روسیه: کُرد‌ها عقب‌نشینی از مرز با ترکیه را آغاز کردند

گروه جهان الف،   3980803004

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که یگان‌های کرد امروز (پنجشنبه) بر اساس توافق سوچی میان مسکو و آنکارا، خروج​ از مناطق مرزی سوریه و ترکیه را آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روسیاالیوم، سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: شبه نظامیان کرد عقب‌نشینی از مناطق مرزی سوریه با ترکیه را آغاز کرده‌اند. باعث خرسندی است که نظاره‌گر اجرای توافقاتی باشیم که در سوچی حاصل شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب ردوغان، رئیس جمهوری ترکیه طی دیدارشان در سوچی به تفاهم‌نامه‌ای دست یافتند تا برای بهبود وضعیت شمال شرق سوریه و پایان دادن به عملیات نظامی در این منطقه اقدامات مشترکی را اتخاذ کنند.

طبق این توافقنامه، به عناصر ی‌پ‌گ ۱۵۰ ساعت فرصت داده می‌شود از عمق ۳۰ کیلومتری مرز‌های ترکیه و سوریه خارج شوند تا بعد از آن روسیه و ترکیه عملیات گشت زنی مشترک خود را شروع کنند.

دو رئیس‌جمهوری موافقت کردند روسیه در اجرای توافقنامه امضا شده موسوم به آدانا که بین سوریه و ترکیه در سال ۱۹۹۸ امضا شد، مشارکت داشته باشد و دو کشور تلاشی مشترک برای مبارزه با تروریسم و بازگرداندن آوارگان به سرزمین‌شان صورت دهند.

از سوی دیگر، منابع محلی در سوریه از انفجار یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی ساختمان مرکز فرهنگی قدیمی در شهر "تل ابیض" در حومه شمالی رقه و زخمی شدن چند تن خبر دادند.

منابع مذکور اعلام کردند: این خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی یکی از مقر‌های "فیلق المجد" (یکی از گروه‌های معارض تحت حمایت ترکیه) در داخل شهر "تل ابیض" منفجر شد و در نتیجه آن چهار تن از غیرنظامیان زخمی شدند.