حمله جنگنده‌های روسیه به مقر تروریست‌ها در ادلب سوریه

گروه جهان الف،   3980809142

حملات هوایی روسیه به مقر تروریست‌هایی در استان ادلب سوریه منجر به کشته شدن پنج تن از سرکرده‌های آن‌ها شد.

 به گزارش فارس، منبعی بلندپایه میدانی از حمله جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه به اتاق عملیات یکی از گروه‌های تروریستی در استان ادلب سوریه (شمال غرب) خبر داد.

خبرگزاری اسپوتینک روسیه پنجشنبه (نهم آبان) به نقل از این منبع گزارش داد که هواپیماهای شناسیایی روسیه بعد از رصد نشست‌های رهبران طراز اول گروهک «الحزب الاسلامی الترکستانی لنصرة اهل الشام» در اطراف شهرک «درکوش» واقع در ریف غربی استان ادلب، این اطلاعات را در اختیار جنگنده‌های روس قرار می‌دهند و آن‌ها نیز فوراً این نشست‌ها را هدف قرار می‌دهند.

به گفته این منبع، مقری که امروز هدف حملات هوایی قرار گرفته، محل اجتماع عناصر گروهک مذکور و گروهک «هیأت تحریر الشام» نام تغییر یافته گروهک «جبهه النصره» (شاخه سوری القاعده) بود و تروریست‌های این دو گروهک از آنجا برای فرماندهی عملیات مسلحانه در ریف شمال شرقی استان لاذقیه (غرب سوریه) استفاده می‌کردند.

منبع مذکور مدعی شده است که در این حمله دست‌کم پنج سرکرده تروریست با تابعیت خارجی در داخل مقر کشته شده‌اند.

گروهک الحزب الاسلامی الترکستانی یکی از برجسته‌ترین گروهک‌های فعال در شمال سوریه است و در کنار اوزبک‌ها و چچن‌ها، شهروندان چینی اغلب اعضای این گروهک را تشکیل می‌دهند که به بهانه «جهاد در سوریه» طی سال‌های گذشته علیه دولت سوریه جنگیده‌اند.