مقایسه دوربین و باتری گوشی های هوشمند سری M سامسونگ

گزارش بازرگانی،   3980802081

دوربین: دوربین اصلی Galaxy M10 نسبت به قیمت ارزان دستگاه و میان رده بودن آن، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از نقاط قوت و ویژگی های مثبت این دستگاه بشمار می­رود.

Galaxy M10 به یک دوربین اصلی دوگانه مجهز شده است، کیفیت یکی از لنز ها 13 مگاپیکسل و دیگری 5 مگاپیکسل می­باشد.

گشودگی دیافراگم لنز 13 مگاپیکسلی f/1.9 می­باشد و قابلیت فیلم برداری 1080 را دارد، این لنز توانایی فوکوس خودکار را نیز دارد، لنز 5 مگاپیکسلی از گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره می­برد، این لنز از نوع فوق عریض 120 درجه ای می­باشد.

در محیط و مکان هایی با روشنایی مناسب تصاویر به ثبت رسیده توسط دوربین اصلی Galaxy M10 از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار بوده اند. در محیط های تاریک و کم نور، کیفیت دوربین تا حدودی افت می­کند و نویز بیشتری در تصاویر مشاهده میشود.

در آن سمت گوشی، یعنی پنل جلویی در قسمت فوقانی صفحه­ی نمایشگر، دوربین سلفی در یک زائده­ ی V شکل قرار گرفته شده است. دوربین سلفی گلکسی ام 10 دارای سنسور 5 مگاپیکسلی می­باشد و گشودگی دریچه دیافراگم آن F/2.0 است.

باتری: در قلب Galaxy M10  یک باتری 3400 میلی آمپر ساعتی تعبیه شده است که انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین می­کند، با توجه به سخت افزار نسبتا معمولی، سبک و کم مصرف گلکسی ام10 این باتری 3400 میلی آمپری به خوبی از پس وظیفه­ ی خود بر می­ آید و در استفاده های نیمه سنگین از این دستگاه، می­توان تا یک روز بدون نیاز مجدد به شارژ کردن از Galaxy M10 استفاده کرد.
یکی از موارد منفی که می­تواند یک نقطه­ ضعف برای گلکسی ام10 باشد این است که صفحه ی نمایشگر این دستگاه با اینکه دارای تراکم پیکسلی و رزولوشن پایینی می­باشد، نسبتا پر مصرف است و بیشتر انرژی باتری صرف صفحه­ی نمایشگر Galaxy M10  می­شود.
این گوشی در یک آزمایش، بعد از نیم ساعت اجرای بازی سنگین و گرافیکی پابجی، تنها 6 درصد از شارژ خود را از دست داد!

این دستگاه از سیستم شارژ سریع (Fast) پشتیبانی نمی­کند.

Galaxy M20

دوربین: دوربین های Galaxy M20 حدودا مشابه Galaxy M10 طراحی شده اند و تفاوت های چندانی بایکدیگر ندارند، تنها دوربین سلفی گلکسی ام20 ازسنسور با کیفیت تری برخوردار میباشد. در سمت چپ و قسمت فوقانی پنل پشتی، یک دوربین دوگانه تعبیه شده است، دوربین اصلی از لنزی با کیفیت 13 مگاپیکسلی بهره می­برد که گشودگی دیافراگم آن F/1.9 می­باشد
دوربین ثانویه دارای سنسور 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.2 می­باشد که از نوع اولترا واید بوده و برای عکس برداری فوق عریض کاملا مناسب و کار آمد است.

در محیط هایی با میزان نور مناسب جزئیات تصاویر به خوبی مشخص هستند و کیفیت تصویر در سطح مناسب و مطلوبی قرار دارد، همچنین حالت HDR نیز به طور پیشفرض در گوشی فعال می­باشد و تاثیر خوبی بر روی تصاویر به ثبت رسیده می­گذارد.

دوربین 5 مگاپیکسلی فوق عریض اولین بار است که در رده ­ی گوشی های مقرون به صرفه به کار گرفته شده، یکی از نقاط قوت گلکسی ام20 می­باشد، این دوربین فوق عریض قابلیت عکس برداری با زاویه دید 120 درجه را در اختیار کاربر قرار می­دهد.

باتری: وظیفه ­ی تامین انرژی در این گوشی هوشمند خوش ساخت بر عهده­ یک باتری قدرت مند و بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی می­باشد. این باتری رقم بالایی برای یک گوشی میان رده و مقرون به صرفه به حساب می­آید و یکی از نقاط قوت و ویژگی های مثبت این دستگاه می­ باشد.

Galaxy M20 از سیستم شارژ سریع از طریق درگاه USB Type-C پشتیبانی می­کند و شارژ صفر تا صد این گوشی تقریبا دو ساعت و نیم طول می­ کشد.

با توجه به سخت افزار تقریبا سبک و صفحه نمیاشگر کم مصرف آن، در یک بار شارژ کامل از این دستگاه می­توان حدود یک و نیم روز بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده کرد.

Galaxy M30

دوربین: سامسونگ در گوشی مدل Galaxy M30 خود سه دوربین را ارائه داد که به شرح زیر می باشد :

  • دورببین 13 مگاپیکسلی
  • دوربین 5 مگاپیکسلی
  • دوربین 16 مگاپیکسلی که دیافراگم لنز آن 2 است.

باتری: باتری 5000 میلی آمپری گوشی سامسونگ گلکسی M30  می تواند گوشی را بدون زدن به برق به مدت ساعت های طولانی روشن نگه دارد و این از مزیت های این گوشی به حساب می آید.

گوشی گلکسی M30  سامسونگ باتوجه به تست های انجام شده 2 ساعت طول می کشد تا به طور کامل شارژ شود.

سامسونگ در نسل جدید خود و در گوشی گلکسی M30  توانست موفقیتی را در زمینه ی کاهش وزن باتری داشته باشد و وزن باتری گوشی خود را به 172 گرم رساند.

Galaxy M40

دوربین: Galaxy M40 به عنوان عضو جدید خانواده سامسونگ از دوربین عقب سه گانه تشکیل شده است که شامل: سنسور 32 مگاپیکسلی از نوع اصلی، 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و 5 مگاپیکسلی از نوع تشخیص عمق هست و در واقع به عنوان کمکی و مکمل دوربین اصلی می باشد. همچنین قابلیت ضبط تصاویر با کیفیتK 4 نیز توسط حسگر اصلی صورت می‌گیرد.

با تست عملکرد دوربین در این مدل به این نتیجه رسیدیم که تصاویر گرفته شده کمی پررنگ هستند و در شرایط نوری کم و فضاهای تاریک نیز عملکرد لنزهای آن به خوبی ظاهر شدند.

باتری: سامسونگ برای عضو جدید خانواده کهکشانی‌های خود باتری 3500 میلی‌آمپری در نظر گرفته است. این مدل از قابلیت شارژ سریع 15 واتی بهره می‌برد که با پورت USB-C می توان آن را شارژ کرد.