پذیرایی‌های مجلل در مراسم دفاع از پایان‌نامه صحت دارد؟

گروه فرهنگی الف،   3980803084 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مراسم‌ مجلل پایان نامه‌ها و نوع پذایریی آن، جلسه را از رسمیت خارج می‌کند.

 پذیرایی‌های مجلل در مراسم دفاع از پایان‌نامه صحت دارد؟

 امین جعفری عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مراسمات دفاع پایان نامه دانشجویی اظهار کرد: این نوع مراسمات در دانشگاه‌های مهم خیلی دیده نمی‌شود.

او ادامه داد: بخش‌نامه‌هایی از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که بر اساس آن پذیرایی در هنگام ارائه ممنوع است و بعد از آن مشکلی ندارد که آن موقع هم داور‌ها جلسه را ترک کرده اند.

جعفری گفت: آن چیزی که من در جلسات دیده ام این است که گاهی پک‌های پذیرایی را برای استادان می‌گذارند که داور‌ها به آن دست نمی‌زنند و اگر جلسه طولانی باشد نهایتا آب می‌خورند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: ما در دانشگاه‌های دولتی از این جهت مشکل خاصی نداریم این نوع مراسمات بیشتر در دانشگاه‌های آزاد باب شده است.

او تصریح کرد: کسی که می‌خواهد از پایان نامه‌اش دفاع کند به خودی خود استرس دارد و آن وقت باید به فکر پذیرایی این مراسم هم باشد که بار مضاعف است.

جعفری با اشاره به این مراسم مجلل افزود: برخی از دانشجویان فکر می‌کنند که اگر این کار‌ها را نکنند دیگر اسم پایان نامه‌شان پایان نامه نیست و چیزی کم دارد که به نظر من این قبیل کار‌ها و این نوع پذیرایی، جلسه را از رسمیت خارج می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ابراز کرد: زمانی که پای خانواده‌ها به مراسم دفاع باز شد این نوع تجملات هم کم کم بیشتر شد. به نظر بهتر است که فقط دانشجویان در این مراسم حضور داشته باشند و طوری با آن‌ها برخورد نشود که شخص اتفاق خارق‌العاده‌ای را رقم زده است. این کار تنها فقط بخشی از مراحل تحصیلات تکمیلی است.

او گفت: این روز‌ها کسانی هستند که جای شما فکر می‌کنند و آن‌ها به شما می‌گویند چه کاری درست است و چه کاری غلط، اینکه چطور می‌توانید با کلاس باشید و چشم‌ها را به خود خیره کنید.

جعفری ادامه داد: آن‌ها تنها می‌خواهند یک مراسم به یاد ماندنی را برایتان رقم بزنند و برایشان فرقی نمی‌کند مراسم جشن تولد است یا دفاع از پایان نامه.

او در پایان اظهار کرد: با این وجود دیگر دست دانشجویان است که تصمیم بگیرند بار علمی یک مراسم علمی را بالا ببرند یا حواشی را تا می‌توانند پررنگ‌تر کنند.