سایت علمی پرورش گورخر در گرمسار ایجاد می‌شود

گروه اجتماعی الف،   3980810125

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط‌زیست بابیان اینکه گورخرهای انتقال‌یافته به گرمسار با محیط سازگار شده‌اند، گفت: سایت علمی جدید پرورش گورخر در گرمسار ایجاد می‌شود.

 به گزارش مهر، کیومرث کلانتری عصر جمعه در بازدید از پایگاه پرورش گورخر در پارک ملی کویر گرمسار ضمن بیان اینکه گورخرهای انتقال‌یافته از یزد و پارک ملی توران شاهرود به پارک ملی کویر گرمسار اکنون با شرایط و محیط کاملاً سازگار شده‌اند، ابراز داشت: یک کره در این سایت متولد شد که امیدها را برای بقا و پرورش گورخر در گرمسار بیشتر کرده است.

وی ضمن بیان اینکه سایت علمی جدید پرورش گورخر در گرمسار ایجاد می‌شود، افزود: با توجه به موفقیت‌آمیز بودن طرح پرورش گورخر در گرمسار اکنون طراحی این پایگاه به اتمام رسیده است و مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط‌زیست بابیان اینکه تاکنون ۹ گورخر به سایت فعلی در گرمسار انتقال‌یافته است، ابراز داشت: بررسی شرایط کاملاً نشان داد که این منطقه شرایط تکثیر و رهاسازی را دارد.

کلانتری ضمن بیان اینکه تکثیر در اسارت و یا حالت نیمه اسارت برای حفظ گونه‌های در حال انقراض ازجمله سیاست‌های سازمان محیط‌زیست است، تصریح کرد: پرورش گوزن زرد و یوزپلنگ ازجمله برنامه‌های پیش رو است.

وی افزود: با توجه به اهمیت حفظ و بقای یوزپلنگ، سایت‌های علمی پرورش یوزپلنگ در یزد و استان سمنان به‌صورت اسارت یا نیمه اسارت پیگیری می‌شود.