پیروزی پرسپولیس مقابل فولاد/ صعود سرخپوشان به رده دوم جدول

گروه ورزشی الف،   3980813162

تیم فوتبال پرسپولیس در دهمین دیدار خود در لیگ برتر مقابل فولاد خوزستان به پیروزی رسید و با ۱۹ امتیاز به رده دوم جدول رده بندی لیگ صعود کرد.

پیروزی پرسپولیس مقابل فولاد/ صعود سرخپوشان به رده دوم جدول

به گزارش مهر، تیم های فوتبال پرسپولیس و فولاد خوزستان در هفته دهم لیگ برتر از ساعت ۱۷:۴۵ امروز دوشنبه به مصاف هم رفتند که این بازی با یک گل به سود پرسپولیس به پایان رسید.

در این بازی که به میزبانی خوزستان و ورزشگاه اختصاصی فولاد برگزار شد، مهدی ترابی (۸ - پنالتی) برای پرسپولیس گلزنی کرد. با این برد، پرسپولیس ۱۹ امتیازی شد و موقتا به رده دوم جدول صعود کرد. فولاد هم که دومین باخت این فصل خود را تجربه کرد، با ۱۶ امتیاز در رده ششم جدول باقی ماند.

ترکیب پرسپولیس و فولاد
پرسپولیس در روزی که امید عالیشاه را به دلیل مصدومیت و شجاع خلیل زاده را به خاطر محرومیت در اختیار نداشت، با ترکیب علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، محمد حسین کنعانی‌زادگان، محمد انصاری، مهدی شیری، محمد نادری (۹۳ - فرشاد احمدزاده)، احمد نورالهی، محسن ربیع‌خواه، مهدی ترابی (۷۸ - سیامک نعمتی)، وحید امیری و علی علیپور به میدان رفت. بازگشت سیدجلال حسینی و حضور همزمان انصاری، شیری و نادری در زمین از نکات جالب توجه ترکیب سرخپوشان بود که البته نادری در این مسابقه به عنوان بال چپ بازی کرد.

در تیم فولاد هم شهاب گردان، موسی کولی‌بالی، ایوب والی، فرزاد جعفری(۲۰- سعادت حردانی)، وحید حیدریه، محمد آبشک، احمد عبدالله‌زاده، محمد قاسمی‌نژاد (۷۶ - امیرحسین باقرپور)، روح‌الله سیف‌اللهی (۵۲ - صابر حردانی)، حسن بیت‌سعید و لوسیانو پریرا به میدان رفتند.

 

نیمه نخست؛ بازهم پنالتی اما این‌بار ترابی
بازی دو تیم در نیمه نخست نزدیک و پایاپای بود. اشکان خورشیدی داور بازی در دقیقه ۶ بعد از برخورد توپ با دست روح الله سیفی اللهی بازیکن فولاد در محوطه جریمه این تیم،  به نفع پرسپولیس پنالتی اعلام کرد. به دلیل اینکه علی علیپور در بازی پرسپولیس با ماشین سازی پنالتی چیپ را خراب کرده بود، این‌بار مهدی ترابی پشت ضربه پنالتی ایستاد و این ضربه را در دقیقه ۸ وارد دروازه کرد. البته توپ ترابی ابتدا به تیرک عمودی خورد و سپس وارد دروازه شد. 

با نزدیک شدن به دقایق پایانی نیمه نخست، بازی جذابتر و با سرعت بیشتری دنبال می شد. جذابترین صحنه نیمه نخست ضد حمله بازیکنان پرسپولیس در دقیقه ۴۲ بود که شهاب گردان دروازه بان فولاد ضربه کم دقت وحید امیری را دفع کرد و در ادامه مهدی شیری هم نتوانست توپ را وارد دروازه کند. 

در دقایق پایانی فولاد فشار زیادی برای جبران نتیجه روی دروازه پرسپولیس آورد. اما در دقیقه ۱+۴۵ بازهم این پرسپولیس بود که روی ضد حمله می توانست به گل دوم برسد. اینبار نوبت علی علیپور تا موقعیت خوبی را برای گلزنی از دست بدهد تا نیمه نخست با همان یک گل تمام شود.

 

نیمه دوم؛ حفظ نتیجه از سوی پرسپولیس و فشار فولاد
در نیمه دوم عملکرد دو تیم افت و خیز زیادی داشت. پرسپولیس با حملات نصفه و نیمه سعی در به ثمر رساندن گل دوم و ایجاد اختلاف با حریف خود بود. فولاد هم نتوانست صد درصد دروازه پرسپولیس را تهدید کند. جواد نکونام سرمربی فولاد در این نیمه باقرپور و صابر حردانی را وارد زمین کرد تا قدرت هجومی تیمش بیشتر شود.

بهترین موقعیت پرسپولیس در این نیمه شوت مهدی شیری بود که شهاب گردان آنرا به کرنر فرستاد. مشابه همین صحنه یک دقیقه بعد برای فولاد رقم خورد و بازیکنان این تیم شوت محکمی را از پشت محوطه جریمه سمت دروازه پرسپولیس زدند اما علیرضا بیرانوند این موقعیت را مهار کرد و توپ را راهی کرنر کرد.

با نزدیک شدن به لحظات پایانی بازی، فولاد بر حملاتش افزود. در دقیقه ۸۲ پریرا در موقعیتی بود که برای فولاد گلزنی کند ولی ضربه او بعد از برخورد با مدافعان پرسپولیس راهی به دروازه این تیم نیافت.

در این نیمه تماشاگران دو تیم صحنه های زشتی را رقم زدند که اگر یک مسابقه بین المللی بود، قابلیت جریمه های آنچنانی از سوی فیفا و AFC را داشت. علاوه بر پرتاب بطری و انداختن لیزر در چشم بازیکنان، در دقیقه ۸۸ انفجار چند مواد محترقه باعث شد تا داور تصمیم به توقف مسابقه برای حدود دو دقیقه بگیرد. در نهایت ۴ دقیقه وقت های تلف شده برای بازی اعلام شد که بازیکنان دو تیم نتوانستند در گلزنی موفق باشند و بازی با همان یک گل به پایان رسید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین