همه کارگران بازداشت‌شده آذرآب آزاد شدند

گروه اجتماعی الف،   3980806098 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس شورای اسلامی کار آذرآب گفت: تمام کارگران بازداشتی آذرآب به قید ضمانت آزاد شدند.

همه کارگران بازداشت‌شده آذرآب آزاد شدند

جواد صابری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در چند هفته گذشته تعدادی از کارگران آذرآب به دلیل مسدودسازی ریل راه‌آهن شمال به جنوب در تجمع اعتراضی بازداشت شده بودند که هم اینک تمام آنها آزاد شدند.

وی تصریح کرد: در تجمع کارگران آذرآب ۲۱ نفر بازداشت شدند و ۲۰ نفر نیز به صورت خودمعرف در روزهای پس از تجمع بازداشت شدند که اواخر هفته گذشته ۳۹ نفر آنها آزاد شده‌ و سه نفر دیگر در بازداشت بودند که آن سه نفر نیز به قید وثیقه آزاده شدند.

رئیس شورای اسلامی کار آذرآب با بیان اینکه با توجه به نوع جرم تعیین شده برای کارگران نوع ضمانت آزادی از سوی مسوولان ذی‌ربط مشخص شده است، بیان داشت: خواسته این کارگران صنفی بوده و تنها برای تحقق مطالبات خود دست به تجمع زدند، اما فشارهای اقتصادی و مشکلات ناشی از کار موجب شده که خواسته خود را به غلط از مسیرغیرقانونی پیگیری کنند که نباید آنها را به چشم مجرم نگریست.

صابری گفت: از مسوولان انتظار داریم هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف سهامدار اقدام کنند و بیش از این تعلل نکنند.

وی با اشاره به نامه تغییر مسوول حراست شرکت آذرآب بیان داشت: آقای سلیمانی مسوول حراست آذرآب همچون پدری دلسوز پیگیر مطالبات کارگران بوده و دستور تعیین سرپرست به جای وی، جای بسی شبهه و سوال است.

وی با اشاره به اینکه یک نفر از کارگران نیز روز شنبه خود را به پلیس امنیت معرفی کرده است، بیان داشت: کارگران بازداشتی آذرآب در اعتراض 28 مهرماه در مجموع ۴۲ نفر بود.