای یک ساعت نصب کولر، چهار صد هزار تومان گرفت!
ناشناس۱۱۵۹۳۴۷۱۶:۴۶:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۱۷
نصب کولر مجانيه مگر اينکه قاچاق باشه و گارانتی نداشته باشه.
ناشناس۱۱۵۹۱۷۷۱۳:۳۸:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۱۷
بنده رفتم نمایندگی سایپا روغن و فیلتر عوض کنم و دستمزد ان سیصدهزار تومان گرفت.فقط دستمزد.پیگیری کردم به جایی نرسیدم.
ناشناس۱۱۵۹۰۸۳۱۲:۰۷:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۱۷
پزشک که نباید چوب نداری مردم را بخورد . مردم اگر ندارند دولت خرجشان بکشد . اینجا ایران است با میلیاردها دلار ذخایر زیرزمینی که دست دولت است
ناشناس۱۱۵۹۶۷۶۰۱:۵۷:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۱۸
پزشک محبت کند به جای بیت المال، از جیب پدر بزرگوارش در کشورهای دیگر تحصیل کند و سپس به کشور بازگردد و چنین ادعایی داشته باشد!
ناشناس۱۱۵۹۰۹۱۱۲:۱۷:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۱۷
؛ سنگینی مالیات بر درامدشان از محل نصب کارتخوان را به دوش بیماران انداخته اند . هر پزشکی مبلغ 2000 تا 5000 تومن انداخته روی مبلغ ویزیتش !
ناشناس۱۱۵۹۰۹۳۱۲:۱۹:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۱۷
کلاهی که ندارند را قاضی کنند؟
ناشناس۱۱۵۹۰۹۴۱۲:۱۹:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۱۷
پزشکان در مورد نصب کارتخوان و دادن مالیات نشون دادن اگر نخوان کاری رو بکنن نمیکنن به نظرم سر این قضیه هم کوتاه نمیان نهایتش اینه که هر دفعه چهار تا دارو الکی اضافه مینویسن و حق الزحمه رو از داروخانه کناری میگیرن یا این که جلسات درمانی رو الکی طول میدن و با زیاد کردن تعداد دفعات مراجع بیمار و گرفتن چند باره حق ویزیت در نهایت به خواستشون میرسن.
ناشناس۱۱۵۹۰۹۷۱۲:۲۱:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۱۷
سازمان مالیات پزشکا همشون دارن دارن از مردم مالیات میگیرن نصب کارتخوان باعث شده همشون بندازن روی مبلغ ویزیتشون
ناشناس۱۱۵۹۱۰۹۱۲:۳۱:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۱۷
مشکل فقط پزشکان نیستند. مثلا خود مردم چقدر بابت سرماخوردگی ساده به پزشک مراجعه میکنند؟ در کشورهای پیشرفته بابت سرماخوردگی ساده به ندرت ممکنه قرص داده بشه. اما در ایران شما بابت ساده ترین سرماخوردگی هم کلی قرص و احتمال آمپول هم دریافت میکنید! یا مثلا در ایران چقدر سزارین زیاد شده؟ این هم سوء استفاده برخی پزشکانه که بی دلیل سزارین رو تجویز و یا اجرا میکنند و هم خواست مردم که نمیدونن سزارین یک کار غیرطبیعیه که میتونه آثار بدی داشته باشه و نسل آینده ما رو هم دچار مشکل کنه. اینجا علاوه بر پزشکان پای وزارت بهداشت هم گیره. چرا وزارت بهداشت علیه این موارد تبلیغات نمیکنه؟ چون درآمد پزشکان کم میشه؟ بهتر نیست اسم وزارت بهداشت رو بگذاریم وزارت پزشکان؟
ناشناس۱۱۵۹۱۳۱۱۲:۴۷:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۱۷
لابد باید پول عدم فروش نفت و بی عرضگی دولت در تامین اجتماعی و یارانه دزدیده شده ملت رو پزشکان تقبل کنند؟ تورم برای مردم است و پزشکان جزو مردم نیستند؟ بعد حقوق پرسنل شاغل نزد پزشکان هم تابع تورم نیست هزینه مطب و بیمارستان هم جزو تورم نیست؟ خیلی رو دارین
حمید۱۱۵۹۱۴۳۱۲:۵۳:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۱۷
درامد پزشکان بالاست وزارت پزشکا رو بکنید وزارت بهداشت ظرفیت های پزشکی رو ببرید بالا انحصارات پزشکا رو بردارید ببینید درمان مردم درست میشه یا نه
ناشناس۱۱۵۹۱۶۶۱۳:۱۷:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۱۷
برخی دندان پزشکان برای کشیدن یک دندان یک میلیون و سیصد هزار می گیرند. برای ایمپلنت هشت میلیون. واقعا نظارتی نیست. سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت مقصر است. خیلی از خانه های گران قیمت و ماشین های لوکس را پزشکان می خرند و بعضا یا در آمریکا، یا اروپا در حال سیر و سیاحت هستند.
