نظرسنجی درباره نتیجه انتخابات زودهنگام انگلیس

گروه جهان الف،   3980809017

نظرسنجی یک روزنامه انگلیسی نشان می‌دهد که کمتر از دو ماه مانده به انتخابات زودهنگام بریتانیا، محافظه‌کاران با ۸ درصد برتری از رقیب خود حزب‌کارگر پیش افتاده‌اند.

نظرسنجی درباره نتیجه انتخابات زودهنگام انگلیس

به گزارش فارس، نظرسنجی روزنامه انگلیسی دیلی‌میل نشان می‌دهد که حزب محافظه‌کار این کشور کمتر از دو ماه مانده به انتخابات زودهنگام، 8 درصد از اصلی‌ترین رقیب خود، حزب کارگر پیش است.

پارلمان بریتانیا سرانجام با برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور موافقت کرده و این درحالی‌ست که به‌نظر می‌رسد باز هم بحث خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، اصلی‌ترین عامل تعیین‌کننده در این انتخابات باشد.

«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس که اکنون در راس حزب محافظه‌کار قرار دارد قصد داشت تا امروز (31 اکتبر)، لندن را با توافق یا بدون آن از اتحادیه اروپا خارج کند که با مخالفت پارلمان سرانجام مجبور شد تمدید مهلت برگزیت تا پایان ژانویه سال آینده میلادی را بپذیرد.

بر اساس نظرسنجی دیلی‌میل، حزب محافظه‌کار از حمایت 34 درصدی بهره می‌برد و این در حالی‌ست که حزب کارگر با حمایت 26 درصدی در جایگاه دوم است. حزب لیبرال دموکرات که حامی ماندن در اتحادیه اروپاست با 19 درصد در جایگاه سوم است و حزب برگزیت «نایژل فاراژ» با 12 درصد در جایگاه چهارم است.

کارزار انتخاباتی انگلستان از امروز (پنج‌شنبه) آغاز می‌شود.