روند تولید در هپکو از سر گرفته شد

گروه اقتصادی الف،   3980805014

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار گفت: روند تولید ماشین‌آلات راهسازی در شرکت هپکو با سفارش‌های خرید بخش خصوصی از سر گرفته شد.

کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار در گفت‌وگو با فارس افزود: روند بازگشت هپکو به مدار تولید تقریباً شروع شده است. 

وی افزود: اولاً یکسری مصوبات مربوط به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در مورد هپکو وجود دارد و یکسری‌ قراردادهای ساخت ماشین‌آلات راهسازی با زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرف انعقاد است که بودجه مورد نیاز را از سازمان برنامه و بودجه بگیرند و قرارداد و ساخت این ماشین‌آلات با هپکو را ببندند.

به گفته وی، مدیرعامل جدید که از طرف سازمان خصوصی‌سازی در هپکو نصب شده است، همچنین یکسری قرارداد برای ساخت ماشین‌آلات را بین هپکو و سازمان همیاری شهرداری‌ها در شرف عقد قرارداد اعلام کرده و مقدمات این کار را انجام داده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار تأکید کرد: در حال حاضر خود شرکت هپکو مذاکراتی با بخش خصوصی داشته و تعدادی از ماشین آلات سنگین را به صورت محدود و با جذب سفارش خرید در حال تولید دارد و در واقع تولید در شرکت مهندسی تولید ماشین‌آلات سنگین راهسازی هپکو شروع شده است.

یاوری تأکید کرد: خط تولید در هپکو آرام آرام رونق می‌گیرد و امیدواریم رونق دوباره به هپکو برگردد. 

وی افزود: مقدمات انجام این قراردادها فراهم شده و این قراردادها در شرف امضا است البته یکسری ماشین‌آلات نیز در حال تولید است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار  در مورد اینکه آیا تجمعات کارگری در هپکو تمام شده است گفت: دیگر خبری از تجمعات کارگری نیست و حقوق و مطالبات کارگران تا پایان شهریور تسویه شده است و در مجموع به همه کارگران در همه واحدهای تولیدی توصیه می‌کنیم مطالبات صنفی خود را از مجاری قانونی پیگیری کنند تا هم زودتر نتیجه بگیرند و هم مشکلاتی برای آنها پیش نیاید.

وی همچنین گفت: مدیرعامل و اعضای جدید هیأت مدیره هپکو درصدد هستند بتوانند حدود 30 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای فعالیت کامل خط تولید جذب کنند.