ناشناس۱۱۵۹۱۷۰۱۳:۲۱:۰۳ ۱۳۹۸/۸/۱۷
در این این قشر از جامعه، انسان های با وجدانی هم وجود دارند که به بیماران کمک می کنند. ولی تعدادشون به حد اکثر ۲ در یکصدهزار می رسه و از این تجاوز نمی کنه. این ها مردم را به شکل پول، دارو فروش و آزمایشگاه ها را به شکل پورسانت و دولت رو به شکل خادمشون نگاه می کنند.
رسول۱۱۵۹۱۹۱۱۳:۴۶:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۱۷
من خودم پزشکم؛با کاهش تعرفه موافقم؛بنظر من باید تمام کنکور های پزشکی برداشته بشه؛و همه بروند و پزشکی بخونند؛اما ی شرط هم دارم؛در آخر از همه اونها بدون هیچ استثنا و سهمیه و.... یه آزمون برد ملی شبیه آمریکا بگیریم؛ترجیحا هم توسط یه گروه ژاپنی ک خریده نشوند و فساد؛اونوقت به هر تعداد از شایسته ترین ها گزینش بشود نه ک میخوایم بیمارستان پول کمتر بدهیم؛
ناشناس۱۱۵۹۱۹۸۱۳:۴۸:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۱۷
اگر پزشکان انصاف داشتند که این همه اختلاف طبقاتی نبود.
ناشناس۱۱۵۹۴۷۹۱۹:۳۹:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۱۷
پزشکان مسئول اختلاف طبقاتی هستند؟؟؟؟
ناشناس۱۱۵۹۲۲۰۱۴:۲۳:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۱۷
مورد دیگر اینکه نشان دادن آزمایش و عکس رادیولوژی و سونگرافی را باید بدون هزینه باشد چون اکثر پزشکان بواسطه زدوبند با این مراکز بی مورد بیمار را ارجاع می دهند که از دو سو فایده ببرند.
ناشناس۱۱۵۹۲۴۰۱۴:۴۱:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۱۷
من یک سوال دارم پزشکی که کارمند بیمارستان دولتی است ظرف ده سال چطوری چند تا درمانگاه خصوصی مجهز داره و در یک بیمارستان هم سهامداره ؟
ناشناس۱۱۵۹۳۰۷۱۶:۰۰:۲۷ ۱۳۹۸/۸/۱۷
بساز بفروشها کلاه خود را قاضی کنند کاسبها کلاه خود را قاضی کنند همه کلاه خود رو قاضی کنند
ناشناس۱۱۵۹۶۳۶۰۰:۰۲:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۱۸
والا هیچ بساز بفروشی به ماهی 300 میلیون نمیرسه.
ناشناس۱۱۵۹۳۲۵۱۶:۱۴:۳۸ ۱۳۹۸/۸/۱۷
به جای التماس به پزشکان، کاری کنید تا در آینده آنها به مردم التماس کنند تا مردم به مطبشان بروند.
