مرکز آمار ایران: اطلاعات مردم کاملا محرمانه است

گروه اجتماعی الف،   3980802128

قم - رئیس مرکز آمار ایران گفت: آمار و اطلاعاتی که توسط این مرکز از مردم گرفته می‌شود کاملاً محرمانه است و تاکنون آمار شخصی مردم به نهادی ارائه نشده است.

به گزارش مهر،‌ جواد حسین زاده ظهر پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی شیوه نوین آمارگیری را موجب افزایش اعتماد به آمارهای رسمی دانست و افزود: در قانون، محرمانه بودن آمار مورد تأکید واقع شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای تأسیس مرکز آمار تاکنون هیچ یک از آماری که مردم در اختیار ما قرار داده‌اند را در اختیار نهادهای قضایی قرار نداده‌ایم، گفت: کار آمارگیری از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه بدون آمار امکان سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در موضوعات مختلف وجود ندارد، افزود: اعتماد به مرکز آمار در گروی حفظ اعتماد عمومی است.

وی با تأکید بر اینکه آمار و اطلاعاتی که از مردم گرفته می‌شود کاملاً محرمانه است و تاکنون آمار شخصی مردم به نهادی ارائه نشده است، تأکید کرد: رویکرد فعالیت مرکز آمار کاهش مراجعه حضوری و آمارگیری‌های سنتی است.

حسین زاده با بیان اینکه در روش‌های ثبتی مبنا نیاز به سیستم‌ها و همکاری‌های جامعه است، افزود: این سیستم ثبتی مبنا هزینه‌های کمتر و ارتقای بیشتر را به دنبال دارد.