پنس خروج کردها از "منطقه امن" در شمال سوریه را اعلام کرد

گروه جهان الف،   3980801023

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، نیروهای دموکراتیک سوریه از منطقه امن در سوریه که مورد توافق آمریکا و ترکیه بوده، خارج شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه) ضمن اعلام خروج نیروهای کرد سوریه از منطقه امن در شمال سوریه گفت: رایزنی‌ها با کردها و ترکیه پیرامون آتش‌بس دائمی در سوریه در جریان است و امکان تحقق آن وجود دارد.

معاون ترامپ که در موسسه میراث در واشنگتن سخنرانی می‌کرد گفت: ما امروز پیامی از فرمانده نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد دریافت کردیم مبنی بر اینکه نیروهای نظامی به طور کامل از منطقه امنی که ترکیه قصد ایجاد آن در شمال سوریه را دارد، خارج شده‌اند.

ژنرال مظلوم عبدی، فرمانده نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه روز سه‌شنبه اعلام کرد، به مایک پنس اطلاع داده که تمام نیروهای کرد از منطقه‌ای در مرزهای سوریه و ترکیه عقب‌نشینی کرده‌اند.

کتی والدمن، منشی مطبوعاتی مایک پنس در بیانیه‌ای اظهار کرد: معاون ترامپ پیامی از مظلوم دریافت کرد که مضمون آن درباره خروج کامل تمام نیروهای دموکراتیک سوریه از منطقه عملیات مربوطه بود.

وی اضافه کرد: پنس از این اتفاق استقبال کرده و معتقد است کردها به شروط توافق ۱۷ اکتبر در خصوص خروج شبه‌نظامیان یگان‌ها مدافع خلق کرد عمل کردند.