ناشناس۱۱۵۹۳۲۶۱۶:۱۵:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۱۷
دولت هم کلاه خود را قاضی کند مردم تحمل افزایش قیمتها را ندارند
ناشناس۱۱۵۹۳۴۲۱۶:۴۲:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۱۷
من نمیگم حقشون نیست اما ما هم درس خوندیم رشتمون متفاوت بوده اما نمیگم بیشتر از اونا اما کمتر از اونا هم تو درس اذیت نشدیم اما چرا باید ما ماهی 3 میلیون و اونا روزی سه میلیون در آمد داشته باشن، من یه مهندسم برای نظارت یه ساختمان 1 میلیاردی 5 میلیون میگیرم 20 سال هم متعهدم حداقل 5 ماه هم دوران نظارتم طول میکشه، اونم اگه سالی دوبار بهم نقشه بیوفته، اما اینا ظرف یک ساعت بدون هیچ تعهدی 5 تومن میگیرن، اینکه یک قشری از درد کشیدن بیمار سواستفاده کنن انصاف نیست، همه مردم زحمت میکشن کارگری که شب ها خیابونارو جارو میکنه واسه 2 میلیون، نباید به خاطر نداشتن پول دندونی که میشه پر کرد رو بکشه. بیاییم همدیگرو یکم درک کنیم
شاکی۱۱۵۹۳۴۳۱۶:۴۳:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۱۷
همه چیز از عدم رعایت مساوات و برابری و برادری که در اسلام بهش اشاره شده میاد چرا باید درآمدها تفاوت فاحشی داشته باشه چرا کسی به فکر کاهش فاصله طبقاتی نیست همه در یک کشور زندگی میکنیم و همه به یک قیمت مایحتاج زندگی رو تهیه میکنیم چرا کارگر درآمدش یک میلیون و بعضی مشاغل یک ها میلیون ظلم تا کی حالا گیریم که طرف درس خونده و زحمت کشیده مگه بقیه ضحمت نمیکشن مزد آقایون نخبه همان بس که سرما و گرما و سختی کار بدنی کارگری ندارن
محمودی۱۱۵۹۳۵۴۱۶:۵۱:۰۶ ۱۳۹۸/۸/۱۷
التماس نکن. با این روند تورم ، گرانی ، ....... انتظار داری تعرفه پزشکان ثابت بمونه. پول درمان و دندانپزشکی و جراحی و دارو نداری برو یه گوشه آروم بشین و دکتر نرو جانم.
Ali۱۱۵۹۳۸۴۱۷:۲۹:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۱۷
با اینکه در هر گروهی انسانهای قانون گریز و متخلف وجود دارند ولی معتقدم در حال حاضر پزشکان پاکدست ترین و خدوم ترین جوامع ایرانند و تصور من اینه که لابی هاییکه همه اقشار مملکت را فقیر و فاسد میخواهند کمر به انهدام قداست این گروه بسته اند خواهش میکنم هوشیارانه به موضوع نگاه کنید
عجایب شهر۱۱۵۹۴۲۰۱۸:۳۷:۴۳ ۱۳۹۸/۸/۱۷
اتفاقا در این مورد پزشکان نباید کلاه خود را قاضی کنند مشکل ما تا به حال همین بوده که قیمت را به نظام پزشکی سپرده ایم بلکه دولت و مجلس باید آن قیمتی که به صلاح مردم هست را اعمال کنند.
ناشناس۱۱۵۹۴۳۹۱۸:۵۶:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۱۷
پزشکان بی رحم سفر خارجی دارند نیاز به خوشگذرانی دارند در ایام کریسمس و عید نوروز تشریف ببرید بیمارستان تا همه چیز را درک کنید
ناشناس۱۱۵۹۴۵۶۱۹:۱۱:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۱۷
به جای التماس به پزشکان ظرفیت رشته های پزشکی را افزایش دهید. کم بودن پذیرش این رشته ها باعث شده سلامت جان و روان جامعه در خطر بیفتد، مردم در مطب ها باید سر پا بایستند. پزشکان هر روز طمع درآمد بیشتر داشته باشند فقط به خاطر رانت پذیرش در دانشگاهها. مردم نسبت به پزشکان احساس کینه می کنند. فکر میکنند آنها در حال زورگویی هستند. از طرف دیگر داوطلبین کنکور به شدت گرایش به پزشکی پیدا کرده‌اند، در آینده ی نزدیک مملکت در حوزه‌های فنی صنعتی و انسانی دچار خلا وحشتناک خواهد شد. بنده هیت علمی دانشگاه هستم ورودی های رشته های فنی فوق العاده ضعیف شده اند. همانطور که پزشکان ضامن سلامت جامعه هستند مثلا مهندسان ضامن کیفیت ساختمانها نیستند؟ ضامن تولید و رشد صنعتی نیستند؟ دولت و مجلس خودشان را به ندیدن زده اند.
