تاکید قوای سه گانه عراق بر حفاظت از جان تظاهرات‌کنندگان

گروه جهان الف،   3980801160

روسای قوای سه گانه عراق طی نشستی بر اهمیت پیشبرد جداول زمانی ثابت برای اجرای مطالبات قانونی تظاهرات‌کنندگان و حفاظت از جان آنها در جریان اعتراضات خیابانی تاکید کردند.

به گزارش فارس، روسای قوای سه گانه عراق امروز چهارشنبه ضمن اطمینان بخشی درباره حفاظت از جان تظاهرات‌کنندگان بر اهمیت تعیین جداول زمانی ثابت برای عمل به خواسته‌های معترضان تاکید کردند.

به گزارش وبگاه خبری السومریه نیوز، ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «برهم صالح» رئیس جمهور عراق امروز در کاخ السلام بغداد میزبان نشستی با حضور «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان و «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق بود.

این بیانیه افزود:«در این جلسه به بررسی اوضاع سیاسی و امنیتی فعلی کشور پرداخته شده است و بر اهمیت پیشبرد جداول زمانی ثابت برای اجرای مطالبات قانونی تظاهرات‌کنندگان در ایجاد اصلاحات و مبارزه با فساد و  صیانت از حق قانونی برای تظاهرات مسالمت آمیز و آزادی بیان و حمایت از امنیت و اموال عمومی و صلح جامعه تأکید شده است.»

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا که در ادامه سفر دوره‌ای خود به منطقه به بغداد سفر کرده است با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق دیدار کرد.

او صبح امروز چهارشنبه وارد بغداد شده و نخست با نجاح الشمری همتای عراقی خود دیدار کرد.