چند درصد بازار داروی کشور تولید داخل است؟

گروه سلامت الف،   3980730149

سخنگوی وزارت بهداشت از تولید ۶۸ درصد مواد اولیه دارو در کشور خبر داد.

به گزارش فارس، ایرج حریرچی پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: با وجود تحریم‌های دشمنان و جلوگیری از واردات دارو به کشور میزان خودکفایی در تولید دارو در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: با توجه اینکه در سال‌های اخیر به میزان چشمگیری افزایش تولید دارو داشتیم در آینده نزدیک داروهای جدیدی نیز وارد بازار خواهد شد.

وی گفت: افزایش  تولید داخلی مواد اولیه  دارو به 68 و سه دهم درصد رسیده و در این زمینه به زودی به خودکفایی کلی می‌رسیم و  بازار داخلی داروی ما 23 هزار و 400 میلیاردی است که این حجم عظیم قاعدتاً برای افراد سودجو و متخلف، بازار حجیم و جذابی است و حتی یک درصد آن هم رقم بزرگ و قابل توجهی است و نیروی انتظامی ما با کمک گمرک در قاچاق بالعکس دارو نیز نظارت سخت‌گیرانه دارد.

حریرچی افزود: سیاست وزارت بهداشت حمایت از تولید داخلی دارو و مواد اولیه و مؤثر ایرانی است و از مردم و پزشکان درخواست همکاری بیشتر و حمایت از دانشمندان و داروسازان متعهد کشور خود راداریم و تقاضای داروی خارجی نکنند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر  41 هزار تخت بیمارستانی در دست‌ساخت داریم که با توجه به اینکه احداث هر تخت معادل یک میلیارد هزینه دارد از خیرین و مردم درخواست همکاری داریم.

معاون وزیر بهداشت گفت: با پیشرفت طرح تحول نظام سلامت در حوزه بیمه و خدمات درمانی اقدامات خوبی صورت گرفت و در حال حاضر پوشش بیمه‌ای مردم به 91 درصد رسیده است، اما همچنان 9 درصد مردم بیمه نیستند.

حریرچی درباره خدمات دولت در حوزه بهداشت و درمان افزود: اجباری شدن بیمه تمام مردم با انجام آزمون وسع، مصوب شد و  در آبان ماه و هفته فراخوان داده خواهد شد تا به بیمه اجباری بپیوندند.

به گزارش فارس، آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان روز سه‌شنبه با حضور مسئولین در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.