آمریکا شرکت های بزرگ چین را تحریم می کند

گروه جهان الف،   3980802026

سخنگوی وزارت صنعت و فناوری اطلاع رسانی چین تایید کرد که آمریکا درصدد تحریم شرکت های بزرگ فنی این کشور است.

ایرنا: «خوانگ لی بین» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در پکن افزود: اقدام آمریکا در تحریم این شرکت ها می تواند تاثیرات منفی بر چین داشته باشد اما نمی تواند مسیر رشد علمی و فنی این کشور را مسدود کند.

وی این مطلب را به دنبال آن اعلام کرد که گزارش های خبری نشان می دهد آمریکا قصد دارد شماری از بزرگترین شرکت های مخابراتی و هوش مصنوعی چین را تحریم کند تصمیم آمریکا برای تحریم این شرکت ها پس از آن گرفته می شود که این کشور ۲۰ شرکت امنیتی و دولتی چین را در فهرست سیاه و تحریمی خود قرار داده است.

مقام چینی تاکید کرد که فشارهایی از این دست تاثیرگذار هستند اما هرگز نمی توانند مبنا و پایه های علمی و فنی چین را سست کنند.

فروش فناوری برخی از شرکت های آمریکایی در صورت تحریم های یاد شده متوقف خواهد شد و این می تواند برخی از طرح های علمی، فنی و مخابراتی چین را تحت تاثیر قرار دهد.

این در شرایطی است که گفته می شود چین به دلیل چنین تحریم هایی برای ساخت اولین هواپیمای مسافربری خود با مدل سی ۹۱۹ دچار مشکل خواهد شد.

خوانگ در مصاحبه مطبوعاتی خود در پکن گفت که کشورش می تواند با همه چالش هایی که آمریکا با تحریم ها ایجاد می کند، فایق آید و به پیشرفت های بیشتری دست یابد.

سخنگوی وزارت صنعت و فناوری اطلاع رسانی چین گفت که این کشور سیاست درهای باز را اجرا و از سرمایه گذاری خارجی در بخش های مخابرات، خودرو و اینترنت استقبال می کند.