اعتصاب، سفارت و کنسولگری‌های اسرائیل را به تعطیلی کشاند

گروه جهان الف،   3980808070

در پی اعتصاب دیپلمات‌ها و وابسته‌های نظامی رژیم صهیونیستی در اعتراض به شرایط نامساعد مالی، تمامی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های این رژیم در جهان تعطیل شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، در پی اعتصاب دیپلمات‌ها و وابسته‌های نظامی اسرائیل به دلیل درگیری طولانی‌مدت با وزارت دارایی تل‌آویو در ارتباط با دستمزد و مزایایی که به این فرستاده‌ها پرداخت می‌شود، تمامی سفارتخانه‌ها وکنسولگری‌های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان به علت اعتصاب تعطیل شده است.

تعطیلی سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان با هماهنگی وزارت خارجه این رژیم بعد از آن صورت گرفته است که خزانه‌داری آن در خصوص عمل به توافقات پیشین عهدشکنی و اعلام کرد فرستاده‌های آن در کشورهای دیگر را مجبور به بازگرداندن پول‌هایی می‌کند که برای هزینه‌ها دریافت کرده بودند.

در بیانیه این وزارتخانه همچنین آمده است: به واسطه تصمیم وزارت دارایی اسرائیل در نقض تفاهم‌هایی که در تاریخ ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۹ به توافق و امضای مدیرکل وزارت دارایی رسیده بود و به دلیل اعمال یک روند یکجانبه که پروتکلی را تغییر می‌دهد که چندین دهه اجرایی بوده است، ما مجبوریم سفارتخانه/کنسولگری را تعطیل کنیم. بر این اساس، هیچ خدمات کنسولی ارائه نمی‌شود و هیچکس اجازه ندارد وارد کنسولگری/سفارتخانه شود.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: دیپلمات‌های اسرائیلی همیشه متعهد به تقویت و پیشرفت اسرائیل هستند. متاسفانه این تصمیم از سوی وزارت دارایی برای ما هیچ گزینه‌ای باقی نگذاشته است مگر اینکه این اقدامات را انجام دهیم. امیدواریم که این بحران به زودی حل و فصل شود.

دو تن از مقام‌های اسرائیلی نیز گفتند: متاسفانه این اقدام از سوی خزانه‌داری اسرائیل یکجانبه بوده و شرایط غیرقابل قبولی بر ما تحمیل کرده است.

در حال حاضر، اسرائیل ۶۹ سفارت خانه، ۲۳ کنسلوگری و پنج هیات ویژه در سراسر جهان دارد. اما دولت رژیم صهیونیستی بودجه وزارت خارجه را کاهش داده و آن را با سالی ۳۶۷ میلیون دلار به حال خود رها کرده است.