کنترل ارتش سوریه بر ۹۰ کیلومتر دیگر از مرزهای خود با ترکیه

گروه جهان الف،   3980806168

یگان‌های ارتش سوریه در ادامه عملیات استقرار نیروهای خود در مرز این کشور با ترکیه در حومه شمالی الحسکه، مواضع خود را در امتداد مرزهای دو کشور به طول ۹۰ کیلومتر تثبیت کردند.

به گزارش فارس، پیشروی ارتش سوریه در مرزهای این کشور با ترکیه در چارچوب عملیات استقرار نیروهای سوری که چند روزی است همزمان با توقف درگیری‌ها در شمال سوریه آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری سانا در این باره گزارش داد که ارتش سوریه در این عملیات موفق شدند نیروهای خود را در حدود 90 کیلومتر در حد فاصل میان شهر راس العین تا قامشلی،‌ مستقر کند.

بر اساس این گزارش، استقرار نیروهای سوری در این منطقه در راستای عمل به وظیفه ملی مبنی بر دفاع  از خاک کشور و آمادگی آنها برای مقابله با حملات ترکیه علیه خاک سوریه است.

خبرنگار سانا گفت که یگان‌هایی از ارتش سوریه عملیات استقرار خود را در روستاها و شهرک‌های «دودان- قصر شرک-حاصدة فوقانی-عامودة-الجوهریة-تل حمدون- خرزة فوقانی-الدار- ابو جرادة- القرمانیة- کربشک- السلام علیک- ربة حاج ابراهیم- العرادة- لبوة- فقیرة- الابراهیمیة- مشیرفة الاسعدیة- باب الفرج –و الشکریه» در منطقه «تل تمر» واقع در ریف شمال غربی الحسکه آغاز کرده‌اند.

طی دو روز گذشته، یگان‌های ارتش سوریه تسلط خود را بر روستای أم حرملة، باب الخیر، أم عشبة، الأسدیة در ریف جنوب شرقی شهر رأس العین تقویت کرده و مسافت خود را تا مرزهای ترکیه به سه کیلومتر کاهش داده بودند. به موازات استقرار در این شهرک در مرز با ترکیه، ارتش سوریه همچنین در شهر درباسیه در شمال شرق الحسکه نیز مستقر شده و هنگام ورود، اهالی شهر به استقبال ارتش رفتند.

ارتش سوریه نیمه شب گذشته بعد از گذشت هفت سال، در شهرک «عامودا» از توابع استان «الحسکة» در شمال شرق سوریه مستقر شد. عامودا در نزدیکی مرز با ترکیه قرار دارد و پس از عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کُرد -طبق توافق روسیه و ترکیه در سوچی- ارتش سوریه اندک اندک مساحتی را که تحت کنترل می‌گیرد، افزایش می‌دهد.