ناشناس۱۱۵۹۴۸۷۱۹:۴۸:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۱۷
مقصر دولت است دولت فکری به حال درامد مردم نمیکند تورم نوعی مالیات مضاعف است که مردم میپردازند پول ملی را بی ارزش شده درامد به ریال خرج هزینه به دلار اصناف و مردم مقصر نیستند سیاستگزاران هستند که راه و بیراهه را تشخیص نمیدهند .
کارشناس۱۱۵۹۵۱۲۲۰:۲۶:۱۲ ۱۳۹۸/۸/۱۷
تعرفه ها را دائم دولت افزایش می دهد و مردم را رودر روی طرف مقابل قرار میدهد . این بار رودروری پزشکان
ناشناس۱۱۵۹۵۸۰۲۲:۱۸:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۱۷
افزایش ظرفیت
محمد امین۱۱۵۹۶۲۶۲۳:۳۶:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۱۷
برادرم پزشک است.خودم دانشجوی دکترای مهندسی.من از برادر عزیزم واز همه پزشکان سرزمینم بخاطر قدر ناشناسی، نظرات ناشی از بی اطلاعی ومتاسفانه گاهی عقده گشایانه عذر خواهی می کنم.دود این نخبه کشی به چشم خودمان خواهد رفت مطمئن باشید.برادرم جدیدا در سن 47 سالگی از طرح آزاد شده ومطب زده.با وام بانکی 28% مطب خریده حدود دو میلیارد تومان.اوپزشک حاذقی است از ساعت 4 عصر تا گاهی یک ودو نیمه شب حدود 50بیمار میبیندو با چه خستگی به منزل برمی گردد.حساب بفرمایید درآمد او حتی سود بانکی مطب نیست. ولی او با عشق تا آخرین مریض را هم می بیند.ای کاش برخی عزیزان انصاف می داشتند...
مرتضي۱۱۵۹۷۶۴۰۸:۵۶:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۱۸
كي گفته هر كسي كه پزشكي ميخونه نخبه است؟؟كاش اين فكر مسخره از ذهن ها خارج بشه
ناشناس۱۱۵۹۸۵۱۱۰:۳۳:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۱۸
عزیزم با پول بیت المال من و دیگران درس خوانده چه منتی میذاری!!!! اگر همین درس رو یه کشور درپیتی می خوند هزاران دلار باید خرج می کرد، پس من هم به نوبه خودم از پول بیت المال که حق همه ایرانی هاست نمی گذرم و حلال نمی کنم
ناشناس۱۱۶۰۰۷۳۱۳:۱۷:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۱۸
ایشون مطب خریدن به قیمت 2 میلیارد برای خودشان نه برای مردم، همه مردم دارن وام میدن اما نه برای مطب 2 میلیاردی برای خرید جهیزیه 30 تومنی و حتی خرج درس فرزندانشون، ایشون خدمت میکنن تا دیر وقت برای ویزیت 50 تومنی و رفتگر تمام شب رو بیرونه برای 50 تومن، نباید خود را تافته جدا بافته بدانیم، همه خدمت میکنند
افسربازنشسته۱۱۵۹۶۳۴۲۳:۵۶:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۱۷
گروه اجتماعی سلام اولا من پزشک نیستم یک افسربازنشسته نهاجاهستم ازاینکه درمورد تعرفه پزشکی بطرف مردم غش کنیم درست نیست اولا این دولت ونظام هست باید نسبت به سلامت مردم با بیمه سلامت بی فایده ویا بیمه های دیگر کمرهمت را ببند تا مردم بتوانند با تیپ خاطر بفکر سلامت خودوهانواده هودباشند خود گروه اجتماعی ایا کارخانجات تولیدی موادغذایی وخانگی نباید بفکر مردم باشند وکلاه هودشان را قاضی کنند؟ تولید کننده های داخل بدانند وقتی تولید داخل گران شود دولت میتواند واردات انجام دهد ولی پزشکی به سلامت روح وجسم مردم سروکاردارد یک فرد پزشک بیش از20سال درس خوانده سختی کشیده وبرای همین منظور باید براساس نرخ تورم تعرفه پزشکی داشته باشد حالا اگر من نمیتوانم بخاطر گرانی عمل قلب ووووووووو........... مقصرپزشک نیست مقصردولت هست بفکر سلامت مردم نیست ومردمان ودوستان عزیز اینقدر نسبت به پرشکان بی انصافی نکنند شاید دربین انها تعدادی باشند بفکر پول وسرکیسه کردن مردم باشند ولی عموم پزشکان افراد حاذق مردمدار ودلسوزی هستند ونباید اینگونه براینها تاخت خوب دوستان سایت الف چطور فردی با مدرک تحصیلی5ابتدایی فلان کارخانه لوازم خانگی را دارد ودرهراشفته بازار ارزی احناسش را یاتولید نمیکند ویاازسطح شهر بخاطر گران فروختن جمع میکند وهرروز افزایش قیمت دارد برایان فرد کلاهش را قاضی قرارنمیدهید ولی کسی برای سلامتیش وبرای زنده ماندنش هزینه کند باید برپزشکان بتازیم؟هرقشرهرصنفی که برای سلامت روح وروان ارامش زندگی مردم نقش دارند بهترین درودهام برایشان وخانوادش
ناشناس۱۱۵۹۶۴۵۰۰:۳۳:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۱۸
حقیر هم ضمن احترام به جامعه پزشکی تقاضا دارم مراعات مردم مخصوصا قشر ضعیف را رعایت کنند. اما بعد: پزشکان محترم زحمات زیادی هم زمان تحصیل هم زمان اشتغال کشیده و می کشند یقه قاچاقچیان و غارتگران را بگیرید....
احمدی زاده۱۱۵۹۶۵۲۰۰:۴۲:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۱۸
پزشکان کلاه خود را قاضی کننند و خدا و مردم را راضی کنند. والسلام
ناشناس۱۱۵۹۶۷۲۰۱:۲۹:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۱۸
گفتنش درست نیست اما، یه مهندسم با رتبه کنکور زیر هزار و فارغ التحصیل از یکی از بهترین دانشگاه های تهران، شاغل تو یه شرکت نامی و همراه با دانش فنی و تجربه کار بالا، آنفولانزا گرفتم به خاطر هزینه بالای درمانی، دارم خود درمانی می کنم... نمی گم درآمد پزشکا زیاده، شاید به منم ارتباطی نداشته باشه، اما واقعیت اینه در مورد خودم ، درآمدهای مهندسی با هزینه های زندگی تو تهران سازگار نیست ... ده پونزده سال پیش شرایط خیلی مناسبتری بود...
ناشناس۱۱۶۰۰۰۲۱۲:۲۵:۳۹ ۱۳۹۸/۸/۱۸
واقعا گرانی درهمه چیز بیداد می کند چرا باید ختمه متری پنج تومان دوبرابر شود چرا ماشین صدمیلیونی چهار برابر شود به هر چیز نگاه می کنیم چندین برابرشده است اگر یک لوله کش نیمساعت کار کند هفصد هشصد تومان می گیرد نرخ خدمات بسار بالا رفته یک ادم بیسواد چرابرای نیمساعت کار باید انقدر پول بگیرد چرا قشر ضعیف جامعه اینقدر دود ودم اعتیاددارند یعنی باید پول درست هزینه نکردن وولخرجیهای یک عده را یک عده دیگر بدهند پول مردان فقیر چند زنه را باید دیگران تقبل کنند هر کس باید اندازه تحصیلش وسوادش وزحمتش پول در بیاورد ودولت موظف است گلا گرانی رانه تنها مهار کند بلکه قیمت همه چیزرا به دوسال قبل برگرداند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین