سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا، ترامپ را به گروکشی متهم کرد

گروه جهان الف،   3980805070

وکیل «گوردن ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در گفت و گو با یک روزنامه آمریکایی یادآورشد که موکلش به اعضای کمیته تحقیقات استیضاح گفته که مراودات «دونالد ترامپ» با اوکراین به مثابه «گروکشی» بوده است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از «رابرت لاسکین» وکیل ساندلند نوشت که سفیر آمریکا در اتحادیه  اروپا در مقابل کمیته های مجلس نمایندگان آمریکا فاش کرده که فکر می کند نشست بین ترامپ  «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین فقط در صورتی انجام می شد که  کی یف موافقت می کرد درباره اتهامات سیاسی «جو بایدن» رقبای سیاسی ترامپ تحقیقات کند.

«نانسی  پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته تحقیقات استیضاح درباره ارتباطات ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین را به دنبال تهیه شکایتی از سوی یک افشاگرناشناس آغاز کرد. این افشاگر در این شکایت فاش کرد که ترامپ ۲۵ ژوئیه (۳مرداد) در تماس با رئیس جمهوری اوکراین او را برای انجام تحقیقات درباره «جوبایدن» نامزد دموکرات ها و پسرش «هانتر» به دلیل فعالیت غیرقانونی در یک شرکت روسی تحت فشار قرارداده بود.

لاکسین به این روزنامه آمریکایی گفت: ساندلند در پاسخ به یکی از نمایندگان آمریکا که از او پرسیده  بود آیا بر این باور است که آنچه که اتفاق افتاده به نوع بده بستان سیاسی یا گروکشی بوده یا نه، گفت، بر این باور است که همین طور بوده است اما هشدار داد که او وکیل نیست.

 گزارش وال استریت ژورنال به دنبال افشای پیام های بین ساندلند و «بیل تیلور» دیپلمات آمریکایی در جریان تحقیقات استیضاح منتشر شده است. در این پیام ها تیلور گفته است «احمقانه است که کمک های امنیتی در ازای کمک به کمپین سیاسی متوقف شود.»

ساندلند به او پاسخ داده که «رئیس جمهور به خوبی این موضوع را روشن کرده که به دنبال گروکشی نیست.»

تیلور در جلسه شهادت در کمیته مجلس نمایندگان  آمریکا گفت نشست بین ترامپ و زلنسکی و کمک امنیتی به اوکراین مشروط به ادامه تحقیقات اوکراین درباره اتهامات فساد بایدن و پسرش و احتمال دخالت کی یف در انتخابات سال ۲۰۱۶  شد.

شهادت تیلور منجر به تحقیقات درباره ساندلند شد و برخی از نمایندگان آمریایی از او خواستند به سوالات بیشتری پاسخ دهد.

ترامپ موضوع گروکشی را رد کرده و  ضمن بی اساس خواندن تحقیقات استیضاح علنا از اوکراین و چین خواسته  است درباره بایدن تحقیقات کنند.