وزارت کشور: بخشنامه‌ای درباره نحوه تعیین مسئولان دفاتر مدیران صادر نشده

گروه سیاسی الف،   3980801119

وزارت کشور در اطلاعیه اعلام کرد: هرگز بخشنامه مستقلی درخصوص نحوه تعیین منشی و مسئولان دفاتر مدیران از سوی وزارت کشور صادر نشده است.

به گزارش الف، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای، در خصوص اخبار منتشره در مورد نحوه انتخاب مسئولان دفاتر مدیران توضیحاتی ارائه کرد.

در اطلاعیه وزارت کشور آمده است: نظر به سوالات خبرنگاران عزیز و اصحاب شریف رسانه درخصوص خبر صدور بخشنامه‌ای در ارتباط با نحوه تعیین مسئولان دفاتر مدیران نکات ذیل برای آگاهی افکار عمومی ارائه می‌شود.

این اطلاعیه افزود: همچنان که وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران، در مقام اختصار و اجمال، اشاره داشت، هرگز بخشنامه مستقلی در این ارتباط از سوی وزارت کشور صادر نشده است.

در اطلاعیه وزارت کشور عنوان شده است: با توجه به ماموریت شورای اجتماعی کشور در عرصه صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف، در اردیبهشت سال ۱۳۹۴، مجموعه مقررات و توصیه‌های موثری به منظور تحقق حقوق شهروندی و صیانت از ابعاد مختلف فرهنگ پرارزش حجاب و عفاف در جامعه، از سوی وزارت کشور به دستگاه‌های عضو شورای اجتماعی کشور ابلاغ شده است.

این اطلاع یادآور شده است: در مجموعه توصیه‌های یاد شده، به درستی بر ترجیح انتخاب منشی و مسئول دفتر خانم برای مدیران زن و آقا برای مدیران مرد تصریح شده است.

وزارت کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اقتضائات و نوع روابط کاری در مشاغل منشی و مسؤول دفتر و اجتناب ناپذیری تعامل مستمر با مدیر، این ترجیح، کاملاً واقع بینانه و در راستای تکریم شأن انسانی و حریت معنوی و اخلاقی کارکنان و مدیران توصیه و ابلاغ شده است.
این اطلاعیه اضافه کرد: صیانت از حقوق شهروندی و دفاع از تحقق اصول اخلاقی، انسانی و اسلامی، سیاست و برنامه پیوسته وزارت کشور در دولت تدبیر و امید است و به فضل الهی و با حمایت مردم شریف و عزیز دنبال خواهد شد.